کولبران زحمتکش قربانیان چپاول و جنایت حاکمیت آخوندی

بهار ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که صدها کولبر زحمتکش از هموطنان مناطق مرزی بر اثر جنایت پاسداران در سال ۱۴۰۲ در خون خود غلتیدند، در حالی‌که در تکاپو برای به دست آوردن لقمه نانی برای امرار معاش خود و خانواده‌هایشان به کولبری روی آورده‌اند

بر اساس آمارهای موجود ۵۰۷ تن از هموطنان در جنایت پاسداران در مناطق مرزی جان خود را از دست دادند و یا زخمی و مجروح شدند که ۲۸ تن از این کولبران زحمتکش زیر ۱۸ سال سن داشتند.

شرایط برای کولبران در بهار ۱۴۰۳ هم‌چون سال‌های گذشته با موج گرانی، فقر، بیکاری از یک‌سو و ادامه سرکوب و جنایت از سوی دیگر همراه بود.

بر اساس آمارهای داده شده که مطمئناً کمتر از واقعیت است در فروردین سال جدید نزدیک به ۵۰ کولبر زحمتکش جان‌باخته و یا مجروح شدند که سه تن از آنان به نام‌های هستیار عبدالکریمی و میلاد محمدی ۱۵ ساله و میلاد حسینی ۱۶ ساله بودند.

با نگاهی گذار به اسامی جان‌باختگان درمی‌یابیم که بسیاری از آنان در سنین بازنشستگی و تنها به‌دلیل فقر گسترده رو به این کار مشقت‌بار آورده‌اند و در نهایت به‌دلیل طاقت‌فرسا بودن این ممر درآمد با ایست قلبی در زیر سنگینی بار جان خود را از دست‌داده‌اند. همچون محمد بایر محمدی. و یا به‌دلیل سرمازدگی در میان انبوه برف جان باختند هم‌چون سعید سلوسی و هستیار عبدالکریمی.

قتل کولبران زحمتکش توسط پاسداران به جرم قاچاق در حالی انجام می‌شود که بندرهای اختصاصی سپاه پاسداران سال‌هاست که به‌صورت مستمر در حال قاچاق میلیاردهای دلار به داخل کشور هستند و آقازاده‌های وابسته به سران چپاولگر هر کدام بسته به مجال دست‌اندازی به دارایی‌های مردم ایران سالانه صدها میلیون دلار از کشور خارج کرده و به زندگی لاکچری خود مشغول هستند.

لطفا به اشتراک بگذارید: