کن بلک ول در تاونهال _ رئیسی در قتل عام ۶۷، نقش کلیدی ایفا کرد که بیشتر آنها از اعضای مجاهدین خلق بودند

کن بلک ول سفیر سابق آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در تاونهال نوشت:‌ رئیسی به عنوان معاون دادستان تهران در قتل عام ۶۷، نقش کلیدی ایفا کرد که بیشتر آنها از اعضای مجاهدین خلق  بودند

کن بلک ول افزود: جامعه بین‌المللی می‌تواند تلاشهای مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته‌شان را که خواستار یک جمهوری دموکراتیک است، تقویت کند و تغییرات معنی‌داری را در ایران شتاب دهد.

سناتور لیندزی گراهام در جلسه استماع وزیر خارجه آنتونی بلینکن گفت:‌ نقش رئیسی در اعدامهای جمعی هزاران نفر در سال ۶۷ و دوران ریاست جمهوری او با سرکوب بیرحمانه زنان و دختران، غنی سازی اورانیوم و سرکوب خشونت آمیز تظاهرات شناخته می شود. سناتور گراهام افزود: من مراتب تسلیتم را به قربانیان این جلاد تقدیم می‌کنم. به مردم ایران می‌گوییم که ما درکنار شما هستیم و به امید فرارسیدن روز آزادی شما از حاکمیت آخوندها و جلادان او دعا می‌کنیم.

نیویورک تایمز، در یک مقاله تحلیلی از شرایط فعلی ایران نوشت: برای رژیم ایران تهدید اصلی از درون و از پایین جامعه است. قبل از اعتراضات سال ۱۴۰۱ تظاهرات سال ۹۸  و سال ۹۶ را داشتیم. هر چند رژیم ایران اعتراضات را سرکوب کرده است، اما افزایش این اعتراضات و تداوم آنها چیزی به ما می‌گوید

تسلیت ناتو به رژیم آخوندها در پی هلاکت رئیسی، واکنش‌های تندی در میان نمایندگان مردم آمریکا و شخصیت‌های سیاسی برانگیخت؛ سایت برایت بارت به چند نمونه اشاره کرد.

«دریک ون اوردن» نماینده کنگره آ‌مریکا، گفت: «این عجیب است. ناتو به خاطر مرگ یک تروریست تسلیت می گوید.

برایت بارت:

«نانسی میس»  نماینده کنگره آ‌مریکا اظهار داشت: چی!؟!؟ ناتو نباید به ظالمان تشنه به خون و حامی تروریست ها تسلیت بگوید.

مایک والتز نماینده کنگره آمریکا نیز گفت: ناگفته نماند که چند کشور ناتو به تازگی صدها پهپاد ایرانی را که به سمت اسرائیل و کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ شلیک کرده بودند، سرنگون ‌کردند!

 

لطفا به اشتراک بگذارید: