برجام در گردنه حیران


دومینوی جام‌زهرهای برجا
در لابلای مطالب رسانه‌های رژیم تصویری از نظام وجود دارد که هیچ‌گاه در تبلیغات رسمی، آنها را نخواهید دید. در تبلیغات رسمی، دیکتاتوری آخوندی یک ابر‌قدرت منطقه‌‌یی، دارای شکوفایی اقتصادی، صاحب ۴پایتخت عربی و نظامی است که اگر ترامپ برجام را پاره کند آنها آتش خواهند زد!

اما در لابلای نوشته‌ها آنجا که نویسنده مجبور است به زبان آمار و ارقام سخن بگوید گوشه‌هایی از وضعیت درهم‌ریخته و رو به سقوط یک نظام مستأصل و گیرکرده در باتلاق‌های گوناگون را مشاهده می‌کنیم که در حال دست و پا زدنهای بی‌سمت و سو، حرکات ضد و نقیض یک موجود سردرگم را نشان می‌دهد.

مواضع ناهمگون کارگزاران رژیم آخوندی – گاه به‌طرز کاملاً متناقضی در میان خطابه‌های وحشت و استقبال از خارج شدن احتمالی آمریکا از برجام - نشانهٔ عمق تشتت در این رژیم پاره‌پاره است. سکوت مرگبار آخوند خامنه‌ای به این تناقض و درهم‌‌ریختگی افزوده است.

در آستانه پایان مهلت ضرب‌الاجل آمریکا در مورد برجام دولت آخوند حسن روحانی دست به ترفندهای تبلیغاتی جدیدی زد. این ترفندها را می‌شود در یک کلام فرافکنی زبونانه توصیف کرد. از یک سو روحانی ژست چماق گرفت و گفت که ما فعالیت‌های اتمی را ادامه می‌دهیم. اما در مقابل جواد ظریف شیوه حلوا را در توافقنامه اتمی در پیش گرفت. او با خواری و خفت اعلام کرد که رژیم برای اجرای گفتگوهایی در رابطه با طرح زندانیان تبعه آمریکا با واشینگتن، اگر در توافقنامه باقی بماند، منعطف است. او سپس روغن‌داغ آش التماس خود را بیشتر کرد و با اشاره به وضعیت یکی از زندانیان تبعه آمریکا در زندانهای رژیم، آمریکا را به گفتگو ترغیب کرد و گفت که این زندانی در حالت وخیمی به‌لحاظ جسمی قرار دارد و نیاز به معالجه فوری دارد.

فراموش نمی‌کنیم که این رژیم تروریست همواره از گروگان‌گرفتن نفراتی که تابعیت دوگانهٔ آمریکایی- ایرانی دارند، به‌عنوان ابزاری جهت باجگیری استفاده کرده و می‌کند.

از سوی دیگر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نظام آخوندی، تهدید کرد که اگر برجام ملغی شود، تهران در عرض ۴روز غنی‌سازی اورانیوم را ازسرمی‌گیرد.

اما این حرف‌های ضد‌و‌نقیض به همین جا خاتمه نمی‌یابد. روحانی در سخنرانی اخیرش مدعی شد که گویا با اعلام نرخ ۴۲۰۰تومانی ارز و مهار آن، بر آمریکا سبقت گرفته است و کاری را که آمریکا در ۲۲اردیبهشت می‌خواهد بکند، نقش‌برآب کرده است و الآن آمریکا است که دچار سردرگمی است و نمی‌داند چکار باید بکند! (حسن روحانی در جمع مدیران ارشد دولت- خبرگزاری حکومتی ایرنا - اول اردیبهشت ۹۷)

همین خط را جهانگیری، معاون آخوند روحانی، در سخنرانی‌اش در همان جلسه ـ اول اردیبهشت ـ گفت و مدعی شد که گویا رژیم برای همه شقوقی که بخواهد پیش بیاید برنامه دارد و هر تصمیمی که آمریکا بخواهد بگیرد، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و کوچکترین اتفاقی نمی‌افتد.

این ادعاها در حالی است که کارشناسان سیاسی وابسته به باند روحانی به خطرناک بودن شرایطی که در آن هستند، هشدار می‌دهند و اکیداً توصیه می‌کنند که مبادا در برابر آمریکا دست به اقدام عکس‌العملی بزنید و تنها راه نجات، گفتگو و مذاکره است.

علی بیگدلی، کارشناس رژیم: «اکنون در شرایط حساسی به‌سر می‌بریم و در حال نزدیک شدن به نقطهٔ حساسی هم هستیم. ولی اگر بخواهیم در برابر نقض برجام دست به اقدامات انتقام‌جویانه بزنیم، کار نادرستی خواهد بود و نباید به‌سرعت تحت‌تأثیر اقدام ناشایست ترامپ قرار بگیریم تا فضا را بیشتر از این‌که هست، تیره و تار نکنیم. (ایرنا- اول اردیبهشت ۹۷)

روزنامه حکومتی اعتماد، اول اردیبهشت ۹۷: «ما نمی‌توانیم صبر کنیم و به امید اقدام دیگران بایستیم. ترامپ با گفته‌ها و عملکرد رذیلانه خود خصوصاً نسبت به برجام تاکنون بدعهدی فراوان به خرج داده و منافع ایران در برجام را با چالش مواجه ساخته است. اگر جمهوری اسلامی ایران نتواند از امتیازات برجام خصوصاً در بعد اقتصادی استفاده کند هیچ دلیل عقلی و منطقی برای ماندن در این توافق وجود ندارد. ای کاش از ابتدا هم در اصل برجام این بند نبود که آمریکا هر ۳ماه یک‌بار باید نسبت به ماندن یا خروج خود تصمیم بگیرد».

حسن بهشتی‌پور، کارشناس رژیم از باند روحانی، گفت: «چنان‌چه اروپا می‌خواهد سایر مسائل مورد اختلاف با ایران را مورد پیگیری قرار دهد در درجه نخست باید ترامپ را به‌ ماندن در برجام و سپس اجرای کامل همه تعهدات این کشور ترغیب کند تا ایران از مزایای آن به‌خوبی بهره‌مند شود». (روزنامه حکومتی ایران- اول اردیبهشت ۹۷)

و پیروز مجتهدزاده، کارشناس دیگر از همین باند، افزود: «برجام صددرصد به زیان ایران تمام شد. (سایت حکومتی صبح قزوین- اول اردیبهشت ۹۷)

در مقابل یک رسانه از باند دلواپسان نوشت: «تناقض‌‌های واضح موجود در مسیر حسن روحانی اما به ما می‌گوید صاحب آن عصای کذایی هم دیگر بعید است بتواند فریب‌‌های خود را تکرار کند. روحانی به‌طور مشخصی مشغول انجام تمام کارهایی است که پیش از این انجام آن را نکوهش کرده و صدالبته مشغول انجام ندادن تمام کارهایی است که برای انجام آن به مردم تعهد سپرده است! دلیل چنین رویدادی هم واضح است. دولت روحانی از ابتدای تولدش در سال ۹۲، بنای خود را بر حرف‌درمانی در تمام حوزه‌ها گذاشت». (روزنامه حکومتی وطن امروز - ۳اردیبهشت ۹۷)

سکوت مرگبار و تناقض‌‌گویی‌های پایان‌ناپذیر سردمداران رژیم موضوع جدیدی نیست. اما شدت و سیر صعودی آن نشان از یک ورشکستگی و سردرگمی در روزهای پایانی یک حکومت پرنیرنگ و فریب دارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: