رویدادهای ایران و جهان در یک نگاه-۲۰اردیبهشت ۱۴۰۳

  • سان چاپ انگلستان با انتشار گفتگویی اختصاصی با پروفسور آلخو ویدال کوآدراس و سخنانش در کنفرانس مقاومت ایران در پارلمان انگلستان نوشت: دکتر آلخو ویدال کوادراس یک سیاستمدار برجسته که به سختی از یک سوء قصد جان سالم به در برد معتقد است رژیم ایران دستور [این حمله را] داده بود. نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا رژیم ایران را متهم کرد که با گروه‌های تبهکار سازمان‌یافته در اروپا برای انجام حمله به او همکاری کرده است. او از دولتهای بریتانیا، آمریکا و اتحادیه اروپا خواسته است که همه روابط دیپلماتیک خودشان را با رژیم ایران قطع کنند. و سپاه پاسداران رژیم را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری کنند در غیراین صورت خطر حملات بیشتر به غرب و "جنگ‌افروزی" در خاورمیانه وجود دارد.
  • گارنت گینس، عضو پارلمان کانادا با اعلام خبر تصویب به اتفاق آراء افزودن سپاه پاسداران به فهرست رسمی سازمانهای تروریستی در حساب ایکس خود نوشت: مجلس کانادا به‌اتفاق آرا به افزودن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی و تعطیلی فعالیت‌های آنها در کانادا رأی داد.
  • متقاضیان پروژه مسکن ملی در اهواز روز گذشته در اعتراض به غارت سرمایه‌های خود توسط ستاد موسوم به اجرایی فرمان امام تجمع اعتراضی برپا کردند.
  • رویترز به‌نقل از خبرگزاری ملی لبنان خبر داد، اسراییل به ۲۸ شهرک و روستا در جنوب لبنان حملات سنگینی انجام داد که دست‌کم سه تن کشته شدند. این منطقه یکی از پایگاههای به‌شدت مسلح حزب‌الله است، رویترز نوشت: دو منبع امنیتی در لبنان گفتند اسرائیلی‌ها از مهمات قدرتمند در تلاشی آشکار برای ضربه زدن به سنگرهای زیرزمینی حزب‌الله استفاده می‌کنند.
  • به گزارش رویترز وزیر دفاع اسراییل به کانال ۱۲ این کشور گفت: مأموریت در شمال تکمیل نشده است، ممکن است تابستان داغی داشته باشیم. رویترز نوشت: همزمان با ادامه نبردها در حومه رفح در روز چهارشنبه و با نزدیک شدن نیروهای اسرائیلی، فلسطینیها دوباره کوچ می‌کنند و محله‌های جنوب شهر غزه را رها کرده و آنها را به‌عنوان شهرهای ارواح رها می‌کنند.
  • در ادامه جنگ گرگ‌ها پزشکیان عضو مجلس ارتجاع گفت: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است. پزشکیان گفت: شرکت‌های دارویی دارو تولید می‌کنند اما دولت پول آنها را نمی‌دهد به همین علت شرکتها برای تولید با مشکل مواجه هستند.
  • در جریان جنگ گرگ‌ها، احمد علیرضابیگی عضو مجلس ارتجاع در آستانه «تاریخ‌منقضی شدن» دوره‌اش گفت: در مناظره‌ای به رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفتم البته شما در بین افرادی که از بهشت‌زهرا و کشتارگاه آمده‌اند، جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی اما بگویید صاحب چه فضیلتی هستید که این حجم از ثروت کشور به دستتان سپرده شده؟ او گفت جوابت را باید خامنه‌ای بدهد و جلوی چشم مردم، مناظره را ترک کرد. این فرد تاکنون یک آپارتمان در عمرش نفروخته اما ما ۹هزار ملک بزرگ دولت را به او سپردیم تا بفروشد.
  • رویداد ۲۴ رژیم از رسانه‌های باند مغلوب نوشت مردم در فقر هستند آن‌وقت مجلس، ۲۰۰میلیارد تومان برای تشریفات آغاز به کار خود هزینه می‌کند.
  • سایت حکومتی انتخاب نوشت تیم ورزشکاران پناهنده از کشورهای مختلف جهان که برای چندمین بار در المپیک شرکت داده می‌شود در ترکیب ۳۶نفره خود، ۱۴ ورزشکار پناهنده ایرانی دارد که یک رکورد بی‌سابقه و البته نگران‌کننده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: