اصلاح‌طلب هراسان، اصول‌گرا گیج و گم


دیگه تمومه ماجرا
آن‌چه در دور جدید جنگ‌وجدال باندهای حکومتی جلب توجه می‌کند هراس اصلاح‌طلبان قافیه‌باخته و سردرگمی اصول‌گرایان وامانده در مقابل مخالفت‌خوانی‌های احمدی‌نژاد و هم‌باندیهای او است.

جالب اینجا است که این بار یکی از اعضای کنونی مجلس ارتجاع هم پیدا شده که به صحنه بیاید و از احمدی‌نژاد به‌عنوان کسی که می‌تواند حاکمیت را نجات دهد، نام ببرد.

این نماینده مجلس آخوندی احمد علیرضابیگی است که می‌گوید‌: «احمدی‌نژاد امروز ظرفیت بزرگی برای اصلاح روند انقلاب اسلامی است. او نمی‌تواند ضدانقلاب یا ضدولایت فقیه باشد»! (سایت حکومتی دولت بهار ۳۱فروردین ۹۷)

از آن طرف باند اصلاح‌طلب هم آن‌قدر ضعیف و بی‌بته است که در مقابل مواضع و اظهارات اخیر احمدی‌نژاد به هراس و هول و ولا افتاده است و این وضعیت را خطری جدی برای خود می‌بیند و نسبت به آن به نیروهایش هشدار می‌دهد.

حسین مرعشی، از باند آخوند روحانی، با طرح این سؤال که «احمدی‌نژاد امروز مشخص نیست کیست و چیست؟» به اشتباهات هر دو باند اذعان می‌کند: «یکسری اشتباهات را ما مرتکب شدیم. یکسری اشتباهات را نیز طرف مقابل مرتکب شد» که نتیجه آن باخت هر دو باند در گذشته شد و احمدی‌نژاد برای دوره‌‌یی رو آمد و «کشور در اختیار انسانهای بی‌هویت افتاد. هم ما و هم رقبای ما اشتباه کردند. کشور و مردم و نظام ضرر کردند». (روزنامه ابتکار ۱اردیبهشت ۹۷)

سعید حجاریان از باند موسوم به اصلاح‌طلب نیز در فغان است که «احمدی‌نژاد ما را رها نمی‌کند».

این مهره حامی دولت روحانی نگران این است که تتمه نیروهای وارفته رژیم حرف‌های احمدی‌نژاد را باور کنند و «به هر پیشنهادی آری بگویند» و به پوپولیسم او نیز «که در پوشش حامی و منجی عرضه می‌شود، آری بگوید». (سایت آفتاب ۲۹فروردین ۹۷)

فیاض زاهد، یکی دیگر از مهره‌های باند روحانی، به نفرت و فاصله مردم از حکومت آخوندی و عدم توان آن برای برآورده کردن مطالبات جامعه و «فقیران یا فرودستان و طبقات اجتماعی نابرخوردار» به‌دلیل «سیاستهای غلط» اشاره می‌کند که در این وضعیت «زمینه برای کسانی پیدا می‌شود که... معمولا می‌توانند دروغهای بزرگ بگویند و با احساسات مردم بازی کنند». (سایت حکومتی فرارو ۳۱فروردین ۹۷)

صرف‌نظر از جدالهای باندی، این وضعیت بیانگر عمق بحرانی درونی رژیم است که با هر موضعگیری رئیس‌جمهور سابق وارد مرحله جدید، پیچیده‌تر و حتی خطرناکی می‌شود.

تنها باند روحانی نیست که از این وضعیت به وحشت افتاده، بلکه علی خامنه‌ای و باندش نیز در سردرگمی و بلاتکلیفی به‌سر میبرند. تا جایی‌که پیش از این پاسدار دهقان، مشاور دفاعی خامنه‌ای، احمدی‌نژاد را با در مسجد مقایسه کرد و گفت نه می‌توان وی را «کند» و نه می‌توان «سوزاند».

اظهارات باند روحانی در مورد احمدی‌نژاد و هم‌چنین سردرگمی باند خامنه‌ای نشان‌دهنده ضعف خامنه‌ای و وضعیت دشوار حاکمیت در تصمیم‌گیری و برخورد و تعیین‌تکلیف بحرانهایی متعددی است که گریبان حاکمیت آخوندی را گرفته است.

در شرایط کنونی علی خامنه‌ای آن‌چنان شاخ‌شکسته شده است که رئیس‌جمهور سابقش نیز علیه او طغیان کرده است به حدی که توان مهار آن را ندارد.

این وضعیت هم‌چنین بیانگر جوشش نفرت و خشم متراکم مردم نسبت به تمامیت حاکمیت آخوندی است
لطفا به اشتراک بگذارید: