موشکاف ۲۱ اسفند این روزا جنجال و هیاهو تو نظام زیاده

✳⭕?موشکاف ۲۱ اسفند


?موشکاف: سلام! این روزا جنجال و هیاهو تو نظام زیاده. هاهاهاها. علت اینهمه جنجال هم، تنوع بحرانهای نظامه! خداییش آخوندا تو هر چیزی هم که تنوع نداشته باشن اما تنوع بحراناشون زیاده. هاهاهاها. یکی از این بحرانا، بحران بی اعتمادی مردم به نظامه. هاهاهاها.


سایت حکومتی جماران ۱۹ اسفند


آنچه در دی ماه سال رو به اتمام 96 رخ داد نه جنبش روشنفکران بود، نه برخواسته از دانشگاه و نه حتی اعتراضی در پی یک عمل سیاسی، بلکه گروهی در خیابان نارضایتی خود را فریاد می زدند. شاید بتوان خستگی و ناامیدی را پررنگ ترین خصیصه در میان گروه معترضان دید.چه چیزی افراد را به آستانه اعتراض می رساند؟ وضع سیاسی؟ اوضاع اقتصادی؟ عدم اعتماد به نهاد های حاکمیتی؟ یا آمیخته ای از همه اینها و چندین و چند عامل دیگر؟ اما در این مهم ترین واقعه سیاسی سال 96، نکته ای وجود داشت که جای تامل بسیار دارد و آن هشدارِ ناشی از غیر قابل پیش بینی بودن جامعه است


?موشکاف: هاهاهاها. بعله. مردم و به خصوص جوونا از دست این نظام خسته شدن، ذله شدن، ناامید شدن. هاهاهاها. بجاش به خودشون و توانمندیاشون واسه تغییر این نظام امید بستن. هاهاهاها. بخاطر همین بود که ریختن بیرون. الانم واسه چارشنبه سوری برنامه دارن. هاهاهاها.


روزنامه حکومتی اعتماد - ۱۹ اسفند – گفتگو با بهزاد نبوی


سؤال: اگر مردم از صندوق نا امید بشوند، چه اتفاقی می‌افتد؟ چه پیامدی دارد؟ آیا اتفاقات گذشته تکرار می‌شود؟


بهزاد نبوی: اگر نظام ما نقش نظام گذشته را ایفا کند که ان‌شاءالله چنین کاری نخواهد کرد، ممکن است با وجود تمام توصیه‌هایی که میانه‌رو‌ها و اصلاح‌طلبان می‌کنند، دوباره مردم به دنبال انقلاب بروند


مشکلات ممکن است آن قدر زیاد شوندکه نه تنها روحانی بلکه کل حاکمیت را در معرض خطر قرار دهد. اگر روحانی به هر دلیلی شکست بخورد، معلوم نیست که آلترناتیو او بتواند توفیقی به دست بیاورد و کشور، ملت، نظام و انقلاب از هر مشکلی مصون بمانند.


?موشکاف: هاهاهاها. این یکیو درست گفت. بچه های قیام، دنبال انقلابن، یه انقلاب تمام عیار، میخوان آخوندا رو شوت کنن هوا. این اصلاحات چیا هم بیخود فیگور آلترناتیو نیان. هاهاهاها. تکلیف اونا روشنه، به قول جوونا «اصلاح طلب، اصول گرا، دیگه تمومه ماجرا» هاهاهاها.


محمدعلی وکیلی عضو مجلس ارتجاع ۱۹ اسفند


نبود جغرافیایی برای گفت‌وگو, این روزها مسئله‌ای مهم برای جامعه ایرانی شده است. غیبت این جغرافیا روزبه‌روز این شکاف را عمیق‌تر می‌کند. این روزها در سایه‌ این غیبتِ دردناک, مفاهمه به امتناع رسیده است. گروه‌های سیاسی, نسل‌های اجتماعی و غیره، از بن, زبان یکدیگر را نمی‌فهمند.امروز چندان این گفت‌وگو به تعویق افتاده است که در مرز فروپاشی اجتماعی ایستاده‌ایم. بحران اعتماد همه نهادهای اجتماعی (رسمی و غیررسمی) ما را دربر گرفته است.


?موشکاف:‌ هاهاهاها. دنبال جغرافیاس. هاهاهاهاها. جالب اینه که میگه هم اعتماد به نهادهای رسمی نظام از بین رفته هم به نهادهای غیر رسمی یعنی تق نظام بطور رسمی و غیر رسمی دراومده. هاهاهاها. بعله. این روزا جوونا به نظام بی اعتمادن و به خودشون و توانمدیاشون واسه تغییر نظام اعتماد دارن. هاهاهاها. ببینیم این توانمندیا تو چارشنبه سوری چه به سر نظام میاره. هاهاها. فعلا خدانگهدار.✳⭕?

لطفا به اشتراک بگذارید: