کنعانی عملیات هدف قرار گرفتن پایگاه هشتم شکاری اصفهان را تمام‌شده اعلام کرد

فراشباشی وزارت‌خارجه رژیم درباره حمله به پایگاه هوایی رژیم در اصفهان:

عرض کردم من در جایگاهی نیستم در این رابطه اظهارنظر بکنم

مقامات ذی‌ربط اعلام کردند که این عملیات ایذایی هیچ‌گونه خسارتی نداشته

نمی‌توانم حتی اسم عملیات بگذارم، یک اقدام ایذایی و شیطنت آمیز و بی‌ارزش نظامی

کنعانی در مورد سفر رئیسی به پاکستان:

همکاریهای امنیتی مبارزه با تروریسم یکی از اولویت‌های مشترک

و هم‌چنین تقویت و تحکیم امنیت در مرزهای طولانی مشترک

از اولویت‌های مهم که در این سفر هم محل گفتگو و تبادل‌نظر میان رؤسای دو کشور

و هم‌چنین هیأت عالی‌رتبه همراه با همتایان خودشان خواهد بود

در مورد لایحه مک کال «صلح قرن بیست و یکم»

به‌عنوان یک بسته جامع تحریمی علیه ایران

دولت آمریکا و نهادهای قانونی این کشور به تحریم‌ها عادت کردند

بقول ما ایرانی‌ها ترک عادت موجب مرض است

خبرنگار الجزیره: به حادثه اصفهان اشاره کردید سؤال دارم این‌که بعد از اون حادثه آیا بین جمهوری اسلامی ایران با آمریکا تبادل پیامها رخ داده.

کنعانی: من عرض کردم اساساً در این زمینه این موضوع ارزش در واقع اقداماتی در این سطح نداشت یک عملیاتی بود که ما چه بسا مشابه این را نمی‌توانم حتی اسم عملیات بگذارم یک اقدام ایذایی و شیطنت امیزی که چه بسا مشابه این را در درجات مختلف هم پیش از این داشتیم عرض کردم رژیم صهیونیستی و هیچ طرف دیگری هم مسئولیت این موضوع را قبول نکرد و سیستم دفاع ضدهوایی جمهوری اسلامی ایران به وظیفه خود به‌طور حرفه‌یی عمل کرد و طرف اقدام کننده و دشمن به هیچ سطحی از هدف در این زمینه دست پیدا نکرد و لذا از نظر من یک اقدام بی‌ارزش از منظر نظامی است.

کنعانی [در مورد سفر رئیسی به پاکستان]: همکاریهای امنیتی مبارزه با تروریسم یکی از اولویت‌های مشترک و هم‌چنین تقویت و تحکیم امنیت در مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور از اولویت‌های مهم نیز که در این سفر هم محل گفتگو تبادل نظر میان رؤسای دو کشور و هم‌چنین هیأت عالی‌رتبه همراه با همتایان خودشان خواهد بود ترانزیشن خبرنگار یمن: سردار احمد حق‌طلب که به‌عنوان مسئول حفاظت مراکز هسته‌یی ایران اعلام کرد احتمال تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌یی ایران وجود دارد سؤالم اگر تهدیدهای اسراییل بیشتر شود و ادامه کند آیا ایران گامی به سوی تغییر در دکترینی هسته‌یی خود برمی‌دارد؟

کنعانی: جمهوری اسلام ایران دکترین هسته‌یی کاملاً واضح و روشن هست ما استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی را حق مسلم خود می‌دانیم و ترانزیشن اساساً موضوع سلاح هسته‌یی در دکترین نظامی جمهوری و دکترین در واقع دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی ندارد بارها و بارها مواضع جمهوری اسلامی ایران در این راستا اعلام شد و تغییری در این دکترین رخ نداده است.

خبرنگار: سؤال بعدی درباره اسراییل هست آیا به نظرتان درگیریها مستقیم بین ایران و اسراییل به پایان رسیده یا خیر و در چه شرایط ممکن است دوباره این درگیریها باشد.

از نظر جمهوری اسلامی ایران این عملیات پایان یافته تلقی می‌شود اما اگر رژیم غاصب صهیونیستی خطای دیگری مرتکب بشود پاسخ بعدی جمهوری اسلام ایران محکمتر و قوی‌تر خواهد بود و لذا از منظر جمهوری اسلامی ایران پاسخ مشروح و تنبیه متجاوز در این مرحله تمام شده است.

سؤال: برخی رسانه‌های غربی بر این ادعا هستند که به بخشی از سامانه پدافندی در اصفهان و بخش راداریش آسیبی وارد شده با وجود تکذیبهای پیشینی که رخداده موضع وزارت امور خارجه در این خصوص چیه؟

کنعانی: من عرض کردم من در جایگاهی نیستم در این رابطه اظهارنظر بکنم مقامات ذی‌ربط اعلام کردند که این اقدام و عملیات ایذایی هیچ‌گونه در واقع خسارتی نداشته و سامانه‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران به وظیفه خودشون عمل کردند و لذا از نظر ما این موضوع ارزش پردازش ندارد.

خبرنگار نور نیوز: روز شنبه نمایندگان مجلس آمریکا یک قانونی را تحت عنوان صلح قرن بیست و یکم به تصویب رساندند که آمریکا گفته که این یک بسته جامع تحریمی علیه ایران هست با توجه به این تصویب آیا می‌تونه این تصویب قانون به‌معنی توقف کامل مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه که در دولت سیزدهم بوده باشه و این‌که تصویب این قانون چه ارتباطی با تنشهای اخیر ایران با رژیم صهیونیستی می‌تونه داشته باشه و واکنش ایران به این اقدام آمریکا چه خواهد بود.

کنعانی: بالاخره دولت آمریکا و نهادهای قانونی این کشور به تحریم‌ها عادت کردند و به‌قول ما ایرانی‌ها از قدیم گفتن ترک عادت موجب مرض است بالاخره خدا انشاالله شفا عنایت بکنه.

لطفا به اشتراک بگذارید: