خبرگزاری فلسطینی وفا: کشته شدن ۱۱۰ فلسطینی در اثر حملات اسراییل به رفح و غزه طی ۲۴ ساعت گذشته

آخرین آمار قربانیان جنگ در غزه ۳۴۹۰۴ کشته و ۷۸۵۱۴ مجروح است

آژانس ملل متحد برای کمک به فلسطین اعلام کرد

۸۰ هزار فلسطینی به‌خاطر حمله اسراییل اجباراً شهر رفح را ترک کردند

در حالی‌که هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد

دیدبان حقوق‌بشر سوریه

حمله اسراییل به مقرهای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در جنوب دمشق

گلوله باران مقرهای نگهداری پهپادهای جنگی نیروهای رژیم ایران در بزرگراه‌ حلب

توسط تانکهای ارتش ترکیه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز پنجشنبه نوشت: طی حملات ۲۴ ساعت گذشته اسراییل به مناطق آوارگان در شهر رفح و دیگر مناطق غزه ۱۱۰ فلسطینی کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر مجروح شدند.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل در غزه را ۳۴ هزار و ۹۰۴ کشته و ۷۸ هزار و ۵۱۴ مجروح اعلام کرد و افزود با توجه به این‌که هزاران جسد در زیر ویرانه‌های ساختمانها مدفون هستند، تعداد قربانیان بسیار بیشتر از رقم اعلام شده است.

رویترز روز پنجشنبه به‌نقل از بیانیه آژانس ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی- اونروا   نوشت: از آغاز حمله اسراییل به شهر رفح در روزهای اخیر حدود ۸۰ هزار فلسطینی این شهر را ترک کرده‌اند.

بیانیه اونروا می‌افزاید: مردم رفح با جابه‌جایی و آوارگی اجباری دیگری به‌خاطر حملات اسراییل روبه‌رو شده‌اند. تلفات انسانی این خانواده‌ها غیرقابل تحمل است. هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد، ما اکنون به یک آتش‌بس فوری نیاز داریم.

رویترز خاطرنشان کرد: ورود کمکهای انسان‌دوستانه به نوار غزه، به‌خاطر اشغال گذرگاه رفح توسط ارتش اسراییل متوقف شده است.

بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با تلویزیون سی.ان.ان، برای اولین بار گفت: اگر نتانیاهو، دستور حمله بزرگ به شهر رفح را صادر کند، برخی از محموله‌های تسلیحات آمریکایی به اسراییل را - که او اذعان داشت برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده شده است - متوقف می‌کند.
بایدن، با اشاره به بمبهای ۲۰۰۰ پوندی که او در هفته گذشته ارسال آنها را متوقف کرد، گفت: «غیر نظامیان در غزه به‌خاطر آن بمبها کشته شده‌اند».
من به صراحت اعلام کردم که اگر آنها به رفح بروند - هنوز به رفح نرفته‌اند - اگر به رفح بروند، من سلاحهایی را که در طول تاریخ برای مقابله با رفح استفاده شده است، برای مقابله با شهرها ارائه نمی‌کنم تا به این ترتیب با آن مشکل برخورد کنم.

جو بایدن، در بخش دیگری از این مصاحبه افزود: در حال همکاری با کشورهای عربی است که آماده بازسازی غزه و کمک به انتقال به راه‌حل دو کشوری پس از جنگ بین حماس و اسراییل هستند.

به گزارش تایمز اسراییل یک مقام ارشد اسراییلی می‌گوید که توقف تسلیحات آمریکا ممکن است باعث تغییر در برنامه‌های غزه شود.
تلویزیون عمومی کان به‌نقل از یک مقام بلندپایه اسراییلی که نامش فاش نشد، گفت: تصمیم ایالات متحده برای جلوگیری از ارسال تسلیحات به اسراییل به‌دلیل طرح‌های حمله به رفح، می‌تواند اسراییل را مجبور به تغییر برنامه‌های عملیاتی خود کند.

رویترز صبح پنجشنبه خبر داد بر اساس گزارش تلویزیون ملی ایرلند، ایرلند، اسپانیا و تعدادی دیگری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین در ۲۱ ماه مه[اول خرداد] هستند.
- آر تی یی شامگاه چهارشنبه گفت که تماس‌ها بین دوبلین و مادرید، و بین اسلوونی و مالت، با هدف به‌رسمیت شناختن مشترک کشور فلسطین تشدید شده است.
بر اساس این گزارش، این کشورها منتظر رأی‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۰ مه هستند که می‌تواند منجر به به‌رسمیت شناختن فلسطینیها به‌عنوان واجد شرایط عضویت کامل در سازمان ملل شود.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز پنجشنبه خبر داد اسراییل مقرهای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را در جنوب دمشق هدف حملات هوایی خود قرار داد. در این حمله که سومین حمله اسراییل به شبه‌نظامیان رژیم ایران در ماه جاری است، تعدادی کشته شدند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه افزود یک پهپاد جنگی ساخت رژیم ایران در نزدیکی شهر ناوه در غرب درعا در سوریه که به سمت مواضع اسراییل در بلندیهای جولان پرتاب شده بود، قبل از رسیدن به هدف خود توسط ارتش اسراییل رهگیری و منهدم شد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه در خبر دیگری که روز پنجشنبه منتشر کرد نوشت: ارتش ترکیه مقرهای نگهداری پهپاد توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را در بزرگراه سراقب، واقع در شمال سوریه هدف آتشباری تانکهای خود قرار داد. از تلفات انسانی و خسارات احتمالی این حمله گزارشی در دست نیست.

ارتش اسراییل روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد به‌دنبال حملات خمپاره‌ای و موشکی حزب‌الله به مواضع آن در شمال اسراییل یک سرباز اسراییلی کشته و یک سرباز دیگر مجروح شده است.

متعاقباً سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد در پاسخ به حملات حزب‌الله، چندین مقر نظامی نیروهای موسوم به رضوان حزب‌الله در منطقه جبل ریحان واقع در جنوب لبنان هدف بمباران جنگنده‌های اسراییل قرار گرفتند. علاوه بر این چندین زیرساخت نظامی حزب‌الله در پنج منطقه دیگر نیز بمباران شدند.

تایمز اسراییل به‌نقل از منابع حزب‌الله خبر داد بر اثر این حملات ۵ تن از نیروهای حزب‌الله و گروه جهاد اسلامی کشته شدند

 

لطفا به اشتراک بگذارید: