اظهارات ضد و نقیض کارگزاران حکومتی درباره تحمیل حجاب اجباری

پاسدار رادان سرکرده کل نیروی انتظامی با تأکید بر ادامه طرح سرکوبگرانه به بهانه بدحجابی گفت: این طرح استمرار و ادامه خواهد داشت. وی که در اهواز سخنرانی می‌کرد افزود:

در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت درب خانه‌های ما آمده است. ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم. باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

از طرف دیگر محمد مهاجری از عوامل باند غالب رژیم نسبت به پیامدهای سرکوب به بهانه بدحجابی هشدار داد و گفت:

‌وقتی این مقوله سیاسی شد، ظرفیت امنیتی شدن پیدا می‌کند و بعد از آن هم معلوم است چه اتفاقی رخ می‌دهد. بگیر و ببند راه می‌افتد، آتشی که برافروخته شد، برای مدتی زیر خاکستر می‌ماند و در انتظار فرصتی دیگر برای غائله‌ای دیگر روز‌شماری خواهیم کرد.

عباس عبدی از مهره‌های باند مغلوب رژیم نیز نسبت به خشم جوانان و تکرار قیام ۱۴۰۱ هشدار داد و گفت: این نسل اعم از دختر و پسر و البته دختران بیشتر، نادیده گرفته شدند به همین علت در فردای برداشتن اهرم از روی فنر، به میدانی پرتاب می‌شوند که خواسته خودشان نبوده است. پرسش این است که چرا گوش شنوا وجود نداشت تا با بحران ۱۴۰۱ مواجه نشویم؟

هم‌چنین رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت رژیم داروخانه‌ها را به کم کردن سهیمه و جریمه تهدید کرد و گفت:

موضوع رعایت حجاب و هنجارها جزو مواردی است که در سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمرثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

لطفا به اشتراک بگذارید: