نامه رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان و رئیس‌جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی سنا به وزیر خارجه آمریکا درباره علت برکناری رابرت مالی

نماینده ویژه وزارت‌خارجه در امور ایران:‌

ما متوجه شدیم که مجوز امنیتی آقای مالی به‌دلیل انتقال اسناد طبقه‌بندی شده

به‌حالت تعلیق درآمده است. آیا عامل سایبری ادعایی وابسته به سپاه پاسداران است

یا سرویس‌های اطلاعاتی ایران؟

بازیگر سایبری چه زمانی و چگونه به حساب آقای مالی نفوذ کرد؟

آیا اطلاعات منتقل شده برای افراد وابسته به دولت ایران

یا ابتکار کارشناسان ایران ارسال شده است؟

مایک مک کال رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان و سناتور جیم ریش رئیس‌جمهوریخواهان در کمیته روابط خارجی مجلس سنا طی نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواستار پاسخگویی درباره نفوذ سپاه پاسداران به دفتر رابرت مالی نماینده ویژه امور ایران در دولت بایدن شدند در این نامه آمده است:

به‌دلیل طفره رفتن و شفافیت نداشتن وزارت‌خارجه، ما تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات را از منابع دیگر جمع‌آوری کنیم. تحقیقات خود ما اطلاعات زیر و ادعاهای نگران‌کننده را کشف کرده است.

به‌طور مشخص، ما متوجه شدیم که مجوز امنیتی آقای مالی به‌دلیل انتقال اسناد طبقه‌بندی شده به حساب ایمیل شخصی خود و دانلود این اسناد به تلفن همراه شخصی خود، به‌حالت تعلیق درآمده است. مشخص نیست که او قصد داشت این اسناد را در اختیار چه کسی قرار دهد، اما اعتقاد بر این است که یک بازیگر سایبری متخاصم توانسته به ایمیل و یا تلفن او دسترسی پیدا کند و اطلاعات دانلود شده را به دست بیاورد.

مایک مک کال رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان و سناتور جیم ریش عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا در ادامه نامه خود سؤالاتی در مورد نفوذ سپاه پاسداران و عناصر سایبری رژیم به ارگانهای دولت آمریکا را مطرح کرده و نوشته‌اند:

-آیا می‌توانید تأیید کنید که دفتر امنیت دیپلماتیک (DS) مجوز آقای مالی را به‌دلیل انتقال نادرست اطلاعات طبقه‌بندی شده دولت ایالات متحده به یک حساب ایمیل شخصی و یا دستگاهی که مجاز به ذخیره چنین اطلاعاتی نیست، به‌حالت تعلیق درآورده است؟

-آقای مالی چه تعداد سند طبقه‌بندی شده را به‌نحو نادرستی منتقل کرده است و مطالب آن چه بوده است؟

-بالاترین طبقه‌بندی اسناد منتقل شده چه بوده است؟

-آیا آقای مالی این مدارک را برای کسی که فاقد مجوز مناسب بوده ارسال کرده یا تلاش به این کار کرده است؟

- آیا هیچ‌یک از این افراد وابسته به دولت ایران یا ابتکار کارشناسان ایران بودند؟

-آیا می‌توانید تأیید کنید که یک بازیگر شرور سایبری به ایمیل و یا تلفن شخصی آقای مالی دسترسی پیدا کرده است؟

-آیا عامل سایبری ادعایی وابسته به سپاه پاسداران، ارتش یا سرویس‌های اطلاعاتی ایران است؟

- بازیگر سایبری چه زمانی و چگونه به حساب آقای مالی نفوذ کرد؟

- آیا نفوذ در دستگاه آقای مالی امکان نفوذ بعدی به سایر مقامات ارشد در وزارت امور خارجه، شورای امنیت ملی یا سایر سازمانها را فراهم کرد؟

- چگونه این بازیگر شرور سایبری از اطلاعات به‌دست آمده از آقای مالی استفاده کرد؟

رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا در پایان نامه خود به وزیر خارجه این کشور تأکید کرده‌اند:

اتهاماتی که ما از آنها مطلع شدیم بسیار نگران‌کننده هستند و نیاز به پاسخ فوری دارند. این اتهامات تأثیر قابل توجهی بر امنیت ملی ما دارد و افراد مسئول باید به‌سرعت و قویاً مورد حسابرسی قرار بگیرند

لطفا به اشتراک بگذارید: