پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس در مجلس انگلستان

خانم مریم رجوی: سیاست امتیاز دادن به رژیم آخوندی جنگ به بار می‌آورد

روز سه‌شنبه ۱۸اردیبهشت، جلسه‌ای با عنوان سیاست انگلستان برای مقابله با تروریسم رژیم ایران در پارلمان انگلستان برگزار شد. در این جلسه که با حضور و سخنرانی شماری از نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان برگزار شد، پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت نیز شرکت داشت و سخنرانی کرد. در ابتدای این کنفرانس پیام ویدئویی مریم رجوی پخش شد.


به همه شما درود می‌فرستم.
و به پروفسور ویدال کوادراس و آمپاروی عزیز ادای احترام می‌کنم. آقای ویدال کوادراس از مظاهر شجاعت و ایستادگی در برابر فاشیسم دینی است که یکی از مهم‌ترین تهدیدهای جهان امروز است.
حمله تروریستی رژیم آخوندی به او نشان داد که تلاش‌های آقای ویدال کوادراس برای پی‌ریزی یک سیاست قاطع اروپایی و بین‌المللی در قبال این رژیم و حمایت مستمر او از مقاومت مردم ایران برای آزادی و دموکراسی رژیم را به‌شدت در تنگنا قرار داده است.
این حمله در عین‌حال نشان داد که رژیم آخوندی، دشمن خطرناکی برای بشریت است. پروفسور ویدال کوادراس، یک سیاستمدار برجسته، یک انسان شریف و یک مدافع قدرتمند دموکراسی است. او مایه افتخار تمام اروپاست.

رژیم ایران طرف اصلی جنگ در منطقه

امروز درست هفت ماه از شروع جنگ خاورمیانه می‌گذرد با غیرنظامیان بی‌گناهی که قربانی خشونت روزانه آن می‌شوند. مقاومت ایران از روز اول بر نقش رژیم ایران در این جنگ تأکید کرد و پیوسته گفته است که گفت سرمار جنگ‌افروزی و تروریسم در ایران تحت حاکمیت آخوندهاست. کسانی که دنبال صلح در منطقه هستند، باید با مانع اصلی صلح یعنی رژیم آخوندی مقابله کنند.
در حقیقت خامنه‌ای برای جلوگیری از قیامهای مردم ایران به جنگ رو آورده است. غرب ابتدا تلاش کرد که در ادامه سیاست مماشات، نقش رژیم را ندیده بگیرد. اگر چه اکنون دلایل متقنی در دست است که نقش تعیین‌کننده رژیم آخوندها در برافروختن و ادامه این جنگ را تأیید می‌کند. وقتی هم که خامنه‌ای از پشت نیابتی‌هایش بیرون آمد و به شلیک صدها موشک و پهپاد دست زد، برای همه روشن شد که این رژیم یک‌طرف اصلی جنگ است.
جنگ کنونی، نه فقط کشورهای خاورمیانه بلکه بخش‌های وسیعی از جهان را هم درگیر خود کرده است.
یکی از مهم‌ترین درس‌های این جنگ این است که سیاست امتیاز دادن به رژیم، به جای آن‌که سهولت ایجاد کند، باعث تشدید تنش می‌شود. اگر رژیم با یک سیاست قاطع از سوی دولتهای غربی مواجه بود برای دست زدن به این جنگ‌افروزی دوباره فکر می‌کرد.
به‌رغم این درس تلخ، دولتهای اروپا هم‌چنان از یک سیاست قاطع در برابر این رژیم خودداری می‌کنند.
این رژیم از طریق یک گروه شبه‌نظامی وابسته به خود، دریای سرخ را به صحنه جنگ تبدیل کرده است.
همان که آتش جنگ را در عراق، سوریه و لبنان با گروه‌های نیابتی خود، برافروخته است.

جنگ رژیم ایران با مردم

این رژیم، به‌گفته مقامات بریتانیا، به توطئه‌های متعددی برای کشتن یا ربودن افراد در این کشور دست‌زده است.
در ورای جنگی که این رژیم در منطقه به راه انداخته، یک جنگ وحشیانه را علیه مردم ایران پیش می‌برد. تنها در دو هفته گذشته حدود ۸۰زندانی اعدام شده‌اند.
نمونه‌ای از بی‌شمار تبهکاریهای رژیم، قتل هولناک یک دختر ۱۶ساله، نیکا شاکرمی در جریان قیام ۱۴۰۱است. اخیراً مدارکی فاش شد که نشان می‌دهد که مأموران مخفی سپاه پاسداران به او تعرض جنسی کرده و او را به‌قتل رساندند و جسدش را در خیابانهای تهران انداخته‌اند. این نمونه تکان‌دهنده فقط یکی از هزاران جنایت مشابهی در ایران است که تاکنون پوشیده مانده است.

دفاع از سیاست صحیح در قبال رژیم ایران

در نقطه مقابل سیاست مماشات، پارلمان انگلستان مواضع تحسین‌برانگیزی در قبال رژیم حاکم بر ایران اتخاذ کرده است.
یکی از مهم‌ترین اقدامات پارلمان، قطعنامه‌ای بود که توسط نماینده پارلمان باب بلکمن ارائه شد تا سپاه پاسداران به‌عنوان یک نیروی تروریستی نام‌گذاری شود که توسط مجلس عوام به اتفاق آراء به تصویب رسید.
در اسفند گذشته، مجلس عوام قطعنامه بسیار مهم دیگری را به‌اتفاق آرا تصویب کرد. که بر اهمیت حفاظت از حقوق بنیادین ساکنان اشرف۳ در آلبانی تأکید می‌کرد.
پارلمان انگلستان هم‌چنین به دولتهای اروپایی به‌خصوص به دولت آلبانی فراخوان داد تا حفاظت از حقوق اعضای سازمان مجاهدین در اشرف۳ را تضمین کند.
هم‌چنین باید به قطعنامه پارلمانی دیگری که در آبان گذشته ارائه شد و برای یک ایران آزاد و دموکراتیک فراخوان داد، اشاره کنم.
نمایندگان محترمی که در چارچوب کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران، مبتکر این تصمیم‌ها بوده‌اند، سال‌هاست از یک سیاست صحیح در قبال مسأله ایران دفاع می‌کنند.
از جانب مقاومت مردم ایران دولتها و مجامع بین‌المللی را به اجرای این سیاست‌ها فرامی‌خوانم
۱. نام‌گذاری رسمی سپاه پاسداران به‌عنوان یک موجودیت تروریستی
۲. قرار دادن رژیم ایران به‌عنوان تهدید صلح و امنیت جهان ذیل فصل هفت منشور شورای امنیت ملل متحد
۳. فعال کردن مکانیزم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و اعمال مجدد قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد پروژه‌های اتمی رژیم
۴. به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی
از همه شما متشکرم.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: