بهمن ورمزیار را دستی اعدام کرد که «بخشید!»

اعدام ناگهانی بهمن ورمزیار



اعدام ناگهانی و غافگیرکنندهٔ بهمن ورمزیار، این جوان ایرانی، خانواده‌یی را داغدار و نیز افکار عمومی را به‌شدت جریحه‌دار کرد و در خشم و بهت فروبرد.


 این جوان ایرانی که در اردیبهشت ۱۳۹۴ به جرم سرقت از یک طلافروشی در محله حصار همدان دستگیر شده بود ۲۷سال بیشتر نداشت. او آرایشگر و ورزشکار بود و بعد از سرقت از یک طلافروشی به مدت ۱۸روز فراری بود، بعد دچار عذاب وجدان شده، خود را معرفی و طلاها را به صاحب طلافروشی پس داده و رضایت او را نیز گرفته بود.


با این حال قضاییهٔ رژیم آخوندی حکم اعدام او را صادر کرد و قرار بود این حکم روز سه‌‌شنبه ۲۸فروردین اجرا شود. به دنبال استغاثه جگرخراش مادرش در یک ویدئو و درخواست بخشش او، کاربران فضای مجازی به تلاشی گسترده دست زدند تا او را از مرگ نجات دهند.


به‌دنبال بالا گرفتن اعتراضات، اعلام شد که حکم اعدام او لغو گردیده است. اعلام این موضوع موجی از شادی را در بین خانوادهٔ بهمن و نیز کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. در بامداد چهارشنبه ۲۹فروردین ۹۷ ناگهان اعلام شد که حکم اعدام او به اجرا درآمده است.


اعدام بهمن ورمزیار در حالی به اجرا درآمد که پرونده‌ متهم، شاکی خصوصی نداشت و یک دهن‌کجی آشکار به حقوق‌بشر و نیز خواست افکار عمومی برای جلوگیری از حکم اعدام محسوب می‌شود.


اعدام بهمن ورمزیار در حالی به اجرا درآمد که کلان دزدهای حکومتی و سران این نظام جهنمی به دزدیهای نجومی اقدام نموده و از تعقیب قانون مصون هستند.


فقط کافی است در این خبر که در روز اعدام بهمن ورمزیار از سوی رسانه‌های حکومتی منتشر شده دقت کنیم:


 «امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفته است: ۵۳۶۲خودروی لوکس شامل پورشه، ولوو، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، نیسان و هیوندا به‌ صورت قاچاق از مناطق آزاد و گمرکات رسمی طی سال ۹۵ تا مهرماه ۹۶ وارد کشور شده است».


این نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری حکومتی تابناک در این باره اظهار داشت: «بارها به گمرک اختیار داده و مدارک نشان داده‌ایم که خود را اصلاح کنند، اما چون تیم قوی دارند و مافیای قاچاق گمرکات کشور را مدیریت می‌کند و این مافیا آن‌قدر با برنامه و تشکیلاتی رفتار می‌کنند که هر کسی به این کار ورود کنند، دچار مشکل می‌شود».


این نماینده مجلس گفت: «اینها حتی به نمایندگان مجلس هم رحم نمی‌کنند، یا وی را تخریب می‌کنند یا می‌خرند و یا به نوعی طرف را با تبلیغات و هزینه‌هایی که می‌کنند آچمز می‌کنند. ما بارها در خصوص موارد مختلف با آنها صحبت و موارد و مشکلات را اعلام کردیم؛ اما آنها با سر و صدا و تخریب و تکذیب و فضاسازی از زیر کار شانه خالی کردند. در آن زمان، کمیسیون اعلام کرد که ۵۳۰۰دستگاه خودرو غیرقانونی وارد شده و اینها نگذاشتند کار به نتیجه برسد».


راستی سر این مافیای عریض و طویل در کجاست؟ در بیت علی خامنه‌ای و در قوه قضاییه و فریسیان فاسد و ریایی آن است که پشه را صافی می‌کنند و شتر را با بارش فرومی‌برند.


اعدام بهمن ورمزیار در شرایطی به اجرا درآمد که سعید مرتضوی دادستان و قاضی قاتل و تحت تعقیب حکومتی با چندین پرونده قتل، ارتشا، کلاه‌برداری و فساد، صحیح و سالم و سر و مر و گنده دارد می‌چرخد!  به قول شاعر توانای میهنمان پروین اعتصامی:


دزد زر بستند، دزد دین رهید


شحنه ما را دید و قاضی را ندید



بهمن ورمزیار را دستی اعدام کرد که «بخشید!»

بهمن ورمزیار اعدام شد ولی سعید مرتضوی مصون است!


در اعدام بهمن ورمزیار ولایت فقیه نه تنها قوانین خودساخته را زیرپا گذاشت، بلکه به عفو فریبکارانه و موقت خویش وفادار نماند. این اعدام نشان داد که مراحل و پروتکل‌هایی نظیر بازداشت موقت، تشکیل پرونده، شهادت شهود جرم، تحقیقات و کشف حقیقت، دادرسی و صدور حکم و سرانجام عفو، فقط و فقط روی کاغذ معنا دارند.آن‌چه مرگ و حیات انسانها را در این نظام مرگ‌زی رقم می‌زند، ارادهٴ قاضی!‌ است و قاضی کسی است که «اختیارات او تنها به اندازه یک بند انگشت از خدا کمتر است»! ‌


اعدام بهمن ورمزیار نشان داد که ضحاک عمامه به‌سر برای مهار بحرانهای درونی و بیرونی خود به ریختن خون جوانان ایرانی نیازمند است. در اعدام نفس می‌کشد و از اعدام حیات و جانمایه می‌گیرد. اما اما اما گو «باش تا نفرین دوزخ از تو چه سازد که نفرین مادران سیاهپوش ایرانی، داغداران زیباترین فرزندان آفتاب و باد هنوز از سجاده‌ها سر برنگرفته‌اند».




لطفا به اشتراک بگذارید: