موشکاف ۲۷ فروردین فرجام برجام!

✳⭕?موشکاف ۲۷ فروردین – فرجام برجام!


?موشکاف: سلام! آخوندا که یک سیلی سنگین تو سوریه خوردن، این روزا دارن چوب خط میزنن که تا ضرب الاجل چن روز مونده. هاهاهاها. بالاخره تو این سه هفته ای فرجام این برجام چی میشه؟ هاهاهاها.


‌ موسویان دیپلمات سابق رژیم ۲۵ فروردین


گزینه درست، ترغیب ترامپ به حفظ برجام است


در حالی که ترامپ مدت هاست تمایلش برای خروج از توافق اتمی با ایران را برملا ساخته، پمپئو و به ویژه بولتون، مدافع دیرباز سیاست های تغییر رژیم در ایران از جمله توسل به جنگ بوده اند.


در آستانة نزدیک شدن به ۲۲ اردیبهشت، زمان تمدید تعلیق تحریم های ذیل برجام، پنج سناریو برای رزم نامة ترامپ در مورد «اصلاح یا لغو» توافقنامه هسته ای، محتمل است.


عاقلانه ترین سناریو این است که اروپا، ترامپ را برای اجرای کامل برجام قانع کند و در عوض ایران با قدرت های اروپایی در کنار سایر اعضاء شورای امنیت سازمان ملل، چین و روسیه و آمریکا، بر سر موضوعات منطقه ای به طور جدی گفتگو کند


?موشکاف: هاهاهاها. میگه آهای عظما! یواش یواش که نه! یه باره جامای زهر بعدی رم برو بالا که هم تلخیشو نفهمی هم اینکه بالاخره دوای دردت بشه. هاهاهاها. اما عظما می دونه که جام و دست بگیر، می ره رو سرسره. هاهاهاها.


روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۶ فروردین


عواقب ریسک‌پذیری در برابر کدخدا


تقابل ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران درباره برجام به نقطه اوج خود رسیده است


اعتماد‌ د‌یروز ما به ایالات متحد‌ه آمریکا برای «اجرای برجام» و اعتماد‌ امروز ما به اتحاد‌یه اروپایی برای «نجات برجام» از چنگال آمریکا جملگی نشان می‌د‌هد‌ د‌ستگاه د‌یپلماسی و سیاست خارجی کشورمان متوجه هزینه‌های سنگین اعتماد‌ به کد‌خد‌ا یا حتی معامله با آن نیست.


?موشکاف: هاهاهاها. خب کی گفت به کدخدا اعتماد کنین؟ منظور نویسنده کیه؟ شیخ فریه یا عظما؟ بالاخره کی اجازه داد و خودشم جلودار مذاکرات ذلیلانه بود؟ کی اول نماینده فرستاد عمان؟


روزنامه حکومتی مردم سالاری ۲۶ فروردین


سرنوشت برجام نیز با موضوع حفظ و یا تغییر نظام منطقه ای و جهانی پیوند خورده است و از این رو ایران تا زمانی که بخشی از معادله برای تغییر وضع موجود باشد تحت فشار خواهد بود. موضوعاتی مانند برجام، نقش منطقه‌ای ایران و توان موشکی کشور در چارچوب جایگاه ایران در نظم موجود منطقه ای قابل بررسی است. به نظر می‌رسد کشمکش بر سر این موضوعات به سرانجام نخواهد رسید مگر زمانی که نسبت آن با حفظ وضع موجود مورد نظر غرب مشخص شود


?موشکاف:‌ بعله سرنوشت برجام با سرنوشت عظما و نظامش پیوند خورده. اونم پیوند کنه ای. هاهاهاها. ادامة‌ همین مسیر میشه فاتحة برجام و برگشت تحریما و خفگی اقتصادی. از اون ور اگه برن میشه تن دادن به شرط و شروط طرف حساب، جام زهر منطقه ای و برو بریم تا برجام هفتم، به قول عظما تنزل بی پایان. هاهاهاها. هر دو جورش یه جوره. هاهاهاها. میگی نه!‌از عظما بپرس. فعلا خدانگهدار. ✳⭕?

لطفا به اشتراک بگذارید: