گزیدهٔ آخرین جلسه پارلمان اروپا، اعتراضهای شدید به جوزپ بورل به‌خاطر سرباز زدن از نام‌گذاری سپاه پاسداران

گزیدهٔ آخرین جلسه پارلمان اروپا

اعتراض‌های شدید به جوزپ بورل

به‌خاطر سرباز زدن از نام‌گذاری سپاه پاسداران

استراسبورگ -۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گی فرهوفشتاد-نخست وزیر پیشین بلژیک-نماینده پارلمان اروپا:

فکر می‌کنم این چهارمین مناظره من است، آقای بورل درباره ایران با شما و هر بار نتیجه یکی است ما استراتژی شما را دوست نداریم. ما خواهان تغییر استراتژی شما هستیم. استراتژی دیپلوماسی مماشات به هیچ جایی نمی‌رسد. مطلقاً به هیچ کجا نمی‌رسد. شما می‌گویید نه نه ما تحریم کرده‌ایم چه تحریمی ما کرده‌ایم؟ تنها سه یا چهار شخص چقدر، چند نفر بودند؟ شما می‌توانید بگویید. فکر می‌کنم سه یا چهار یا پنج. صرفاً به این خاطر که ایران به روسیه سلاح صادر کرده. بنابراین این پارلمان از شما می‌خواهد تا این استراتژی را تغییر دهید که بر اساس اولاً تحریم‌های واقعی باشد که علیه رهبری رژیم ایران باشد. دوم این‌که سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی نامگذاری کنید، نمی‌فهمم چرا اینکار را نمی‌کنید. در نهایت کار با این رژیم را با دیپلوماسی از سر نگیرید بلکه زمان آن است که اپوزیسیون را به‌رسمیت بشناسید و رابطه مستقیم با آنها برقرار نمایید. آنها نماینده واقعی مردم ایران هستند.

جوزپ بورل : 

ما به تعامل دیپلماتیک خود با همه شرکای کلیدی در منطقه ادامه خواهیم داد. ما اقدامات محدودکننده علیه ایران را به تعلیق می‌آوریم و با گسترش تحریم‌های موجود و از قبل موجود، به نظر می‌رسد شما تحریم منطقه‌ایی ایران و روسیه را نمی‌دانید. بله، از قبل وجود داشت،متأسفم، رئیس جلسه نمی‌خواهد به شما نوبت بدهد.در مورد برخی سؤالات مشخص، اتحادیه اروپا تحریمی جامع علیه ایران، شامل بیش از ۵۰۰ فرد تعیین شده، را حفظ می‌کند.

آقای فرهوفشتات، نه چهار یا پنج، ۵۰۰. شما به‌سادگی فراموش کردید که در ۱۰۰ ضرب کنید، یک اشتباه کوچک. چهار یا پنج نبود بلکه ۵۰۰. شما دو صفر را فراموش کردید. شما باید به مدرسه برگردید تا کمی ریاضیات بیاموزید

۵۰۰ نفر نامگذاری شدند.

بورل خطاب به رئیس: رئیس، اینجا چه خبر است؟

همکار: آقای فرهوفشتات، لطفاً، گاهی اوقات فریاد زدن اشکالی ندارد، اما شما نباید سعی کنید با نماینده عالی بدون میکروفون وارد گفتگو شوید، متشکرم.

اتحادیه اروپا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌طور کامل، هرآنچه که تمامیتش است، تحت رژیم تحریم‌های سلاحهای کشتار جمعی ایران، وارد فهرست کرد.

قرار دادن این سازمان [سپاه پاسداران] در فهرست سازمانهای تروریستی هیچ اثر عملی نخواهد داشت. 

افزودن نهادها یا افراد به فهرست به‌اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا، رژیم تحریم‌های موضع مشترک، منوط به تصمیم شورا، به اتفاق آرا، و تصمیم ملی توسط یک مقام ملی صالح، مانند تصمیم دادگاه یا تجویز حکم آن توسط یک مقام اداری، پیش نیاز هر فهرست اضافی است. برای اعمالی که تحت تعریف اقدامات تروریستی تحت رژیم تحریم مورد بحث قرار می‌گیرند، باید یک تصمیم ملی اتخاذ شود. وضعیت این‌طور است.

همکاران، کاملاً طبیعی است که با کلمات کوتاه مداخله کنید، و کمیسر بورل، شما یک نماینده مجلس بوده اید، حتی رئیس یک مجلس بوده اید، بنابراین باید آن‌قدر مقاوم باشید که در مقابل آن بایستید. اما در پایان، اگر ادامه دهید و اگر این کار را مکرر انجام دهید، همکار نویمان و همکار فرهوفشتات، آنوقت این یک نوع بی‌ادبی است و من مطمئناً اگر این کار را ادامه دهید شما را برای حفظ انضباط فرا می‌خوانم. متشکرم. کمیسر بورل.

جوزپ بورل: 

اکنون فقط می‌توانم آنچه را که گفتم تکرار کنم. افزودن نهادها یا افراد به فهرست به‌اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا، موضع مشترک ۹۳۱، رژیم تحریم، منوط به تصمیم شورای اتحادیه اروپا به‌اتفاق آرا است، اما یک تصمیم ملی توسط یک مقام ملی صالح مانند یک تصمیم دادگاه است. تصمیم دادگاه یا دستور یک مقام اداری پیش نیاز هر نام‌گذاری جدید است.

 

آنا فوتیگا: 

نماینده پارلمان اروپا، وزیر خارجه پیشین لهستان
همراه با کل پارلمان اروپا برای دوست عزیزم آلخو ویدال کوادراس آرزوی بهبودی سریع داریم.
خوشحالم که اصلاحیه من که به بی‌عدالتی انجام شده در حق او اشاره می‌کند.مورد حمایت اکثریت بزرگ پارلمان اروپا قرار گرفت.

آنافوتیکا 

لطفا به اشتراک بگذارید: