مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ سه‌شنبه

۱- کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

تظاهرات هموطنان در برلین و اجلاس جهانی سه روزة ایران آزاد در پاریس

  ۹تا ۱۱تیر - برغم توطئه ها و تشبثات و زد و بندهای همه جانبه حکومت آخوندی

شرکت ۵۱۰ شخصیت سیاسی از ایالات متحده، اروپا، کانادا، آمریکای مرکزی و جنوبی، استرالیا و کشورهای عربی، با دهها هیات پارلمانی و نمایندگان منتخب از ۵ قاره جهان و مقامات پیشین کشورهای مختلف.

۱۶رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، ۳رئیس مجلس، ۲مشاور امنیت ملی آمریکا، ۵ وزیر خارجه، دهها تن از وزرای پیشین دولتها، ۱۶تن گزارشگران و مسئولان سازمان ملل و حقوقدانان

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۲-سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت

با تشکر از همه ابراز محبتهای شما

هموطنان!

تظاهرات امروز شما در برلین امتداد پیروزی مردم ایران در تحریم انتخابات خامنه‌ای است. این خروش مردم ایران است که سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه حتمی است. آزادی، دموکراسی و برابری در ایران و صلح در خاورمیانه برقرار می‌شود.

سلام و درود بر مجاهدان آزادی در اشرف۳، پیشتازان مبارزه و مقاومت و قیام در برابر استبداد دینی!

درود بر اشرف۳، درود به‌شورشگران و قیام‌آفرینان در تمام شهرها و روستاهای ایران.

درود بر مقاومت‌کنندگان در زندانهای دیکتاتوری دینی.

و سلام و درود به شما شخصیت‌های گرامی که در این گردهمایی حضور دارید.

دوستان!

انتخابات قلابی، برآیند بن‌بست و شکست‌های بزرگی است که دامنگیر رژیم است، زیرا:

۱-مردم ایران به‌روشن‌ترین صورت اعلام کردند: رأی ما سرنگونی است، در این رژیم جایی برای انتخاب نیست؛ و زمان انقلاب است! روزی که رئیسی این جلاد۶۷ به‌هلاکت رسید، خروش شادی توده‌های مردم بیان رأی حقیقی مردم ایران بود.

۲- این انتخابات، آینهٴ درماندگی سیاسی و استراتژیک رژیم است. یک آخوند خونخوار و ۵پاسدار تبهکار، قبل از هر چیز نمایان‌گر چنتهٔ خالی رژیم در مرحلهٔ پایانی بود. آمار و ارقام و حتی تعداد آرای باطله، صحنهٴ بروز زوال پایگاه اجتماعی این رژیم است. مانیتور و مشاهدات بی‌واسطه در صحنهٴ نمایش رأی‌گیری و رأی‌سازی از ساعت ۸صبح تا ساعت۲۴ در بیش از ۱۴هزار شعبه رأی‌گیری توسط سمپاتیزانهای مجاهدین نشان می‌دهد که پتک بزرگ تحریم بر سر رژیم فرود آمده و ۸۸درصد مردم ایران نمایش انتخابات را تحریم کردند.

شرکت‌کنندگان ۱۲درصد از دارندگان حق رأی و کمتر از ۷میلیون و ۴۰۰هزار نفر هستند. چه آنها که به‌اختیار رأی دادند چه آنها که به‌اجبار پای صندوقهای رأی کشانده شدند و چه آنها که رأی باطله و سفید داده‌اند.

این «نه» بزرگ به دیکتاتوری و رأی قاطع مردم ایران به سرنگونی و پیام‌آور پیروزی ایران آزاد با جمهوری دموکراتیک است.

۳- حتی طبق آمار بزرگنمایی‌شدهٔ رژیم، آمار شرکت‌کنندگان، کمتر از انتخابات رئیسی جلاده. و نفس این‌که کار خامنه‌ای و انتخاباتش دو مرحله‌ای شده، نشان ضعف و تشتت در وضعیت آنهاست. با این همه رئیس‌جمهور بعدی که در راهه، شاخص ادامهٔ استراتژی ولایت فقیه است؛ دوشنبهٴ گذشته خامنه‌ای با وقاحت حداکثر گفت: حتی یک ذره زاویه‌داشتن (طبعاً با خودش) قابل‌قبول نیست.

۴- اصلاحاتی‌های درون همین رژیم اصلاح ناپذیر، که به‌گفتهٴ سردمدار آنها برای دو - سه کرسی در مجلس گدایی می‌کنند، این بار برای بالا بردن نرخ مشارکت مصرف شدند. البته با کاندیدایی که وقتی به او گفتند برنامه‌ات را بگو، گفت برنامه و سیاست را خامنه‌ای تعیین می‌کند و عدول از آن برای من خط قرمز است.

۵- موقعیت سرنگونی حکومت آخوندها امروز در چند مخمصه بزرگ پدیدار شده است. از جمله:

-خطر قیامهای عظیمی که در راه است

-جام‌زهر هلاکت جلاد ۶۷ و ضربه بزرگ آن به استراتژی ولایت‌فقیه،

- گرفتار شدن در باتلاق جنگ در منطقه

-معضل جانشینی و بی‌آیندگی

-و یک اقتصاد ورشکسته که در حال غرق‌شدن است.

در نتیجه، خامنه‌ای که با این انتخاب می‌خواست مشکل جانشینی و بقای نظام را بعد از مرگ خودش حل کند. شکست خورد و رژیم یک گام بلند به سرنگونی نزدیک شد.

آری روزهای سیاه حکومت آخوندی در پیش است و شمارش معکوس آغاز شده است. مقاومت ایران برای ورق‌زدن سیاه‌ترین صفحه تاریخ ایران آماده است.

یک جنبش سازمان‌یافته، در نبرد با دیکتاتوریهای شاه و شیخ که به‌زودی وارد شصتمین سال خود می‌شود. جنبشی در رزم و رنج وقفه‌ناپذیر با شکنجه و زندان و حلق‌آویز و تیرباران و خانه به‌دوشی دائمی. اما این جنبش، ذره‌یی از آرمان آزادی عدول نکرده، محکم و استوار بر سر مواضع خود ایستاده و شایستگی سیاسی و تاریخی خود را برای یک تغییر بزرگ به‌سوی ایران آزاد و به‌سوی یک جمهوری دموکراتیک اثبات کرده است. رنج و فدای شکنجه‌شدگان و قتل‌عام‌شدگان، پشتوانه‌ٔ حصارها و مرزهای عبور‌ناپذیر این مقاومت با هر گونه استبداد است.

بله، نسل مسعود در برابر جوخه‌های تیرباران و بر سر دارها رو‌در‌روی خمینی و خامنه‌ای و استبداد دینی نشان داده که اسلام مجاهدین، دین آزادی است و آزادی همانا، احیای بشریت و انقلابات مغلوب است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۳- بیست و چهارمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در زندانهای مختلف

زندانیان سیاسی اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام بیست و چهارمین هفته اعتصاب غذای علیه اعدامها را در زندانهای مختلف برگزار کردند. زندانیان سیاسی اعتصابی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کردند:

مردم شریف و آزادیخواه ایران، درود بر شما

حماسه اخیر شما در "مشروعیت‌زدایی" از حکومت ولایت فقیه چنان عظیم بود که خامنه‌ای را ناگزیر کرد برای فراموشی موقت قدرت شما و تحریم، میزان مشارکت را در دو دوره تجمیع نماید. این در حالی است که در تقلب همین آمار اعلام شده جای شکی نیست و در زندانها نیز با وجود تهدید و تطمیع زندانیان عادی، بنا بر مشاهدات، تحریم قاطع، پیروز شده است. ضمن سپاس از همت والای شما مردم آزاده ایران، ما زندانیان کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در آستانه بیست‌‌ وچهارمین هفته اعتصاب غذای اعتراضی خود علیه صدور و اجرای حکم غیرانسانی اعدام، تجربه تلخی را با شما در میان گذاشته و از شما برای مقابله با تکرار این تجربه یاری می‌طلبیم.

بررسی رفتارهای دستگاههای سرکوب نظام در سالهای گذشته نشان داده که، هرگاه نمایش باشکوهی از اکثریت مردم ایران در مقابل اقلیت مستبد حاکم بر کشور بروز و ظهور یافته، ماشین سرکوب حکومت فعال‌تر شده و با هدف القای ترس و ایجاد ارعاب در مردم برای جلوگیری از قیام و اعتراضات سیاسی و اجتماعی علیه استبداد، از ابزار "اعدام" بیشترین بهره را برده است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی همان‌گونه که پیش از برگزاری نمایش "انتصابات"، اجرای اعدامها را تا سرحد ممکن کاهش داد، پس از عبور تحقیرآمیز از این پیچ، به حرکت ماشین صدور و اجرای احکام اعدام سرعت خواهد داد و به سرکوب خانواده‌های دادخواه بیش از گذشته خواهد پرداخت. صدور حکم بی‌شرمانه اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری و بازداشت رعنا کوکور، خواهر زندانی سیاسی زیر حکم اعدام مجاهد کورکور، در همین راستا قابل ارزیابی، و نشانه شدت گرفتن نقض فاحش حقوق‌بشر و حق زندگی از سوی حاکمیت است.

در ادامه بیانیه زندانیان سیاسی اعتصابی آمده است: ما زندانیان کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" در زندانهای اوین (بندزنان، واحد، ۴، ۶، ۸)، قزلحصار (واحد۳و۴)، خرم‌آباد، مرکزی کرج، تبریز، خوی، نقده، سقز و مشهد، سه‌شنبه ۱۹ تیرماه، برای بیست و ‌چهارمین هفته در مخالفت با احکام اعدام صادر شده به‌ویژه حکم بی‌شرمانه و ننگین اعدام برای شریفه محمدی اعتصاب غذا خواهیم کرد.

یکی از اتهامات واهی علیه شریفه محمدی پخش تراکت «نه به اعدام» اعلام شده‌است تلاش برای توقف ماشین اعدام نه تنها جرم نیست بلکه باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و همان‌گونه که بازنشستگان شریف روز یکشنبه در خیابان شعار «نه به اعدام سر داده و خواهان آزادی شریفه محمدی» شدند ما نیز این حکم ظالمانه را به‌شدت محکوم می‌کنیم و خواهان حمایت سراسری برای توقف ماشین اعدام هستیم. ما از همه سازمانها و فعالان مدافع حقوق‌بشر و مخالف اعدام (احزاب، گروهها و جریانهای سیاسی و صنفی و اصحاب رسانه) می‌خواهیم که در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو، بیش از گذشته به مسأله "اعدام" و مخالفت با آن توجه نشان دهند و نسبت به بی‌توجهی و عواقب آن هشدار جدی می‌دهیم. ما باور داریم مسیر سخت مبارزه با اعدام با "همبستگی، کنشگری جمعی و فراگیر" به مقصد خواهد رسید، و در این مسیر مؤثرترین اقدام می‌تواند از سوی خود زندانیان صورت پذیرد، زیرا هیچ‌کسی چون خود ما، نمی‌تواند عمق رنج و درد همبندی‌های در معرض صدور یا اجرای حکم اعدام و وسعت ظلمی که در حق آنها و خانواده‌هایشان روا داشته شده را درک کند؛ و از این رو همه زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی در زندانهای سراسر کشور را به همراهی با این کارزار علیه اعدام دعوت می‌کنیم.

زندانیان اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام – ۱۸تیر۱۴۰۳

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۴- محاکمة غیابی مجاهدین در قضاییه جلادان در تهران پس از کهکشان کبیر

۴۰۳ و مفتضح شدن رژیم در محاکمة ۱۰۴تن از مقاومت ایران

توسط اکثریت ۳۴ مجلس قانونگذاری و ۴۰۰۰ پارلمانتر در ۵۰کشور جهان

دهقانی قاضی آخوندک خامنه‌ای: از طرف هیچ‌کدام از متهمان به دادگاه نه وکیل معرفی شده و نه لایحه‌ای ارسال شده است. این دادگاه به دولت‌مردانی که کشور آنها میزبان تروریستها هستند. هشدار می‌دهد یا خودشان باید متهمان را محاکمه کنند و یا آنها را به ما مسترد کنند!

اتهام مجاهدین «بغی» یعنی شورش مسلحانه علیه امام با هدف برهم زدن امنیت نظام است و تکلیف مسلمانان جنگ با آنهاست!

مسلمان بودن برای بغی یا باغیان (شورش و شورشگران) مطرح نیست. صرف قیام علیه امام و اساس حکومت بغی است. خواه به نتیجه برسد یا نرسد.

آخوند صداقت کارشناس مسائل اعتقادی: این گروه باغی هستند که بالاتر از محارب است. اعمالی که اعضای مجاهدین انجام دادند. علاوه بر این‌که محاربه محسوب می‌شود، بغی نیز هست.

۳ شرط برای محقق شدن عنوان فقهی بغی مطرح شده است

اول: از استحکامات برخوردار باشند که دفع شر آنها به جز قتال ممکن نباشد

دوم: از محدوده امام مسلمین خارج باشند و گردهم جمع شده باشند

سوم: شورش آنها بر مبنای تعبیر باطلی در عدم مشروعیت حکومت مستقر باشد و شمار آنها در حدی باشد که جز با تجهیز سپاه میسر نباشد.

تک‌تک این شروط با سازمان مجاهدین خلق مطابقت دارد

قاضی: در کمال اقتدار! به متهمان پرونده اعلام می‌کنم تا زمانی که فرصت دارند بازگردند و در قبال اعمالی که انجام داده‌اند از خود دفاع کنند

سخنگوی مجاهدین: البته برای گسستن بند از بند نظام پلیدتان، باز می‌گردیم و حق یکایک جلادان و قضاییه آنان را ادا می‌کنیم.

سخنگوی مجاهدین: شروطی که برای بغی و شورشگری علیه رژیم ضدبشری در مورد مجاهدین می‌گوید، کاملاً درست است‌: استحکامات، تشکیلات، شورش علیه نظام و نامشروع شناختن آن هم در حدی که جز با تجهیز سپاه پاسداران نمی‌توان با آن مقابله کرد. لایحه و دفاعیه و حرف اول و آخر مجاهدین هم با شما و سر تا پای رژیم‌تان یک کلام بیشتر نیست: آتش!

سخنگوی مجاهدین به آخوندک و شکات و کارشناسان پوک مغز قضاییه جلادان توصیه کرد در نخستین فرصت توسط پزشکیان ویزیت شوند و داروهای ضد لرزه سرنگونی و تشنج و انواع ایسکیمی‌های نظام را دریافت کنند!

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۵- سرکرده بنیاد هابیلیان از شعبه‌های اطلاعات رژیم: مریم رجوی در کنگره آمریکا به‌صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی می‌کند و بیش از ۹۰درصد از اعضای کنگره از وی حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، مزدور هاشمی‌نژاد مهره اطلاعاتی رژیم و سرکرده هابیلیان از شعبه‌های وزارت اطلاعات وحشت‌زده از اعتلای موقعیت مقاومت انقلابی و درهم شکستن برچسبهای آخوند‌ساخته علیه مجاهدین، گفت: ‌زمانی اتحادیه اروپا برای مدتی مجاهدین را جزو گروهک‌های تروریستی قرار داد. شاهد حمایت آمریکا از این گروهک بودیم تا جایی که مریم رجوی در کنگره آمریکا به‌صورت ویدیو کنفرانس، سخنرانی می‌کند و بیش از ۹۰درصد از اعضای کنگره از وی حمایت می‌کنند. نتیجه بخش شدن فعالیت‌های ما مستلزم پشتوانه علمی و حقوقی است و لذا ما باید کار را در این بخش پیش ببریم و برای همین است که از شما اساتید محترم تقاضای کمک برای پیگیری این مسائل از نگاه حقوقی داریم. خبرگزاری نیروی تروریستی قدس افزود: در این جلسه رئیس مزدور دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در اغتشاشات سال۱۴۰۱ دیدیم که آمریکایی‌ها رهبری این جنبش را به مریم رجوی دادند و لذا برای آنها این موضوع هیچ حساسیتی نداشت.

۶- هلاکت یک سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی در نیشابور در درگیری مسلحانه

سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی نیشابور روز سه‌شنبه ۱۹تیر از هلاکت یک سرکرده نیروی انتظامی این شهرستان در درگیری مسلحانه خبر داد. به‌گفته وی در درگیری مسلحانه در یکی از روستاهای نیشابور ۲نفر از نیروی انتظامی مجروح شدند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۷- انعکاسات در رابطه با اجلاس ایران آزاد و انتخابات رژیم ولایت فقیه

سایت پولیتیکا منته کورتو نوشت: در یک اجلاس بزرگ ایرانیان، خانم رجوی گفت: مقاومت ایران، خامنه‌ای را بازنده استراتژیک این انتخابات مسخره می‌بیند. انتخاباتی که به وسیله ۹۱درصد مردم ایران تحریم شده است. مرگ رئیسی و درهم شکستن رؤیاهای خامنه‌ای برای خالص‌سازی رژیم، مؤید تعادل جدید و گشودن فصل جدیدی در حاکمیت ولایت فقیه است. مریم رجوی گفت: اگر کسی مدعی اصلاح‌طلبی است، باید نفی ولایت فقیه و انتخابات آزاد را سرلوحه کار خودش قرار دهد.

خبرگزاری اسپانیا درباره موضع مقاومت ایران بعد از تحریم گسترده دور دوم نمایش انتخابات رژیم نوشت: شورای ملی مقاومت ایران گفت که خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران، "بازنده استراتژیک"انتخابات ریاست‌جمهوری است که روز جمعه در کشور برگزار شد. چیزی که آنها ان را"نمایش انتخاباتی" نامیدند. شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه‌یی نوشت که "به‌غایت استقبال می‌کند"که خامنه‌ای به پزشکیان اجازه دهد ریاست‌جمهوری را به‌عهده بگیرد، حتی اگر "با میلیون‌ها رأی جعلی" باشد، زیرا انتخاب او ممکن است" شکاف" برای هموار کردن "راه برای قیام" و "گسستن بند از بند رژیم» را موجب شود.

تلگراف انگلستان درباره نمایش انتخابات رژیم و نتایج آن نوشت: مستقل از این‌که چه کسی برنده انتخابات است، خامنه‌ای، ولی‌فقیه رژیم ایران حرف آخر را در مورد تمام موضوعات اصلی سیاسی می‌زند. خامنه‌ای به پرشکیان توصیه کرد که پا در جا پای «رئیسی» بگذارد. پزشکیان مکررا پایبندی به سیاستهای خامنه‌ای را ابراز داشته است. او گفت «من به رهبر اعتقاد دارم. من کاملاً دنباله‌رو او هستم».

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۸-دیدار پزشکیان با رادان: پزشکیان در دیدار با رادان سرکردهٔ نیروی سرکوبگر انتظامی از جنایتکاران تقدیر و قدردانی کرد. سایت حکومتی انتخاب نوشت:‌ پزشکیان در این دیدار از ابراز محبت رادان و خدمات خالصانه همه نیروهای انتظامی در عرصه‌های مختلف، قدردانی کرد.

پیام پزشکیان به حسن نصرالله: به‌دنبال پیام تبریک حسن نصرالله سرکرده حزب‌الشیطان به پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ارتجاع در پیام متقابلی بر ادامه حمایت از شبه‌نظامیان وابسته به رژیم تحت عنوان مقاومت تأکید کرد .

رویترز با مخابره پاسخ پزشکیان به حسن نصرالله سرکرده حزب‌الشیطان و تأکید بر حمایت از گروه‌های نیابتی رژیم نوشت: پزشکیان، روز دوشنبه بار دیگر بر مواضع رژیم ایران تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی همواره از مقاومت مردم منطقه در برابر رژیم نامشروع صهیونیستی حمایت کرده است. این اظهارات حاکی از عدم وجود تغییر در سیاستهای منطقه‌یی دولت پزشکیان بود.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۹-موضعگیری امریکا   در رابطه با مذاکرات  

جان کربی سخنگوی شورای امنیت‌ملی کاخ‌سفید در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود در پاسخ به سؤالی در مورد از سر گرفتن مذاکرات اتمی با رژیم بعد از آمدن پزشکیان گفت: ما در موقعیتی نیستیم که به نقطه میز مذاکرات برگردیم، صرف این‌که آنها یک رئیس‌جمهور جدید انتخاب کردند. چرا که آنها کماکان از حزب‌الله و حوثیها حمایت می‌کنند و حوثیها به حملات در دریای سرخ ادامه می‌دهند.

متیومیلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نیز در بریفینگ وزارت‌خارجه در پاسخ به سؤالی درباره روابط آمریکا با رژیم پس از نمایش انتخاب رژیم گفت: ما هیچ انتظاری نداریم که این انتخابات منجر به تغییر اساسی در جهت یا سیاستهای ایران شود. در پایان، رئیس‌جمهور نیست که حرف نهایی را در مورد آینده سیاست ایران می‌زند، بلکه ولی‌فقیه است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۰- در پی تشدید جنگ گرگها پس از شعبده انتخابات، ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: مجلس به وزرایی مانند ظریف و غرب‌گرایانی که اطراف پزشکیان قرار دارند، رأی نمی‌دهد. پزشکیان باید کابینه خود را به مجلسی معرفی کند که اکثریت آن در اختیار اصول‌گرایان است، این موضوع مهم‌ترین چالش پزشکیان در آغاز راه است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۱- خبرگزاری فلسطینی وفا روز سه‌شنبه نوشت: به‌دنبال بمبارانهای هوایی و حملات بالگردهای اسراییل به مناطق مختلف غزه، از جمله اردوگاه نصیرات، شهر دیرالبلح و محله‌های جنوب و مرکز شهر غزه، دست کم ۱۶ فلسطینی کشته و دهها تن مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را تا روز سه‌شنبه ۳۸هزار و ۲۴۳کشته و ۸۸هزار و ۳۳ مجروح اعلام کرد

به گزارش رویترز، تانک‌های اسراییلی روز دوشنبه از جهات مختلف به سمت قلب شهر غزه پیشروی کردند. اسرائیل پس از یک شب بمباران که به‌گفته مقامات غزه دهها کشته بر جای گذاشت، به غیرنظامیان فلسطینی دستور داد محله‌ها را تخلیه کنند. رویترز افزود: حمله جدید اسراییل در حالی صورت می‌گیرد که مصر، قطر و ایالات متحده تلاش‌های خود را برای میانجی‌گری برای توافق آتش‌بس بین اسراییل و حماس افزایش داده‌اند. پس از پذیرفتن بخش مهمی از پیشنهاد آتش‌بس آمریکا توسط حماس، امیدها در میان ساکنان غزه برای توقف درگیریها زنده شد و یکی از مقامات تیم مذاکره‌کننده اسراییلی را بر آن داشت که بگوید شانس واقعی برای توافق وجود دارد.

به‌دنبال اعلام شروط چهارگانه نتانیاهو برای توافق آتش‌بس، از جمله «ادامه جنگ توسط اسراییل تا رسیدن به اهداف نظامی، تایمز اسراییل نوشت رهبران حماس در بیانیه خود با اشاره به تشدید فعالیتهای نظامی اخیر ارتش اسراییل در شهر غزه گفتند این احتمال وجود دارد مذاکراتی که به سختی از سر گرفته شده مجدداً به بن‌بست برسد.

ارتش اسراییل طی بیانیه ای اعلام کرد: طی بعدازظهر دوشنبه نزدیک به ۲۴‌موشک و پهپاد از خاک لبنان به سمت مناطقی در شمال اسراییل پرتاب شد. متعاقباً ارتش اسراییل چند مقر و زیرساخت نظامی حزب‌الله در مناطق مارون الرأس، عیتاالشعب و حولا هدف قرار داد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد: نیمه‌شب دوشنبه دو انفجار مهیب ناشی از حمله موشکی اسرائیل، منطقه قلوع در نزدیکی شهر بانیاس سوریه را لرزاند. در این حمله دست کم دو سایت نظامی از جمله یک مقر گردان پدافند هوایی هدف قرار گرفت. به‌گفته ناظران محلی، هدف این حمله را که منجر به آتش سوزی گسترده‌ای در سایتهای نظامی شد، محموله‌های تسلیحاتی می‌دانند که اخیراً از جانب رژیم ایران برای شبه‌نظامیان وابسته به آن به این منطقه منتقل شده بود. دیدبان سوریه افزود این حملات منجر به خسارات مادی قابل توجهی گردیده است.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۲- با شلیک پاسداران جنایت‌پیشه خامنه‌ای یک کولبر زحمتکش کرد روز دوشنبه ۱۸تیر در مرز بانه مجروح شد. روز دوشنبه هم‌چنین جمعیت زیادی در خاکسپاری ایوب محمدی کولبری که توسط پاسداران جنایتکار خامنه‌ای با شلیک گلوله به‌قتل رسیده بود، در جوانرود شرکت کردند.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۳- عفو بین‌الملل روز دوشنبه‌۱۸تیر در حساب ایکس خواستار آزادی شریفه محمدی شد و نوشت: مقام‌های رژیم ایران باید فوراً حکم محکومیت و اعدام شریفه محمدی، فعال کارگری و حقوق زنان را لغو و او را آزاد کنند. دادگاه رشت او را به اتهام بغی در پی یک محاکمه به‌شدت ناعادلانه به اعدام محکوم کرد.

برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۴- دبیرکل حکومتی خانه پرستار به سرکوب پرستاران معترض توسط وزارت بهداشت رژیم اعتراف کرد و گفت: فشار بر پرستاران معترض به جرم مطالبه‌گری، رویه معمولِ وزارت بهداشت در یکی دو سال اخیر است، پرستاران شرکتی حق اعتراض ندارند چرا که بلافاصله فسخ قرارداد و اخراج می‌شوند و پرستاران رسمی نیز احضار و تنبیه می‌شوند.

 برای دیدن ویدئو و متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید

۱۵- سایت حکومتی دیده‌بان ایران درباره افزایش تورم در دولت رئیسی جلاد نوشت: طبق داده‌های مرکز آمار در خرداد‌۱۴۰۳، تورم سالانه برای کل خوراکیها ۳۲ و ۲ دهم درصد، گوشت ۶۹درصد، گروه شیر، پنیر، تخم‌مرغ ۲۶ و پنج دهم‌درصد، اجاره‌بها ۴۰ و شش دهم درصد بوده است. یعنی این کالاها در یک سال منتهی به خرداد ۱۴۰۳ نسبت به یک سال منتهی به خرداد ۱۴۰۲ به‌طور متوسط به این میزان افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: