توقف ارسال تسلیحات به اسراییل توسط آمریکا

نیویورک تایمز -  چهارشنبه (۱۹اردیبهشت) 

بایدن در بحبوحه اختلاف بر سر حمله رفح، ارسال تسلیحات به اسراییل را متوقف کرد.

مقامات گفتند که آمریکا هفته گذشته ارسال ۳۵۰۰ بمب را به‌دلیل نگرانی در مورد استفاده از آنها در یک حمله بزرگ علیه شهر جنوبی غزه متوقف کرد.
مقامات دولت بایدن سه‌شنبه شب گفتند، بایدن، هفته گذشته ارسال تسلیحات به اسراییل را متوقف کرد تا از استفاده از سلاحهای ساخت آمریکا در حمله به شهر رفح جلوگیری کند. این اقدام نشانه‌ای از شکاف فزاینده بین واشنگتن و اورشلیم بر سر هدایت جنگ است.
مقامات آمریکایی گفتند رئیس‌جمهور ارسال ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی را که می‌ترسید در حمله به رفح استفاده شود، متوقف کرد.دولت بایدن در حال بررسی این است که آیا ارسال آتی تسلیحات به اسراییل را متوقف کند یا خیر. 

رویترز (چهارشنبه ۱۹اردیبهشت): ارتش اسراییل روز چهارشنبه محموله تسلیحاتی را که توسط دولت آمریکا در عملیات این هفته در شهر رفح در جنوب غزه به مشکل خورده است را کم اهمیت جلوه داد و گفت که متحدان هر گونه اختلاف‌نظر را «پشت درهای بسته» حل می‌کنند.
دریاسالار دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسراییل، در کنفرانسی که به میزبانی روزنامه یدیعوت آحارونوت برگزار شد، هماهنگی بین اسراییل و آمریکا را به‌عنوان «فکر می‌کنم بدون سابقه در تاریخ» توصیف کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: