ریختن سرمایه ملی به حلقوم نهادهای فرهنگی رژیم!

ریختن سرمایه ملی به حلقوم نهادهای فرهنگی رژیم!



اخیرا جنگ و دعوای باندهای رژیم بر سر  اختصاص سهمیه بودجه به نهاد‌های به‌اصطلاح فرهنگی بالا گرفته است.


روزنامه اعتماد وابسته به باند روحانی ۵اردیبهشت ۹۷ در مطلبی با عنوان «نگاهی به هزینه‌های نهادهای دولتی در فروردین‌ماه» نهادهای فرهنگی وابسته به دولت روحانی  از جمله وزرات ارشاد را «بچه نامادری» دانسته و بودجه وزارت ارشاد را با نهادهای به‌اصطلاح فرهنگی و مذهبی وابسته به خامنه‌ای و باندش چنین مقایسه کرده است: «در شرایطی که کل هزینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همه مراکز زیر پوشش ۲۱میلیارد تومان بوده است، مرکز خدمات حوزه علمیه ۶۰میلیارد تومان هزینه داشته است که تقریباً ۳برابر هزینه‌های وزارت فرهنگ است و جالب‌تر این‌که شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز هزینه‌‌یی برابر با ۲۳میلیارد تومان داشته است.جامعه‌المصطفی العالمیه نیز ۸میلیارد تومان هزینه داشته و دفتر تبلیغات اسلامی قم نیز ۹میلیارد تومان. نهاد کتابخانه‌های کشور که در این مدت تعداد قابل‌توجهی از آثار ناشران را برای ارسال به کتابخانه‌های سراسر کشور خریداری کرده است نیز همین میزان هزینه (۹میلیارد تومان) داشته است. در وضعیتی که سازمان تبلیغات اسلامی ۷میلیارد تومان هزینه داشته است، کتابخانه ملی ۵میلیارد، خبرگزاری ایرنا ۴ و سازمان سینمایی ۳میلیارد تومان هزینه داشته‌اند. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ۲میلیارد تومان هزینه داشته است».


صرف‌نظر از جدال باندی بر سر غارت اموال مردم، موضوع قابل‌توجه، ریختن این همه پول از بودجه کشور به حلقوم نهادهای ارتجاعی، ضدمردمی و ضدفرهنگی است.


نهادهایی که به هیچ مرجع حکومتی پاسخگو نیستند اما در لایحه بودجه هر سال مبالغ هنگفتی به آنها اختصاص داده می‌شود.


حیطه کاری تمامی آنها در داخل کشور اشاعه فرهنگ آخوندی در جهت تحمیق و سرکوب مردم و حوزه فعالیت تعدادی از آنها نیز در جهت صدور تروریسم و بنیادگرایی به خارج کشور است.


بسیار واضح است مبالغی هم که اعلام می‌شود صرف این نهادهای به‌اصطلاح فرهنگی و مذهبی می‌شود، کمتر ازمیزان واقعی است، آن‌چنان که روزنامه اعتماد در ادامه مطلب می‌نویسد‌: «با این حال حتی انتشار همین اخبار و اعلام فهرست هزینه نهادهای گوناگون هم توفیق چندانی در جذب اعتماد مردم ندارد چرا که بسیاری از مخاطبان، این آمار و ارقام را باور ندارند و تصورشان بر این است که این آمار تنها بخشی از واقعیت است و هرگز تمام آن نیست. این وضعیت از ۲جهت حایز اهمیت است؛ اول این‌که مردم به نهادهای دولتی اعتماد ندارند و دیگر این‌که بی‌طرفی رسانه‌های داخلی را نیز باور ندارند و همه اینها سبب می‌شود تا این آمار و ارقام را چندان جدی تلقی نکنند. این فهرست از سوی سایت اعتماد آنلاین به‌صورت اینوگرافی منتشر شده است. حتی اگر خوش‌بین باشیم و تصور کنیم که این آمار مورد پذیرش مخاطبان قرار می‌گیرد، باز هم این نکته برای هزارمین بار به‌چشم می‌آید که واقعاً چه نیازی به این همه هزینه بیهوده؟! آن هم در کشوری که مدام درگیر نوسانات ارزی است و وضعیت اقتصادی متلاطمی دارد».(روزنامه اعتماد ۵اردیبهشت ۹۷)


با این‌که این نهادهای به‌اصطلاح فرهنگی حجم عظیمی از بودجه کشور را می‌بلعند، اما آخوند صدیقی امام‌جمعه خامنه‌ای در تهران یقه پاره می‌کند که بودجه نهادهای به‌اصطلاح مذهبی و آخوندی رژیم کم و ناکافی است!


امام‌جمعه خامنه‌ای در نماز جمعه ۲۲دی ۹۶ گفت در بودجه سال ۹۷ برای بخش فرهنگ بودجه قابل‌اعتنایی در نظر گرفته نشده است و «اگر بخواهیم دین را رواج دهیم باید برای حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی‌ بودجه مناسب پیش‌بینی شود».(خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۲دی ۹۶)


صرف این مبالغ هنگفت برای این نهادهای وابسته به خامنه‌ای در شرایطی است که:


- در حوزه محیط‌زیست، کشور با سرعت دلهره‌آوری به سمت خشکی پیش می‌رود، به‌گونه‌یی که اخیراً رضااردکانیان، وزیر نیروی دولت آخوند حسن روحانی، اذعان کرد ۳۳۴شهر در تابستان امسال در معرض تنش آبی قرار‌ می‌گیرند که جمعیت این شهرها ۳۵میلیون نفر و تقریباً حدود نیمی از جمعیت کشور است.(خبرگزاری ایرنا ۱اردیبهشت ۹۷)


- در زمینه بی‌آبی و کم‌آبی استانهای اصفهان و سیستان و بلوچستان در معرض تنش قرار خواهند گرفت و...




لطفا به اشتراک بگذارید: