تحولات جنگ درمنطقه ـ ۱۱اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۷ کشته و ۶۱ مجروح در حملات ۲۴ ساعت گذشته اسراییل به غزه

شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه ۳۴۵۳۵ کشته و ۷۷۷۰۴ مجروح است

استمرار تظاهرات دانشجویان در آمریکا، کانادا و اروپا

در اعتراض به جنگ غزه و در حمایت از مردم فلسطین

وزیر خارجه فرانسه پس از ملاقات با محمود عباس:

فرانسه به حمایت از دولت فلسطین و راه‌حل دو کشوری متعهد است

بیانیه کاخ سفید

بایدن در گفتگو با امیر قطر بر تلاش آمریکا

برای اجرای کامل مفاد توافقنامه پیشنهادی آتش‌بس در غزه تأکید کرد

 

خبرگزاری وفا روز سه‌شنبه خبر داد، حملات هوایی و توپخانه‌ای اسراییل بر سراسر مناطق نوار غزه از شمال تا جنوب شدت گرفته است. علاوه بر بمباران اردوگاه نصیرات، توپخانه اسراییل اردوگاههای بـُریج، المغازی، جبالیا و نواحی مختلف اطراف شهر غزه را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن دهها تن، از جمله ۳ کودک شد.

این حملات در شهرهای‌ خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه نیز ۶ کشته بر جای گذاشت.

خبرگزاری وفا افزود در حملات ۲۴ ساعت گذشته اسراییل به غزه ۴۷ فلسطینی کشته و ۶۱ تن مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را ۳۴ هزار و ۵۳۵ کشته و ۷۷ هزار و ۷۰۴ مجروح اعلام کرد.

اعتراضات دانشجویان به جنگ غزه و در حمایت از مردم فلسطین، در آمریکا، کانادا و اروپا ادامه یافت. دانشگاههای مختلف آمریکا در ایالتهای این کشور صحنه تجمع و تظاهرات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و علیه جنگ در غزه بود.

کاخ‌سفید روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن امروز با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفتگو کرد. دو رهبر در مورد توافقی که اکنون برای تضمین آزادی گروگانها و هم‌چنین آتش‌بس فوری و پایدار در غزه روی میز است، بحث کردند. بایدن تأیید کرد آمریکا به همراه مصر و قطر برای تضمین اجرای کامل مفاد آن تلاش خواهند کرد. وی از امیر تمیم خواست تا تمام تلاش خود را برای آزادی گروگانهای حماس به کار گیرد، زیرا این تنها مانع آتش‌بس فوری و کمک به مردم غزه است.

آنها هم‌چنین توافق کردند در روزهای آینده به‌طور مستقیم و از طریق تیم های خود هماهنگیهای لازم را به‌عمل آورند.

استفان سـِژورن، وزیر خارجه فرانسه پس از ملاقات با محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، طی پیامی در حساب ایکس خود نوشت:

«در دیدار با محمود عباس حمایت فرانسه از دولت فلسطین را اعلام کردم. ما به راه‌حل دو کشوری در کنار هم برای صلح و امنیت فلسطین و اسراییل متعهد هستیم».

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلستان، روز گذشته در اجلاس ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض گفت: «درگیری غزه تا زمانی که همه گروگانهای اسراییلی آزاد نشوند، پایان نخواهد یافت. وی هم‌چنین گفت: توافق پیشنهاد شده کنونی به حماس شامل آتش‌بس پایدار ۴۰ روزه و آزادی احتمالی هزاران اسیر فلسطینی در ازای آزادی گروگانهای اسراییلی است».

رویترز با انتشار این خبر نوشت: هیأت نمایندگی حماس در مذاکرات آتش‌بس روز دوشنبه برای بررسی توافق پیشنهادی، قاهره را ترک کرد. حماس طی بیانیه‌یی اعلام کرد تضمین آتش‌بس دائمی، سنگ‌بنای اساسی برای حرکت به سمت جزییات مذاکرات و موفقیت توافق با اسراییل است.

به گزارش رویترز هیأت اسراییلی نیز متشکل از مقامات امنیتی آن روز سه‌شنبه برای گفتگو با مقامات مصری وارد این کشور شدند.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد صبح روز دوشنبه نیروهای ارتش آمریکا موفق شدند پهپاد جنگی را که توسط حوثیهای وابسته به رژیم ایران به سمت ناوگان دریایی آمریکا در دریای سرخ پرتاب شده بود، رهگیری و منهدم کنند.

در همین روز سه موشک بالستیک ضدکشتی و سه پهپاد جنگی توسط حوثی‌ها به سمت کشتی تجاری سایکلاد، متعلق به یونان، پرتاب شد. گزارشات اولیه حاکیست این حمله هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته و کشتی یونانی به مسیر خود ادامه داده است

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت هوایی آلمان، لوفت هانزا لغو پروازهای خود به ایران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد. لوفت هانزا علت لغو پروازها را نگرانی امنیتی عنوان کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: