سفر رئیسی به پاکستان

گفت‌وگو در حوزه مسائل مرزی بین دو کشور و مسائل امنیتی: 

خبرگزاری رسمی رژیم: تشکر نخست‌وزیر پاکستان از خامنه ای به خاطر پشتیبانی از آزادیخواهی مردم کشمیر!

رئیسی جلاد - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳: 

گفت‌وگوهای ما با دولت پاکستان در حوزه مسائل مرزی بین دو کشور مسائل امنیتی و مسائل اقتصادی و تجاری به ویژه در حوزه انرژی نفت و گاز و پتروشیمی از مسائلی است که بین ما و پاکستان مورد گفتگو خواهد بود.

ما امنیت پاکستان را امنیت خودمون می‌دونیم امنیت مرزها متعلق مرز مشترک بین ایران و پاکستان حتماً می‌تونه به نفع دو کشور و دو ملت باشه..

رئیس جمهور مرز ایران و پاکستان را یک فرصت برشمرد و اظهار کرد: مرز دو کشور که طولانی است را یک فرصت می دانیم و معتقدیم در جهت رفاه دو ملت به ویژه مرزبانان به کار گرفته شود سفر کوتاه من و نخست وزیر به مرزها برای بازدید و توسعه بازارچه های مرزی بود این کار می تواند افزایش یابد گام های برداشته شده کافی نیست و باید این گام ها در جهت امنیت مرز و رفاه مردم دو کشور ادامه یابد. 

نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با رئیسی گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد. 

محمدشهباز شریف در ادامه بیان کرد: ....

 از رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادی‌خواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم. «محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشورهای خود با داشتن اصول برای فروع آنها همکاری خواهیم کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: