کنفرانس در برلین، راه‌حل بحران ایران حمایت از آلترناتیو دموکراتیک - قسمت دوم

سخنرانیهای :

پتر آلتمایر وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱) ، رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸

کریستف دفریس  نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان

دکتر فولکر ردر نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان، عضو ارشد کمیسیون امور دیجیتال

داگمار اپل نمایندهٔ ویژهٔ کلیسای پروتستان در امور مهاجرت برلین

توماس هارمس  معاون اسقف منطقه‌ای از برلین

پترآلتمایر وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱)

برنامهٔ ۱۰ ماده‌ ای پرزیدنت مریم رجوی یک میراث جهانی روشنگر

در احترام به کرامت انسانی افراد و دموکراسی است

آرزو می‌کنم این سند را که باعث افتخار هر کشور دیگری در جهان خواهد بود

خیلی بیشتر به همگان معرفی کنیم

رژیم هم برای مردم ایران و هم برای جامعه بین‌المللی

تهدید تروریستی یکسانی دارد

این وضعیتی است که در چند هفته اخیر آشکارتر شده است

سازمان شما از حمایت بسیاری از ایرانیان برخوردار است

و این یک عامل مهم در آزادی ایران است که یقینا توسط ایرانیان محقق می‌شود

پتر آلتمایر-رئیس دفتر صدراعظم آنگلا مرکل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸-وزیر اقتصاد و انرژی آلمان (۲۰۲۱) : 

من فکر می‌کنم آنچه آلخو گفت درست است که یقیناً آزادی در ایران نیز باید توسط ایرانیان محقق شود، اما این‌طور نیست که بتوانیم این سؤال را نادیده بگیریم.

من معتقدم که سازمان شما از حمایت بسیاری از ایرانیان در تبعید مقیم اروپا و آمریکا برخوردار است و این یک عامل مهم است. به‌همین دلیل برای شما در کارهای آینده آرزوی موفقیت دارم. فکر می‌کنم آنچه مهم است این واقعیت است که سازمان شما در جهت درست و رژیم ایران در جهت شر حرکت کرده است. وقتی برای اولین بار برنامهٔ ۱۰ ماده‌ای پرزیدنت مریم رجوی را خواندم بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. این سند یک میراث جهانی روشنگر و احترام به کرامت انسانی افراد و دموکراسی است.

آرزو می‌کنم این سند را که باعث افتخار هر کشور دیگری در جهان خواهد بود خیلی بیشتر به همگان معرفی کنیم و آن‌را به مردم، سیاستمدارانمان در شهرداریها، ایالت‌ها، در دولت فدرال و در پارلمان اروپا معرفی کنیم و حول آن روشنگری کنیم.

کریستف دفریس نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان : 

تا وقتی این رژیم در ایران در قدرت هست صلحی در خاورمیانه برقرار نخواهد بود

ما در سال گذشته ۴ پیشنهاد را به‌عنوان یک گروه پارلمانی در بوندستاگ ارائه کردیم

یکی از آنها لیست‌گذاری سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی

در سراسر اروپا است

باید از خود بپرسید که چرا مسجد هامبورگ که ۳۰ سال است

توسط اداره فدرال حراست از قانون اساسی تحت‌نظر قرار دارد هنوز باز است؟

مدیر این مرکز مستقیماً از خامنه‌ای دستور می‌گرفت

کریستف دفریس - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان : 

فکر می‌کنم در چند هفتهٔ اخیر احساس کرده‌ایم که موضوع ایران نه‌تنها به خود این کشور مربوط می‌شود، بلکه اهمیت ژئوپلیتیک بسیاری دارد و به‌همین دلیل آنچه شما به آن اشاره کردید درست است. تا زمانی که این رژیم در ایران بر سر قدرت باشد، صلحی در خاورمیانه برقرار نخواهد بود.

اکنون شاهدیم که رژیم ایران نه‌تنها از طریق سازمانهای نیابتی خود در سوریه، یمن و لبنان عمل می‌کند، بلکه اکنون برای اولین بار به اسراییل نیز حمله کرده است. با این رژیم آینده‌یی وجود نخواهد داشت، فکر می‌کنم این واضح است. هم‌چنین منافع همه ما ایجاب می‌کند که رژیم ایران نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند.

دکتر فولکر ردر - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان، عضو ارشد کمیسیون امور دیجیتال :

من اتهاماتی را که در رابطه با ما مطرح می‌شود از آقای دفریس شنیده‌ام. اما شما هم‌چنین می‌دانید که به این سادگی نیست. من فقط شخصاً تحت‌تأثیر قرار گرفته‌ام. ما در برمن شرایط مشابهی مانند هامبورگ داریم. در آنجا نیز گروه‌های اسلام‌گرای افراطی وجود دارند که البته از حمایت رژیم ایران برخوردار هستند. ما باید کاری در مورد آن انجام بدهیم. شاید واقعاً بتوانیم در این رابطه تبادل‌نظر کنیم. این ممکن است بسیار کمک‌کننده باشد. بله، شما سمپاتی زیادی دارید و من به ترویج این موضوع در فراکسیون خود ادامه خواهم داد. برای شما آرزوی موفقیت دارم و دوست دارم با هم در ارتباط باشیم. 

داگمار اپل - نمایندهٔ ویژهٔ کلیسایپروتستاندرامورمهاجرت (برلین) :

ما با نگرانی فراوان می‌بینیم که اعدام‌های بسیار زیادی در ایران صورت می‌گیرد؛ بیش از ۸۶۴ مورد در سال گذشته. رژیم آخوندها عمدتاً علیه زنان و هم‌چنین علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی اقدام می‌کند. آنها را تحت فشار قرار می‌دهد و آنها را به وحشت می‌اندازد. این سرکوب‌ها و فساد گسترده و وضعیت سخت اقتصادی، دلایل فرار مردم از آنجا از جمله به آلمان است. ما به‌عنوان یک کلیسا و با جوامع خود، در تماس بسیار نزدیک با بسیاری از ایرانیان هستیم و از درخواست پناهندگی آنها حمایت عملی می‌کنیم.

توماس هارمس - معاون اسقف منطقه‌یی از برلین :

ما مأموریت داریم که در کنار مردان و زنان تحت ستم ایران باشیم. ما می‌بینیم که یک فاشیسم مذهبی در ۴۵ سال وضعیت را به کجا رسانده است که هیچ توجهی به نیازهای واقعی مردم ندارد. هم‌چنین دیده‌ایم که در ۴۵ سال گذشته این موضوع اغلب جدی گرفته نشده است. ما، به‌عنوان مسیحیان پروتستان در کلیسای دولتی برلین-براندنبورگ و در منطقهٔ اوبرلاوزیتس، امیدواریم این دیدگاه تحقق یابد و سه دین ابراهیمی در ایران هم بار دیگر با برادری بر سر یک میز بزرگ جمعی دور هم بشینند من معتقدم که ما هم باید این‌را تجربه کنیم.

لطفا به اشتراک بگذارید: