اتاق شیشه ای

اتاق شیشه ای



در مصاحبه روحانی با ایرنا به عبارت دو کلمه‌ای جالبی برمی‌خورید، عبارتی که آدم را می‌برد در آرزوهایی که همواره در رویاهایش داشت و رویاهایی که همیشه آرزو  می‌کرد.


 فکر می‌کنید این دو کلمه چی بود؟ دقت کنید:


«رئیس قوه مجریه گفت: به همین دلیل تصمیم ما در دولت دوازدهم هم برای اجرای حقوق شهروندی و هم برای مبارزه با فساد این است که همه دولت به‌خصوص بخش اقتصاد در اتاق شیشه‌ای برود و همه مردم مطلع باشند دولت چه کار می‌کند.»


بله درست حدس زدید: اتاق شیشه ‌ای


از آنجا که ما ایرانیان عموماً اصل را بر راستی و درستی و صداقت افراد می‌گذاریم، امیدواریم که حداقل بعد از چهل سال این اتاق راه‌اندازی شده و اگر تحولی در وضعیت معیشت مردم و نبودن آزادیها به‌وقوع نمی‌پیوندد، لااقل ملت از پشت شیشه‌ها ببینند اوضاع درچه حال است و شاهد کم و کیف کارها و عاملان و آمران این وضعیت مشعشع باشند.


همچنین می‌شد در رویا پا را فراتر گذاشته و آرزو کرد که برای بازجویی‌ها و اتاق های شکنجه و خودکشی شدنها هم اتاق شیشه‌ای (البته نه از آن نوع شیشه‌ها که فقط از داخل بیرون دیده می‌شود) تهیه شود. همین‌طور برای جلسات شورای امنیت ملی نظام و جلسات فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و لباس‌شخصیها و به‌خصوص زندگی شخصی و فقیرانه! سران نظام و امام جمعه‌ها، تا مردم زیاد حسرت فقر و گرسنگی را نخورند!


در پرانتز بگویم که این پاراگراف روحانی مضامینی دارد که به حق باید زیر هر کدامشان خط تأکید کشید: «حقوق شهروندی» «مبارزه با  فساد»  «بخش اقتصاد»  «همه مردم مطلع باشند» که بماند سر فرصت به آنها بپردازیم.


بله، باور بفرمایید در همین رویاهای شیرین بودم که انگاری یک بشکه آب تگری ریختند روی سرم. لطفاً شما هم این جمله دوم را بخوانید، ولی مواظب بشکه آب یخ  باشید بلایی که سر من آمد سر شما نیاید:


«روحانی افزود: سیاست داخلی که در دولت یازدهم دنبال کردیم و وعده‌یی که به مردم دادم این بود که رفتار من جناحی نباشد و فراجناحی باشد، آزادی در جامعه بیشتر باشد و فضای نقد بر جامعه ما حکم فرما باشد و مردم به‌راحتی بتوانند انتقاد کنند،... »


لطفاً به این ادعاهای روحانی از پشت اتاق شیشه‌ای عنایت فرموده و قضاوت کنید که به کدامیک از وعده‌هایش در این پنج ساله عمل کرده است:


- «دولت جناحی عمل نکند و فراجناحی باشد» البته این یکیش به ما مربوط نیست، می‌خواهی جناحی عمل کن یا نه، برای ما فرقی نمی‌کند، به جیب ملت چیزی نمیریزد.

- «آزادی در جامعه بیشتر باشد» منظورش این است که آزادی بوده و هست ولی او تلاش می‌کند آزادی بیشتر باشد، قضاوت با خودتان که آیا آزادی بیان در روزنامه‌ها و رادیو تلویزیون بوده و هست یا نه، آیا آزادی تظاهرات و اعتراضات به‌حق صنفی و سیاسی و... هست یا خیر، آیا...

- «فضای نقد بر جامعه ما حکم فرما باشد»   بله کاملاً درست میفرمایید، به‌خصوص خودکشی شدن جوانان قیام یعنی معترضان و منتقدان به وضع موجود این فضای نقد را اثبات و برجسته کرد!. و ثابت کرد که: «مردم به‌راحتی می‌توانند انتقاد کنند»

  بله برای شناخت شیادیهای آخوند روحانی نیازی نیست که به کارنامه ۵ساله او مراجعه کنید، همین پاراگراف اخیر که خواندیم تمام عیار رذالت و شیادی و ضدیت هیستریک او با مردم و مقوله آزادی را آشکار می‌کند. آخر کدام آدم است که یک اپسیلون شرف و وجدان داشته باشد و بیاید رو در روی مردم ایران که لحظه به لحظه شاهد اعدام و سرکوب و شلاق و ضرب‌وشتم جوانان و زنان در خیابانها هستند بایستد و با وقاحت اصلاحاتی بگوید آزادی بوده و باید بیشتر باشد. کدام آدم شارلاتان و حقه بازی است که در اعدام ۱۲۰هزار جوان این مملکت در دهه شصت و سی هزار اعدام زندانیان سیاسی دست داشته باشد و مدعی شود که آزادی هست ولی باید بیشتر باشد، اُف بر شما و بر اصول و پرنسیپهای نداشته تان. یک ملیون جوان این مملکت را به‌خاطر ادامه حکومت ننکین تان در تنور جنگ ضدمیهنی کشته و مجروح و معلول کردید و هرکس با جنگ مخالفت می‌کردبرچسب ستون پنجم و ضد انقلاب و منافق می‌زدید و حالا مدعی می‌شوید که آزادی بوده، نه آقاجان اصلا نیازی به اتاق شیشه‌ای نیست، چهل سال با جنایت و چپاول و اعدام و... نیازی به اتاق شیشه‌ای ندارد.


نه تنها خود نظام منحوستان مثل همان اتاق شیشه‌ای مفروض همه چیزش برای مردم به تجربه و با گوشت و پوست و استخوان هویدا است  بلکه تمامی سران نظام خونریز شما از خامنه‌ای گرفته تا سایرین طی این سالیان هم‌چون آدمهای شیشه‌ای درونمایه کثیفشان برای مردم ایران شناخته شده است.


حرف اصلی روحانی و سایر به‌اصطلاح اصلاح‌طلبان ضربه خورده و کمرشکسته در قیام دیماه چیست؟ حرف اصلی این است که می‌خواهند با این پزهای دموکراتیک و شعارهای مردم فریبانه و پرت و پلا گویی‌ها آب رفته را به جوی برگردانند، ولی باید به این آقایان گفت «ببخشید دیگه باید بلند شید» شما نیز از زمان محمد خاتمی مکار با شرکت فکری و عملی و با پیشتازی درجنایات این رژیم آزمایش خود را پس دادید و مردم هم در قیام اخیر شما را با شعار«اصلاحطلب اصول‌گرا دیگه تمامه ماجرا» تعیین‌تکلیف کرده ونظام شیشه‌ای و شکننده‌تان را به زباله‌دان تاریخ خواهند سپرد.


م. ایمان


مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت پیک شادی الزاماً آن را تأیید نمی‌کند




لطفا به اشتراک بگذارید: