مرغ همسایه غازه!


مرغ همسایه غازه!
مدت‌ها است که رسانه‌های رژیم فاسد، اعم از صدا و سیمای میلی و سایتهای حکومتی وابسته به سپاه مانند تسنیم، جام نیوز و... به‌محض وقوع حادثه‌یی در کشورهای به‌قول خودشان -متخاصم- که عامل انسانی در آن دخیل است، به‌صورت مفصل نسبت به تهیه گزارش مضحک از آن اقدام می‌کنند؛ اما نسبت به اتفاقات مهم داخلی که در اکثر نقاط دنیا خبر آن مطرح می‌شود و حتی تجمعاتی نیز در خصوص آن برگزار می‌گردد، انعکاس و بازتابی ولو گذرا ندارند.

پس از بررسی نمونه‌های مضحک منتشرشده در رسانه‌های رژیم، پی می‌بریم که برای نیل به اهداف ننگین‌شان به نامعتبرترین مراکز آماری مراجعه می‌کنند؛ و البته به‌سادگی قابل‌تشخیص است که هدف از انتخاب مرجع و منبع خبر، چیزی جز سرگرمی مردم و تشویش اذهانشان نیست. به‌عنوان نمونه اخیراً بعد از حمله وحوش مأموران گشت ارشاد به یک بانو که ویدیوی آن به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و اعتراض عموم را هم در پی داشت، رسانه‌های کذاب، فوراً به آمارهای مرکز پژوهشی «Mapping Police Violence» که منبعی غیررسمی در زمینه آمار به‌حساب می‌آید استناد کرده و اعلام کردند که طبق آمار مرکز پژوهشی مذکور، فقط ۱۴روز از سال ۲۰۱۷ نیرو‌های پلیس آمریکا مرتکب خشونت نشده‌اند و فقط در این ۱۴روز کسی را به‌قتل نرسانده‌اند!

آماری که در نگاه اول مشخص می‌کند که سراسر دروغ است و فقط برای دورکردن اذهان از حادثه اصلی که حمله گشت ارشاد بوده، منتشر می‌شود. در این زمینه نمونه‌های زیادی وجود دارد.

هدف از این جستار، یادآوری تحرک رسانه‌های داخلی ایران در مواجهه با اعتراضات سراسری مردم در دیماه ۹۶ و مقایسه با انعکاس نمونه‌هایی از خبرهای عادی و نه چندان مهم در کشورهای به‌قول خودشان -متخاصم- است.

در دیماه ۹۶ و در بحبوحه تظاهرات سراسری ملت ایران، جز در رسانه‌های آزادی‌خواه و مردم‌دوست مانند مجاهدین خلق، بقیه رسانه‌ها نقش صداخفه‌کن را ایفا کردند و هیچ چیزی را ولو با تأخیر پوشش نمی‌دادند، چه برسد به خبر فوری!

اما کافی است که حوادث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... در اروپا، آمریکا، آسیا و یا کشورهای متخاصم دیگر رخ دهد، آن‌وقت است که می‌بینیم جزو عناوین اول خبرهای سیمای آخوندی و خبرفوری یا گزارش ویژه‌ٔ سایتهای حکومتی قرار می‌گیرد. این در حالی است که عدم حمایت و پوشش خبری رسانه‌های داخل از اعتراض میلیونها ایرانی در دیماه ۹۶ و کشتار مردم معترض به وضع موجود، رسالتی است که در همه رسانه‌های داخل ایران به امر فراموش‌شده تبدیل شده و هر رسانه که دروغ بیشتری منعکس کند، جایگاه، بودجه و مزایای بیشتری نزد صاحب‌منصبان دارد. دروغ‌پردازی و پرداختن به مسائل متفرقه از ارکان ساختار خبری این رژیم فاسد است و در واقع می‌توان گفت بین صدا و سیمای میلی و خبرگزاریهای جیره‌خوار سپاه مانند جام نیوز، تسنیم، فارس و.... همیشه رقابت بر سر دروغ بیشتر و قابل‌قبول‌تر وجود داشته و دارد.

صدالبته که مردم آزادی‌خواه و فهیم، حقیقت را از دروغ تشخیص می‌دهند و این رویه رسانه‌های رژیم را، مصداق بارز ضرب‌المثل مرغ همسایه غاز است، می‌دانند.

بایکوتهای نخ‌نما، پوشش غیرواقعی و دروغین حوادث عادی کشورهای دیگر و نشان‌دادن هیبت پوشالی رژیم در قالب امپراطوری خاورمیانه و امیدبخشیدن به ادامه زندگی، از بارزترین ویژگیهای رسانه‌های حکومتی است. احترام به خواست مردم، امانت‌داری، بیان حقیقت و شجاع‌بودن از جمله خصیصه‌هایی است که در جامعه رسانه‌یی ایران وجود ندارد و از طرفی فهم مردم از عدم‌وجود این ویژگیها در مراکز نشر خبر، پایه این رژیم را بیش‌از‌پیش سست‌تر و آماده ریزش کرده است. به امید آزادی ایران. درود بر آزادی‌خواهان.



شایان

مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت پیک شادی الزاماً آن را تأیید نمی‌کند
لطفا به اشتراک بگذارید: