سرعت دلهره‌آور رفتن کشور به سمت خشکی!

بحران آب
وضعیت بی‌آبی در کشور در حالت بحرانی است و با نزدیک شدن تابستان، بحران در بسیاری از مناطق بیشتر هم خواهد شد.

در حال حاضر مسؤلان ذیربط در دولت آخوند روحانی فراتر از مشکل کم‌آبی صراحتاً هشدار می‌‌دهند که کشور با «تنش آبی» مواجه خواهد شد.



آمار، ارقام و پیش‌بینی‌ها
رضا اردکانیان، وزیر نیروی دولت آخوند حسن روحانی، می‌گوید ۳۳۴شهر در تابستان امسال در معرض تنش آبی قرار می‌گیرند. جمعیت این شهرها ۳۵میلیون تقریباً و حدود نیمی از جمعیت کشور هستند. به گفته اردکانیان «بر اساس بررسی‌ها، ۱۶۵شهر با جمعیت ۱۰/۵میلیون نفر در وضعیت زرد، ۶۲شهر با جمعیت ۶/۸میلیون نفر در وضعیت نارنجی و ۱۰۷شهر با جمعیت ۱۷/۲میلیون نفر در وضعیت قرمز و مجموعاً این ۳۳۴شهر در معرض تنش آبی قرار خواهند داشت». (روزنامه مردم‌سالاری ۲اردیبهشت ۹۷)

استان اصفهان و سیستان و بلوچستان در معرض تنش قرار خواهند گرفت.

در استان اصفهان بر اساس نوشته سایت حکومتی الف ۳۱فروردین ۹۷ سد زاینده‌رود تا پایان تیرماه خشک می‌شود.

حاجی دلیگانی عضو مجلس ارتجاع اعلام کرد: «۵میلیون نفر در اصفهان از مردادماه آب‌خوردن ندارند. الآن ۵میلیون نفر جمعیت از مردادماه به بعد آب خوردن ندارند... با ۵میلیون نفر تشنه... یک وضعیت اضطراری هست». (رادیو فرهنگ ۱۹فروردین ۹۷)



رژیم نگران حفظ حاکمیت است نه آب آشامیدنی مردم
احمد حمزه، یکی دیگر از اعضای مجلس آخوندی، اعلام کرد: «بحران آب آشامیدنی در کرمان حل نشود مردم به خیابانها می‌ریزند. الآن کشاورزان جنوب کرمان به خاک سیاه نشسته‌اند لطفاً چاره‌‌یی بیاندیشید و جلوی این بحران رو بگیرید». (رادیو فرهنگ ۱۹فروردین ۹۷)

سایت حکومتی مؤسسه فرهنگی خراسان ۲اردیبهشت ۹۷ با عنوان «مرگ تدریجی روستاهای خراسان شمالی» می‌نویسد: «مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی از ۱۵۹روستای استان که در تابستان امسال با کمبود آب مواجه خواهند شد خبر می‌دهد. برخی از شهرستانهای استان هم از این شرایط مستثنی نیستند. شیروان یکی از شهرستانهای خراسان شمالی در چندسال اخیر با تنش و بحران آبی در روستاهای مختلف دست و پنجه نرم کرده است».

خبرگزاری حکومتی تسنیم ۲اردیبهشت ۹۷ با عنوان «خطر تنش آبی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد جدی است» می‌نویسد: «هم‌اکنون ۶شهر استان شامل یاسوج، لیکک، دیشموک، سوق، باشت و مادوان با تنش آبی روبه‌رو بوده که با گرم‌تر شدن هوا و افزایش مصرف مشکلات در این شهرها حتی سایر شهرهای استان بدتر می‌شود».

اما در نظام آخوندی راه‌حلی برای رفع مشکل اندیشیده نمی‌شود.



عمق فاجعه
بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان در صورت تداوم وضعیت بحرانی آب، تا ۲۰سال آینده مردم ساکن در استانهای مرکزی کشور حتی برای آشامیدن هم آب نخواهند داشت و برای زنده‌ماندن مجبور به مهاجرت خواهند بود.

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست رژیم می‌گوید: «اگر فکری برای بحران آب نکنیم ۲۵سال دیگر، باید ۵۰میلیون ایرانی از کشور مهاجرت کنند و مهاجرت تبعات وحشتناکی دارد تا جایی که شاید چیزی به نام ایران دیگر وجود نداشته باشد». (سایت آفتاب ۲۸شهریور ۹۵)

کلانتری اعتراف می‌کند: «طی این سال‌ها اگر هر دشمنی در این سرزمین حاکم می‌شد این رفتار را با منابع طبیعی و محیط‌زیست انجام نمی‌داد».

طرفه اینجا است که کلانتری خودش از عاملان این فاجعه است که در دولتهای اول و دوم هاشمی رفسنجانی و ۳سال اول دولت آخوند محمد خاتمی وزیر کشاورزی بوده که با سدسازیهای بی‌رویه و صدور مجوز حفر چاه در این فاجعه نقش و مسئولیت مستقیم داشته است.

در شرایط کنونی که کشور با سرعت به سمت خشکی می‌رود، نه تنها نظام پلید آخوندی اقدامی در این زمینه نمی‌کند، بلکه با چپاول بسیاری از منابع آبی وضعیت را وخیم‌تر هم می‌کند.

بخشهایی از واقعیت در اعترافات مهره‌های رژیم از جمله در جریان جنگ و جدال باندی فاش می‌شود.



مسئول کیست؟
سایت عصر ایران در مطلبی تحت عنوان «جلوی فروپاشی را بگیریم؛ ایران بی‌آب چگونه خواهد بود؟!» می‌نویسد: «اگر نیمی از عزم و همتی که در مسئولان برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسانها وجود دارد، درباره "آب" موجود بود، اینک با مقوله‌‌یی به نام "بحران آب" مواجه نبودیم. (عصر ایران ۳۰فروردین ۹۷)



سخن پایانی
برای حل این معضل باید ریشه‌های آن را شناخت و درمان کرد. حاکمیت ضدمردمی آخوندی و ارگانهای چپاولگر آن از جمله سپاه پاسدران با سدسازیهای غیرکارشناسی و حفر چاه‌های عمیق غیرمجاز از عوامل اصلی این بحران هستند که کشور را به ورطه بی‌آبی و خشکی انداخته‌ است.
لطفا به اشتراک بگذارید: