نامگذاری سالانه!

وضعیت کالای ایرانی و نامگذاری سالانه



زنده یاد آیت‌الله طالقانی در یک سخنرانی گفت همه دنیا اول برنامه‌ریزی می‌کنند و بعد انقلاب، اما ما اول انقلاب کردیم و حالا مانده ایم چه بکنیم.


 از همان بدو انقلاب بی‌برنامه گی و بیسوادی و ندانم کاریها یکی پس از دیگری خود را نمایان کرد و اقتصاد این مملکت به دست مشتی نادان و دلال با رنگ و لعاب ریش و تسبیح و دعا و ثنا افتاد. سیستم بانکی و نظام پولی که قرار بود با حذف بهره بانکی و با کارمزد ۲تا ۴درصد به بار بنشیند و نوید اقتصاد پویا و احیای کارخانه‌جات و صنعت توسط کارگران و متخصصان ایرانی را می‌داد، با شعار دولت رجایی که ما متخصص نمی‌خواهیم و متعهد می‌خواهیم خیلی زود محو شد و در آتش شعارهای مکتبی و نیازهای جبهه و جنگ و... سوخت و کاملاً نابود شد.


التقاطی از اقتصاد سرمایه‌داری وابسته و فئودالی و بازاری و دلالان میکس شدند تا چیزی به نام اقتصاد آخوندی را بر کشور تحمیل کنند که دستاورد آن از همان اوایل دهه شصت به خوبی از طرف بزرگ   بازاریان  مانندِ عسگر اولادی نامسلمان و رفیق دوست و شرکا آن‌چه را در زمان پهلوی قدرت عرض واندام  آن را نداشتند در کسوت وزیر بازرگانی و دیگری در جای دیگر با پول مردم شروع به انبار کردن مایحتاج مردم کردند و با دستورالعمل تازه مسلمان شده‌هایی نظیر بهزاد نبوی اقتصاد جیره‌بندی  را بر مردم تحمیل کردند و گرسنگی را به ارمغان آوردند اکنون علی خامنه‌ای سال جدید را به نام حمایت از کالای ایرانی معرفی می‌کند اما علی خامنه‌ای چه می‌داند لایه‌های تولید و اقتصاد و صنعت چگونه تشکیل شده، صنعتگر ایرانی با کدام تکنولوژی می‌خواهد در اقتصاد جهانی خودنمایی کنند؟


 با آن ماشین‌آلات از رده خارج روسیه که به‌عنوان ضایعات، دلالان سپاه وارد کشور کردند و به صنعتگر ایرانی فروختند، یا با مواد اولیه درجه ۸شرقی و یا مواد استوک ضایعاتی غربی که توسط دلالان با ریش و تسبیح و یقه سفید وارد می‌شود؟


سرمایه‌داران تازه به دوران رسیده ولایت فقیه نه به قانون کار اعتقاد دارد و نه به قوانین تولید و بازار و کار. سرمایه‌داران خون‌آشام سپاه پاسداران فقط با معیارها و ارزشهای دوران برده داری باکارگران شرافتمند برخوردمیکنند. می‌گویند کار بدون دستمزدکافی و بیمه و مزایا...و اگر هم اعتراض کنند سرکوبشان می‌کنند.


آیا در دنیای جدید می‌شود با قوانین برده‌داری دم از تولید کالای ایرانی زند؟ آن هم با ماشین‌آلات عهد عتیق و سرمایه‌گذاران فسیلی که هیچ شعور و درکی از قوانین جامعه و نیازهای اولیه تولید و کار و کارگر ندارند!


از هر طرف که نگاه کنیم هیچ راهی برای مردم نمی‌ماند جز تمام‌کش کردن غول فساد و تبعیض حاکم که در نهاد ولایت فقیه خودش را نشان می‌دهد.


حمید از اهواز


مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت پبک شادی الزاماً آن را تأیید نمی‌کند




لطفا به اشتراک بگذارید: