فیلترینگ تگلرام

فیلترینگ تگلرام



آخوندها کماکان در تقلا برای فیلترکردن تلگرامند. مهره‌های رژیم برای توجیه تلاشهای خود در این راستا، خبرهای فیلترشدن تلگرام در روسیه و اوکراین را با آب و تاب پخش می‌کنند.


در تازه‌ترین خبرها برای توجیه فیلترینگ تلگرام، علاءالدین بروجردی رئیس ثابت و دائم و غیرقابل‌تعویض کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع در ۳دهه اخیر، دوباره به صحنه آمد و بر فیلترینگ تلگرام تأکید کرد و برای جا انداختن پیام‌رسانهای رژیم‌ساز گفت: «این مهم، سیاست نظام و موضوعی قابل دفاع و کاملاً منطقی است، تصویب اینترنت رایگان به منظور جابه‌جایی به شبکه مجازی ایرانی و تحریم شرعی و جریمه برای کسانی که بخواهند اطلاعات افراد را منتشر کنند از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده در این مورد است».


محمدرضا ملکشاهی راد، عضو مجلس رژیم از خرم‌آباد، با اشاره به ضرورت از میان بردن انحصار تلگرام به‌عنوان ابزار پیام‌رسانی در کشور گفت: «وقتی پیام‌رسانهای داخلی می‌توانند کارکردی در حد تلگرام ارائه کنند، چه نیازی به آن است، پیام‌رسانی در کشور محدود و منحصر به تلگرام باشد»؟  عضو کمیسیون عمران مجلس ارتجاع در پایان به تصمیم محدودسازی یا فیلتر تلگرام در بعضی کشورهای دیگر اشاره کرد و بیان داشت: «این نشان می‌دهد که علاوه بر جمهوری اسلامی ایران سایر کشورها نیز به مضرات این پیام‌رسان آگاهی داشته و در این زمینه اقدام می‌کنند». (خبرگزاری حکومتی خانه ملت ۲۴فروردین ۹۷)


سایتهای حکومتی از یک‌سو به کف‌زدن برای روسیه و نوشابه بازکردن به‌خاطر فیلتر تلگرام در این کشور پرداخته‌اند و از سوی دیگر از مقابله تلگرام با فیلترینگ روسیه گزارش داده‌اند: سایت حکومتی «حقوق نیوز» ضمن خبری، به‌نقل از سایت روسی اسپوتنیک به‌ نحوه دورزدن فیلترینگ تلگرام پرداخت و به‌نقل از پاول دوروف نوشت: «تلگرام از روشهایی استفاده می‌کند که فیلترینگ را دور می‌زند. پاول دوروف مؤسس تلگرام گفت: تلگرام بدون نیاز به انجام کارهای اضافی از طرف کاربر، خواهد توانست با استفاده از ابزار تعبیه شده در این نرم‌افزار فیلترینگ را دور بزند. اما امکان دارد در برخی موارد نیاز به وی‌پی‌ان باشد و فعلاً در دسترس بودن ۱۰۰درصد تلگرام بدون وی‌پی‌ان تضمین نمی‌شود».


 این سایت حکومتی هم‌زمان اعلام کرد: «سازمان نظارت بر رسانه‌های روسیه روز ۶آوریل ۲۰۱۸ از دادگاه درخواست کرد به‌خاطر امتناع تلگرام از واگذاری کلیدهای رمزگشایی به سازمان امنیت فدرال روسیه مجوز فیلترینگ این پیام‌رسان را صادر کند. وکلای مدافع تلگرام اعلام کردند مطالبات سازمان امنیت روسیه به دلایل فنی قابل‌اجرا نیست. خود پاول دوروف، مؤسس تلگرام اعلام کرد این پیام‌رسان به چنین کاری تن در نخواهد داد چون مدافع آزادی بیان و مصونیت زندگی خصوصی است».


این خبر در حالی منتشر می‌شود که رژیم آخوندی خبر توقیف و فیلترینگ تلگرام در روسیه را پیش‌تر پخش کرده بود.


تلویزیون رژیم هم در روز ۲۵فروردین گفت: «دادگاه روسی پشت تلگرام را به زمین زد. دادگاه حکم فیلتر تلگرام را صادر کرد. مقامات روسی گفته بودند بلافاصله پس از رأی دادگاه، آن را فیلتر خواهند کرد اما این پیام‌رسان با آنها همراهی نمی‌کند».


و به این ترتیب تمام شلیک‌های آخوندی برای فیلترینگ تلگرام حتی از قول متحد روسی‌اش هم مشقی از کار در آمد و روشن شد چه از نظر فنی و چه از نظر حقوقی حتی روسها هم فعلاً توان فیلتر کردن تلگرام را ندارند!


به‌رغم همه‌ این تناقض‌گویی‌ها رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی هم‌چنان به تسبیح‌چرخاندن و ذکر فیلترینگ تلگرام ادامه می‌دهند.




لطفا به اشتراک بگذارید: