موشکاف ۲۰ اسفند تو این روزای آخر سال، آخوندا بدجوری گیج می زنن!

✳⭕?موشکاف ۲۰ اسفند


?موشکاف:‌ سلام!‌ تو این روزای آخر سال، آخوندا بدجوری گیج می زنن! هاهاهاها مثل اینکه قیام و ترس از چارشنبه سوری کشیده به اعصابشون!‌ هاهاهاها. حالا بین دلقکای سیرک جمعه هم اختلاف افتاده، یکی میگه چارشنبه سوری، یکی میگه چارشنبة آخر سال، اون یکی میگه ضرر داره، یکی دیگه میگه با شادی مردم مخالف نیستم. هاهاهاها. خلاصه خیلی داغونن.


مسئله چهارشنبه سوری رو که ما اسلام مون سنت های ملی رو هیچوقت مقابله نکرده ولی تهدیدها را به فرصتها تبدیل کرده , اونچه را که دشمن برای ما خط و نشان میکشد بنابود ماه دی اون شورش رو به پا کردند برای بهمن نقشه کشیده بودند برای اسفند هم نقشه دیگری کشیده بودند


?موشکاف:‌ هاهاهاها. میگه چهارشنبه سوری! نمیگه چهارشنبة آخر سال! هاهاهاها. به این میگن یه فقره عقب نشینی. همراه با ابراز وحشت از اسفند و چهارشنبه سوری. حالا تناقضو ببینین:


زیرنویس: آخوند قاسمی ــ نمایش جمعه بادرود


چهارشنبه‌سوری مبنای عقلانی ندارد و جز داغدار کردن عده‌ای بی‌گناه نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت، پس بجای این‌کارهای خرافی و زدن ضرر جانی و مالی و داغدار کردن خانواده‌ها پولمان را صرف کارهای خیر کنیم.


آخوند صدیق عربانی ـ نمایش جمعه رشت


مردم آزاری به نام برگزاری مراسم سنتی در هر مرام و مسلکی نکوهیده است و مسئولان قضایی و انتظامی باید جلو هرگونه هنجارشکنی و بی نظمی را بگیرند.


?موشکاف: هاهاهاها. اما از نظر جوونا این آخوندا و خرافاتشونه که مبنای عقلانی ندارن! بخاطر همینه که میخوان این خرافات رو تو آتیش چهارشنبه سوری بسوزونن. بعله! هاهاهاهاها.


زیرنویس: آخوند احمد مطهری ـ نمایش جمعه تبریز


هیچ کس با شادی مردم مخالف نیست اما آیین های چهارشنبه سوری نباید موجب خسارت های بعضا جبران ناپذیر برای مردم و خانواده ها شود.


آخوند رشیدیان ـ نمایش جمعه تیران


در اتفاقات چهارشنبه آخر سال بسیاری از خانواده ها در آستانه سال نو دچار مشکل و ناراحتی می شوند که با تلاش پلیس و سایر دستگاه های امنیتی و فرهنگی میزان حوادث روبه کاهش است.ایجاد شادی باید تعریف مشخصی داشته باشد و شادی و نشاط با تهدید ارزش ها و تخریب آسایش عمومی نباید همراه شود.


برخی از اقدامات در چهارشنبه های آخر سال هیچ گونه تناسبی با فرهنگ ما ندارد و باید مراقبت های ویژه ای از فرزندان در این گونه ایام داشته باشیم. طی چند سالی که این فرهنگ‌ها در مراسمات نمود پیدا می‌کند جز آسیب به مردم، منفعتی نداشته است.


?موشکاف: ملاحظه می کنین که چه اختلافی بین این آخوندا افتاده؟! این یکی به اون یکی میگه غلط نکن! هاهاهاهاها.


بعله. ترس از قیام چارشنبه سوری، ولوله ای تو آخوندا انداخته که حتی مثل قبلها نمیتونن یه دست و یکسان ور ور کنن. هاهاهاها. مجبورن یکی به نعل بزنن و یکی به میخ. هاهاهاها. غافل از اینکه جوونا مستقیم می زنن تو ملاجشون. هاهاهاها. وعدة ما چارشنبه سوری آتشین. هاهاهاها. فعلا خدانگهدار. ✳⭕?

لطفا به اشتراک بگذارید: