مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ جمعه

۱-کنفرانس در برلین ـ راه‌حل بحران ایران حمایت از آلترناتیو دموکراتیکبا حضور پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت -نمایندگان مجلس فدرال و شخصیت‌های برجستهٔ آلمانی- ۶اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام خانم مریم رجوی

دیکتاتوری مذهبی حاکم در جنگ با جامعه ایران و جامعه جهانی است

تلاش برای ترور پروفسور ویدال کوادراس و واکنش او

همهٔ حرف را در بارهٔ ماهیت رژیم آخوندها و سیاست درست علیه آن بیان می‌کند.

کارستن مولر نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان

امروز در مجلس فدرال آلمان بحثهایی در مورد ایران داشتیم.

این موضوع نیز مطرح شد که سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شود.

سخنرانان این جلسه که جنب مجلس ملی آلمان برگزار شد عبارت بودند از:

پتر آلتمایر – رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱)

دکتر آلخو ویدال کوادراس - رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت

کارستن مولر - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان، عضو ارشد کمیسیون قضایی

دکتر فولکر ردر - نمایندهٔ مجلس فدرال، عضو ارشد کمیسیون امور دیجیتال

کریستف دفریس - نمایندهٔ مجلس فدرال

دکتر میشائل مایستر - نمایندهٔ مجلس فدرال

فلوریان اوسنر - نمایندهٔ مجلس فدرال

مارتین پاتسلت - نایب‌رئیس کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، نمایندهٔ پیشین مجلس فدرال

داگمار اپل - نماینده ویژه کلیسای پروتستان در امور مهاجرت (برلین)

توماس هارمس - معاون اسقف منطقه‌یی از برلین

و شماری از نمایندگان جوامع ایرانیان مقیم آلمان

پخش از روز شنبه ۸ اردیبهشت در اخبار سیمای آزادی

۵تصویرنگاری کانون‌های شورشی

۳-زاهدان ـ فعالیت کانون‌های شورشی

۴- سـازمان مجاهـدین‌خلـق‌ایـران

گرامیداشت روز جهانی کارگر در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگران و زحمتکشان،

ارتش بیکاران و گرسنگان،

در شرایطی به استقبال روز جهانی کارگر می‌رویم که رژیم غارتگر آخوندها همه مرزهای چپاول و استثمار کارگران و زحمتکشان را در نوردیده و حتی قانون کار خودش را نیز زیر پا می‌گذارد. در آخرین نمونه، در شب عید نوروز وزیر کار رژیم به‌صورت یک جانبه حداقل دستمزد کارگر در سال ۱۴۰۳ را «ماهانه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۸۰ تومان» (کمتر از ۱۱۵ دلار به نرخ روز) اعلام کرد. رقمی که ۴ تا ۵ برابر از سبد معیشتی که «۳۲ میلیون و ۸۵۰ هرار تومان» برای تهران و «۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان» در سطح کشور اعلام شده کمتر است (ستاره صبح ۲۱ اسفند ۱۴۰۲).

این حداقل دستمزد که وضعیت معیشتی کارگران را اسف‌بارتر و سفره آنها را خالی‌تر می‌کند خشم و اعتراض کارگران را برانگیخته است به‌نحوی که رسانه‌های حکومتی نیز اعتراف می‌کنند «خواسته جامعه کارگری، ابطال مصوبه دستمزد است». این تنها یک نمونه از بیشمار ستم و بیدادی است که علیه کارگران و زحمتکشان روا می‌شود. بیکاری گسترده، اخراج از کار، عدم ایمنی محل کار، پرداخت نکردن همین حداقل حقوق، تورم افسارگسیخته، نداشتن سرپناه و. در این شمار است. ستمگری بر زنان کارگر و اخراجی و بیکار به‌ویژه زنانی که سرپرستی خانواده را برعهده دارند، دردناک و مضاعف است.

در طرف مقابل یک اقلیت ناچیز آخوند و پاسدار سرمایه‌دار و آقازاده‌های فاسد با غارت منابع و سرمایه‌های کشور و چپاول دسترنج کارگران و زحمتکشان در ویلاها و آپارتمانهای چند ۱۰ میلیون دلاری با گرانترین خودروهای خارجی و جت‌های شخصی زندگی می‌کنند. در حالی که فرزندان مردم محروم از حداقل امکانات تحصیلی محرومند، هزاران تن از فرزندان مقامات رژیم در کانادا و اروپا و آمریکا تحت عنوان تحصیل به خوشگذرانی مشغولند. یک قلم، حقوق رسمی اعضای مجلس ارتجاع، بیش از ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگران است! اگر رانتها و امتیازهای حکومتی را هم به آن اضافه کنیم سر به فلک می‌کشد. به‌گفته بسیاری از کارشناسان مردم کمتر کشوری به اندازه ایران از اختلاف طبقاتی رنج می‌برند.

کارگران و زحمتکشان؛

خامنه‌ای و پاسداران و قشر غارتگر آخوندهای حاکم برای کارگران، زحمتکشان و خانواده‌های آنها جز گرسنگی و بی‌خانمانی چیزی به ارمغان نیاورده‌اند و تا زمانی که بر سرکار هستند استثمار کارگران، اختلاف طبقاتی، بیکاری و فقر و تورم، تبعیض و ستم بیشتر و بیشتر می‌شود.تنها راه، سرنگونی رژیم آخوندی با آتش و قیام است.

هم‌چنانکه برادر مجاهد مسعود رجوی گفته است: «مردم ایران می‌خواهند که این یکی شاه‌سلطان‌ولایت (خامنه‌ای) مانند دیکتاتورهای پیشین محمدعلیشاه و رضا شاه و محمدرضا شاه گورش را گم کند».

سازمان مجاهدین خلق ایران ضمن تبریک به‌مناسبت روز جهانی کارگر از عموم هموطنان به‌خصوص جوانان میهن می‌خواهد به هر ترتیب که می‌توانند از اعتراضات و اعتصاب‌های کارگران و زحمتکشان حمایت کنند و شعارهای خود را متوجه عامل اصلی مشکلات جامعه و کارگران سازند که همانا سردمداران رژیم ضدکارگری آخوندها هستند.

سلام بر خلق سلام بر آزادی

سرنگون باد رژیم ضدکارگری آخوندها

درود بر رجوی

سازمان مجاهدین خلق ایران

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵- گزیدهٔ آخرین جلسه پارلمان اروپا -اعتراض‌های شدید به جوزپ بورل به‌خاطر سرباز زدن از نام‌گذاری سپاه پاسداران -استراسبورگ -۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گی فرهوفشتاد-نخست وزیر پیشین بلژیک-نماینده پارلمان اروپا

. فکر می‌کنم این چهارمین مناظره من است آقای بورل درباره ایران با شما و هر بار نتیجه یکی است ما استراتژی شما را دوست نداریم. ما خواهان تغییر استراتژی شما هستیم. استراتژی دیپلوماسی مماشات به هیچ جایی نمی‌رسد. مطلقاً به هیچ کجا نمی‌رسد. شما می‌گویید نه نه ما تحریم کرده‌ایم چه تحریمی ما کرده‌ایم؟ تنها سه یا چهار شخص چقدر) چند نفر بودند شما می‌توانید بگویید. فکر می‌کنم سه یا چهار یا پنج. صرفاً به این خاطر که ایران به روسیه سلاح صادر کرده. بنابراین این پارلمان از شما می خواهد تا این استراتژی را تغییر دهید که بر اساس اولاً تحریم‌های واقعی باشد که علیه رهبری رژیم ایران باشد[دوم این‌که سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی نامگذاری کنید نمی‌فهمم چرا اینکار را نمی‌کنید. در نهایت کار با این رژیم را با دیپلوماسی از سر نگیرید بلکه زمان آن است که اپوزیسیون را به‌رسمیت بشناسید و رابطه مستقیم با آنها برقرار نمایید. آنها نماینده واقعی مردم ایران هستند.
متشکرم همکارم فرهوشتاد

.ما به تعامل دیپلماتیک خود با همه شرکای کلیدی در منطقه ادامه خواهیم داد. ما اقدامات محدودکننده علیه ایران را به تعلیق می‌آوریم و با گسترش تحریم‌های موجود و از قبل موجود – به نظر می‌رسد شما تحریم منطقه‌ایی ایران و روسیه را نمی‌دانید. بله، از قبل وجود داشت اعتراض برخی نمایندگان

متأسفم، رئیس (جلسه) نمی‌خواهد به شما نوبت بدهد. در مورد برخی سؤالات مشخص، اتحادیه اروپا تحریمی جامع علیه ایران، شامل بیش از ۵۰۰ فرد تعیین شده، را حفظ می‌کند.

آقای فرهوفشتات، نه چهار یا پنج، ۵۰۰. شما به‌سادگی فراموش کردید که در ۱۰۰ ضرب کنید، یک اشتباه کوچک. چهار یا پنج نبود بلکه ۵۰۰. شما دو صفر را فراموش کردید. شما باید به مدرسه برگردید تا کمی ریاضیات بیاموزید.۵۰۰ نفر نامگذاری شدند.

بورل خطاب به رئیس: رئیس، اینجا چه خبر است؟

همکار، آقای Verhofstadt، لطفاً، گاهی اوقات فریاد زدن اشکالی ندارد، اما شما نباید سعی کنید با نماینده عالی بدون میکروفون وارد گفتگو شوید، متشکرم.

اتحادیه اروپا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌طور کامل، هرآنچه که تمامیتش است، تحت رژیم تحریم‌های سلاحهای کشتار جمعی ایران، وارد فهرست کرد.

قرار دادن این سازمان سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی هیچ اثر عملی نخواهد داشت. .

. افزودن نهادها یا افراد به فهرست به‌اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا، رژیم تحریم‌های موضع مشترک، منوط به تصمیم شورا، به اتفاق آرا، و تصمیم ملی توسط یک مقام ملی صالح، مانند تصمیم دادگاه یا تجویز حکم آن توسط یک مقام اداری، پیش نیاز هر فهرست اضافی است. برای اعمالی که تحت تعریف اقدامات تروریستی تحت رژیم تحریم مورد بحث قرار می‌گیرند، باید یک تصمیم ملی اتخاذ شود. وضعیت این‌طور است. .

رئیس جلسه: همکاران، کاملاً طبیعی است که با کلمات کوتاه مداخله کنید، و کمیسر بورل، شما یک نماینده مجلس بوده اید، حتی رئیس یک مجلس بوده اید، بنابراین باید آن‌قدر مقاوم باشید که در مقابل آن بایستید. اما در پایان، اگر ادامه دهید و اگر این کار را مکرر انجام دهید، همکار نویمان و همکار فرهوفشتات، آنوقت این یک نوع بی‌ادبی است و من مطمئناً اگر این کار را ادامه دهید شما را (برای حفظ انضباط) فرا می‌خوانم. متشکرم. کمیسر بورل.

جوزف بورل:

. اکنون فقط می‌توانم آنچه را که گفتم تکرار کنم. افزودن نهادها یا افراد به فهرست به‌اصطلاح تروریستی اتحادیه اروپا، موضع مشترک ۹۳۱، رژیم تحریم، منوط به تصمیم شورای اتحادیه اروپا به‌اتفاق آرا است، اما یک تصمیم ملی توسط یک مقام ملی صالح مانند یک تصمیم دادگاه است. تصمیم دادگاه یا دستور یک مقام اداری پیش نیاز هر نام‌گذاری جدید است.

آنا فوتیگا:

نماینده پارلمان اروپا، وزیر خارجه پیشین لهستان
همراه با کل پارلمان اروپا برای دوست عزیزم آلخو ویدال کوادراس آرزوی بهبودی سریع داریم.
خوشحالم که اصلاحیه من که به بی‌عدالتی انجام شده در حق او اشاره می‌کند.

مورد حمایت اکثریت بزرگ پارلمان اروپا قرار گرفت.

 

۶-خبرگزاری رسمی رژیم آخوندی ـ نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه جانبدارانه خود به سیاه‌نمایی درباره نقش نظام در منطقه پرداختند و از سیاست تشدید تحریم‌ها علیه نظام حمایت کردند

. خبرگزاری رسمی رژیم آخوندها نسبت به قطعنامه تحریم‌ها علیه رژیم واکنش نشان داد و در مطلبی با «عنوان فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات وعده صادق» نوشت: نمایندگان پارلمان اروپا در این قطعنامه جانبدارانه‌ای که امروز صادر شد، ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس و سیاه‌نمایی درباره نقش ایران در منطقه، از تصمیم اخیر شورای وزیران امور خارجه اتحادیه برای تشدید سیاست تحریم ایران استقبال کرده و خواستار افزودن فوری نام اشخاص و نهادهای نظامی نظام در فهرست تحریم‌ها شدند. آنها هم‌چنین درخواست غیرقانونی افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمانهای به‌اصطلاح تروریستی را تکرار کرده و از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اقدام در این زمینه شدند. بر اساس گزارشها بورل قرار است فهرست تحریم‌های جدید علیه ایران را در پی عملیات وعده صادق ارائه کند.

۷- تحریم‌های جدید آمریکا، انگلستان و کانادا علیه شرکتها و افراد و شبکه‌های تسهیل کننده تجارت و انتقال پهپاد توسط رژیم آخوندی

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری بیش از یک دوجین نهاد، شخص و شناور را که در تسهیل و تأمین مالی فروش مخفیانه هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) برای وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح رژیم ایران نقش اساسی داشته‌اند، تحریم کرد.

شرکت صحرا تندر اصلی‌ترین شرکت پوششی است که بر فعالیت‌های تجاری وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح رژیم ایران در حمایت از این تلاش‌ها نظارت می‌کند.

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری هم‌چنین دو شرکت و یک کشتی درگیر در حمل کالاهای رژیم ایران برای شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس را که به همین ترتیب نقش تعیین‌کننده در فعالیت‌های تجاری ستاد کل نیروهای مسلح رژیم ایران ایفا می‌کند، را تحریم کرده است. همزمان با این اقدام، انگلستان و کانادا تحریم‌هایی را علیه چندین نهاد و افراد دخیل در خرید پهپاد و سایر فعالیت‌های نظامی مرتبط با رژیم ایران اعمال می‌کنند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در مورد لیست‌گذاری تسهیل کنندگان و تأمین کنندگان مالی انتقال غیرقانونی پهپاد های رژیم ایران اعلام کرد:

آمریکا روز پنجشنبه ۱۶ شرکت و ۸ شخص را تحریم کرده و هم‌چنین ۵ فروند شناور و یک فروند هواپیما را که تجارت غیرقانونی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین را در حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح رژیم ایران و توسعه و تهیه پهپاد رژیم را تسهیل کرده‌اند، به‌عنوان اموال مسدود شده شناسایی کرده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد انگلستان روز پنجشنبه به ایالات متحده و کانادا پیوست و مجموعه جدیدی از تحریم‌ها را علیه صنایع هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی رژیم ایران پس از حمله اخیر این کشور به اسراییل اعلام کرد. .

ایالات متحده و بریتانیا هفته گذشته تحریم‌های گسترده‌ای را علیه رژیم ایران اعلام کردند که افراد و شرکت‌های فعال در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین رژیم ایران را هدف قرار می‌دهد.

دفتر توسعه و مشترک‌المنافع خارجی اعلام کرد که تحریم‌های اخیر دو فرد و چهار شرکت را که از نزدیک در شبکه تولید پهپاد رژیم ایران دخیل هستند هدف قرار می‌دهد.

افراد و شرکتهای تحریم شده عبارتند از:

سید محسن وهاب‌زاده مقدم و عباس عبدی اسجرد

و شرکت بنیان دانش شرق

شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف

شرکت صنایع موتورسازی الوند

و شرکت موج گستر آسمان پرواز

تحریم‌های تجاری علیه رژیم ایران هم‌چنین با اعمال ممنوعیت‌های جدید بر صادرات قطعات مورد استفاده در تولید پهپادها و موشکهای این رژیم گسترش خواهد یافت.

وزارت‌خارجه کانادا در بیانیه‌یی اعلام کرد.

امروز ملانی جولی، وزیر امور خارجه اعلام کرد کانادا تحریم‌های بیشتری را بر اساس مقررات اقدامات ویژه اقتصادی علیه رژیم ایران اعمال می‌کند.

رژیم ایران به تهدید صلح و امنیت بین‌المللی از طریق فعالیت‌های بی‌ثبات کننده متعدد در منطقه خاورمیانه و فراتر از آن ادامه می‌دهد. رژیم ایران هم از طریق نیروهای مسلح خود و هم از طریق حمایت از نیروهای نیابتی خود که شامل تأمین مالی، تأمین تسلیحات و آموزش و حمایت سیاسی و ایدئولوژیک می‌شود، تهدیدی برای منطقه است.

کانادا این تحریم‌ها را با هماهنگی متحدان G۷، از جمله ایالات متحده و انگلستان، که امروز اقدامات مشابهی انجام می‌دهند، اعمال می‌کند.

کانادا دو شخص و دو نهاد زیر را تحت تحریم قرار می‌دهد.

  • سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم
  • سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع
  • قرارگاه مرکزی خاتم
  • ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی

۸-حمله پهپادی رژیم آخوندی به یک خودرو سازمان انصارالفرقان در زاهدان ـ اطلاعیه انصارالفرقان در حمله رژیم بر یک خودرو دو نفر از مجاهدان فرامرز شه بخش و الیاس قنبرزهی به‌شهادت رسیدند.

کانال تلگرامی خبر ویژه رژیم از یک حمله پهپادی در روز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به یک خودرو در منطقه شورو در سرجنگل زاهدان و کشته شدن دو سرنشین خودرو خبر داد.

کانال تلگرامی خبر ویژه رژیم: ۱۴۰۳۰۲۰۶

کانال تلگرامی سازمان انصار الفرقان در بلوچستان روز پنجشنبه این را یک «حمله بزدلانه و پهپاد‌ی رژیم بر یک خودرو» توصیف کرد که به جان فدا کردن دوتن از اعضای این گروه منجرشده است.

انصارالفرقان در اطلاعیه خود تأکید کرده است که جهاد ما، جهاد سرزمینمان ایران و یادگار امیر حمزهٔ بلوچ است.

و همواره از فدا کردن سر در مسیر تحقق هدف والای خود ابا نمی‌کنیم.

۹-تحولات جنگ در منطقه ـ ۷اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا از حملات هوایی و توپخانه‌ای اسراییل به محله زیتون در جنوب غزه و اردوگاههای نصیرات و بوریج و شهر المغازی در مرکز غزه خبر داد.

بنا به این گزارش بر اثر حملات اسراییل به نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ فلسطینی کشته و ۷۵ تن مجروح شدند.

آمار قربانیان فلسطینی در حملات اسراییل تاکنون به ۳۴۳۶۵ کشته و ۷۷۳۶۸ مجروح بالغ شده است.

وزارت‌خارجه فرانسه اعلام کرد: «خبر کشف بیش از ۲۰۰ جسد در گورهای دسته‌جمعی در نزدیکی بیمارستانهای الناصر و الشفا در غزه بسیار نگران‌کننده است. فرانسه خواستار تحقیقات مستقل برای روشن شدن کامل این وضعیت است.
وزارت‌خارجه فرانسه افزود: با توجه به وضعیت اضطراری بشردوستانه مطلق در غزه، جایی که وضعیت غیرنظامیان برای مدت طولانی غیرقابل قبول بوده است، فرانسه خواستار آتش‌بس فوری و پایدار است، تنها اقدامی که از مردم غیرنظامی محافظت خواهد کرد، و جریان گسترده کمکهای بشردوستانه از نقاط دسترسی به سراسر نوار غزه را امکانپذیر می‌کند.

به گزارش رویترز، کارل اسکائو، معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز پنجشنبه گفت: نوار غزه شمالی هم‌چنان به سمت قحطی و نیاز به حجم زیادی از کمکها پیش می‌رود، و تلاش مستمر برای دریافت کمکهای متنوع تر به این منطقه مورد نیاز است.

کاخ‌سفید آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد بایدن و رهبران ۱۷ کشور، از جمله اتریش، آرژانتین، کانادا، برزیل، فرانسه، دانمارک، آلمان، انگلستان و اسپانیا، در بیانیه مشترکی از حماس خواستند همه گروگانهایی را که در حمله ۷ اکتبر به اسراییل دستگیر کرده، آزاد کند.

در این بیانیه از جمله آمده است: «سرنوشت گروگانها و غیرنظامیان غزه که تحت حمایت بین‌المللی هستند، یک نگرانی جهانی است. ما قویاً از تلاشهای میانجیگرانه جاری برای بازگرداندن اتباع مان به خانه خود حمایت می‌کنیم. ما بار دیگر از حماس می‌خواهیم همه گروگانها را آزاد کند و بگذارد به این بحران پایان دهیم تا بتوانیم تلاشهای خود را بر ایجاد صلح و ثبات در منطقه متمرکز کنیم».

به‌نوشته تایمز اسرائیل کابینه جنگ به مذاکره‌کنندگان اسراییلی اجازه داد تا در مرحله اول آتش بش درباره آزادی تنها ۲۰ گروگان گفتگو کنند.

به‌نوشته رسانه‌های اسراییلی پس از رد پیشنهادی که توسط مذاکره‌کنندگان قطری، مصری و آمریکایی طراحی شده بود، اسراییل حاضر است از درخواست اولیه خود از حماس برای آزادی ۴۰ گروگان زنده در ازای آتش‌بس موقت در غزه صرف‌نظر کند.

کابینه جنگ اسراییل روز پنجشنبه به تیم مذاکره‌کننده خود اجازه داد تا با انعطاف بیشتر با یک هیأت مصری که روز جمعه برای گفتگوهای تکمیلی در این زمینه وارد تل‌آویو می‌شود، گفتگو کند.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، ‌پس از دستگیری بیش از ۱۰۰ تظاهر کننده در هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا، اعتراضات دانشجویان به ادامه جنگ در غزه به‌طور فزاینده‌یی بالا گرفته است.

اعتراضات دانشجویان به این جنگ در دانشگاههای ایالتهای مختلف آمریکا در حال گسترش است.

تلویزیون فرانس ۲۴ نیز از تظاهرات دانشجویان در پاریس در اعتراض به ادامه جنگ در غزه خبر داد دانشجویان خواهان آزادی گروگانها و توقف بمبارانها در غزه شدند.

اورشلیم پست نوشت: حزب‌الله لبنان بامداد جمعه با موشک‌های ضدتانک به نیروهای ارتش اسراییل در منطقه کوه Dovدر شمال اسراییل حمله کرد. ارتش اسراییل با آتش توپخانه به منبع آتش پاسخ داد، در حالی که نیروی هوایی چندین هدف را در جنوب لبنان هدف قرار داد.

بلومبرگ گزارش داد اسراییل در حال تشدید آمادگیها برای یک جنگ بالقوه همه‌جانبه با حزب‌الله است، زیرا خطر درگیری با رژیم ایران و شبه‌نظامیان نیابتی آن بیشتر می‌شود.

بلومبرگ افزود: نیروهای اسراییلی از زمان آغاز عملیات علیه حماس در ماه اکتبر تقریباً هر روز با این گروه مستقر در لبنان تبادل آتش بین مرزی داشته‌اند و اکنون اقداماتی را انجام می‌دهند که در صورت لزوم تشدید خصومتها را ممکن می‌سازد. به‌گفته نیروهای دفاعی اسرائیل، اینها شامل تمرینات نظامی اضافی برای نیروهای زمینی، دریایی و هوایی در شمال اسراییل است.

به گزارش رویترز فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا – سنتکام، اعلام کرد نیروهای آمریکایی یک پهپاد حوثیها را در منطقه تحت کنترل آنها در یمن منهدم کرده است.

رویترز هم‌چنین نوشت: انگلستان اعلام کرد ناو جنگی دیاموند نیروی دریایی این کشور، موشکی را که توسط حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران از یمن شلیک شده بود و یک کشتی تجاری را هدف قرار داده بود، ساقط کرد.
گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلستان در بیانیه‌یی گفت: «انگلستان در خط مقدم واکنش بین‌المللی به حملات خطرناک حوثی‌های تحت حمایت رژیم ایران به کشتی‌های تجاری قرار دارد.

۱۰- به اعتراف رسانه‌های حکومتی ۱۱ استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و ۵۴ شهرستان هم‌چنان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

بنا به این گزارش سیل بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر گرفتار کرده است.

بر اساس آخرین خبرها بیشترین خسارات در استان سیستان و بلوچستان بوده است و به‌دلیل بی‌توجهی کارگزاران چپاولگر رژیم هم‌اکنون ۴۵ راه روستا در جنوب این استان بر اثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی بسته است.

در استان کرمان نیز محور نظام‌شهر - ارگ به‌دلیل سیل و بارندگی بسته است

۱۱- رئیسی جلاد در سخنرانی خود در امامزاده حسن، ضمن ارائه آمار دروغ در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال، در مورد فضیحت پوچ درآمدن وعده انتخاباتی‌اش مبنی بر ساختن یک میلیون مسکن در سال، با وقاحتی مشمز کننده گفت: اگر سالی یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد ما امروز مشکل مسکن نداشتیم اما نشد!

رئیسی جلاد ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

.....در برنامه‌ریزی دولت ما گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد اگر ایجاد می‌شد ما مشکل الآن با مشکل مواجه نبودیم اما بحمدالله ظرف مدتی که دولت خدمتگزار شما مردم مشغوله ما از اون وعده‌یی که داده شد به هیچ عنوان عقب نیستیم به لطف خداوند متعال در خیلی از استانها آمار بیکاری در کشور کاهشی جدی شده.....مسأله مسکن از مسائل بسیار مهمه اگر سالی یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد ما امروز مشکل مسکن چه در تهران چه در استانهای کشور این وضعیت فعلی را نداشتیم اما خوب نشد.....

۱۲- دژخیم رادان سرکرده نیروی انتظامی رژیم ضمن تأکید بر اجرای لایحه حجاب اجباری به دستور خامنه‌ای، به مجیز گویی برای آخوند اژه‌ای سردژخیم قضاییه جلادان و پاسدار وحیدی وزیر کشور جنایتکار رژیم پرداخت و گفت ۳۲ ارگان رژیم درگیر این لایحه سرکوبگرانه هستند.

پاسدار رادان سرکرده نیروی انتظامی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

.... این که حضرت آقا می‌فرمایند دشمن برنامه داره ما هم باید برنامه داشته باشیم، . ۳۲ دستگاه مردم بدانید مردم بدانید، مردم بدانید ۳۲ دستگاه مسئول راه‌کارهای اجرایی حجاب و عفاف.

.... آیت‌الله محسنی اژه‌ای واقعاً مردانه قرار گرفته در حمایت از این طرح، مردم من شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور تنها در برابر این مراسمی که من الآن صحبت می‌کنم قرار گرفته تا حمایت کنه معمولاً هیچ رئیس‌جمهوری از این کارها نمی‌کنه. وزیر کشوری دارید انقلابی من ندیدم چنین وزیر کشوری که این‌قدر سینه خودش را سپر کند و صدا و سیمایی که آمده وسط صحنه، من تشکر بایستی بکنم از همه این بزرگواران.

۱۳- میرسلیم عضو مجلس ارتجاع درباره فضیحت سفر رئیسی جلاد به پاکستان: چرا تشریفات ریاست‌جمهوری برای مراعات شأن رئیس‌جمهور در سفرهای خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری یک دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟

۱۴- آخوند پورثانی معاون پرورشی آموزش و پرورش رژیم به اقدامات سرکوبگرانه در مدارس علیه دختران دانش‌آموز اشاره کرد.

و گفت: امروز روایتگری برعهده ماست؛ در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری را انجام دهیم. در کنار آن هم ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست.

وی با نگرانی افزود: وقتی دانش آموزی فضایی برای تخلیه هیجاناتش ندارد در هنگام بروز حوادث و اعتراضات، برای تخلیه هیجان خود به خیابان می‌آید و به شبیه سازی آنچه که در ذهن خود پرورش داده بود اقدام می‌کند.

۱۵- سایت حکومتی عصر ایران در شماره روز پنجشنبه ششم اردیبهشت نسبت به یک ابر تورم هشدار داد.

و نوشت: در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم. رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت. نیروهای شتاب‌دهنده رشد نقدینگی هم‌چنان در اقتصاد ایران فعالند. اقتصاد نظام در یک مارپیچ تورمی بسیار خطرناک قرار دارد و شوکهای بیرونی از قبیل جهش ارزی یا درگیری منطقه‌یی می‌تواند کابوس ابر تورم را به واقعیت تبدیل کند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: