وحشت آخوندها از ناامیدی یا ارادهٴ سرنگونی

وحشت آخوندها از سرنگونی



شرایط جامعه آن‌چنان انفجاری است، که سردمداران و مهر‌ه‌های حکومتی به هراس افتاده و در هر فرصت وحشت و ناامیدی‌شان را برای مقابله با اراده سرنگونی‌طلبانه مردم بیان می‌کنند.


بعضی از این مهره‌ها معتقدند که فرصت برای هر اقدام بازدارنده‌یی از دست رفته و دیگر دیر شده است، چرا که مردم اراده کرده‌اند رژیم آخوندی را به زیر بکشند.


در این رابطه آخوند حسن روحانی در دیدار با ایادی رژیم در آذربایجان شرقی ضمن اشاره به مسائل و مشکلاتی که حاکمیت آخوندی درگیر آن است و با این گفته که «امروز با توطئه‌یی روبه‌رو هستیم، فردا هم این توطئه‌ها وجود خواهد داشت»، آنها را فرامی‌خواند ایستادگی کنند، زیرا: «اگر در جنگ اراده‌ها ما شکست بخوریم اگر تردید بکنیم تردید بلای بزرگ برای یک کشور است. ناامیدی بلای بزرگتر هست دعوا و اختلافات بلای سوم بزرگتر هست».(تلویزیون رژیم ۴اردیبهشت ۹۷)


محمد غرضی، وزیر سابق رژیم در دولت هاشمی رفسنجانی نیز باندهای درونی را در پاسخگویی به مردم و هم‌چنین در زمینه مقابله با آنها شکست‌خورده می‌داند و در این رابطه اذعان می‌کند: «اصلاح‌طلبان نمی‌توانند دولت را نگه دارند و اصول‌گرایان نمی‌توانند ملت را نگه‌دارند».


این مهره ‌رژیم با اشاره به قیام دیماه ۹۶ و نقش شبکه‌های اجتماعی در این قیام، به ناتوانی حکومت در زمینه مقابله با این شبکه‌ها و چالش آنها چنین اعتراف می‌کند: «شبکه‌های اجتماعی و تلگرام جزو پدیده‌هایی هستند که حاکمیت با آن درگیر می‌شود چرا که احساس می‌کند از آن برای به چالش کشیدن قدرت سیاسی استفاده خواهد شد».(خبرگزاری ایلنا ۵اردیبهشت ۹۷)


سعید لیلاز، یکی از کارشناسان وابسته به باند روحانی هم فرصت را کم می‌داند زیرا «آشفتگی فکری» به‌وجود آمده است،‌ آن‌چنان‌که «بعد از ناآرامی‌های دیماه، تمام نهادها و ارگانهای دولتی اعم از مجلس، دولت و بقیه ارگانها و نهادها»، احساس این را دارند که «ممکن است دیر شده باشد و آشفتگی در بنیانهای فکری پدید آمده باشد».


این مهره وابسته باند روحانی درهم‌ریختگی و تلاطم درونی از جمله «استیضاح‌ها و سوال‌های اخیر مجلس را تا حد زیادی ناشی از این مسأله سیاسی» می‌داند.(خبرگزاری ایسنا ۴اردیبهشت ۹۷)


وحشت از قیام مجدد و سرنگونی نظام در اظهارات محمدجواد کاشی، یکی از مهره‌های باند روحانی، صریح‌تر از اظهارات سایر مهر‌ها و سردمداران است: «این نگرانی وجود دارد که به سرعت، یک‌ بار دیگر این اعتراضات شعله‌ور شود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که [اگر] این اتفاقات در سال جاری تکرار شود، بیشتر چشم امیدمان به این نیروهای ضدشورش است و از این نگرانیم که نکند که خدای نکرده نتوانند اوضاع را کنترل کنند».(سایت حکومتی جماران ۲اردیبشهت ۹۷)


بر پایه این واقعیات که زمان از دست رفته است، آشفتگی و پریشان فکری درونی، ضعف اراده نیروها برای مقابله با مردم معترض و قیام‌کننده و از همه مهم‌تر اراده قاطع مردم برای براندازی آن است که بسیاری از مهره‌ها و رسانه‌ها سال ۹۷ را سالی سخت برای نظام می‌دانند. زیرا هم زمینه‌ها و دلایل قیام دیماه ۹۷ از بین نرفته و هم این‌که مردم در جای‌جای کشور و با اراده‌یی مستحکم‌تر اعتراضاتشان را ادامه می‌دهند.


بنابراین گفتاردرمانی آخوند حسن روحانی و تهیج و تشویق نیروهای وارفته برای ایستادگی در «جنگ اراده‌ها» و یا این توصیه که نیروها و باندهای درونی  از آشفتگی فکری دوری کنند و... هیچ گاه نمی‌تواند مفید فایده و در مقابله با مردم عاصی و به‌جان آمده چاره‌ساز باشد.


در چنین شرایطی از مقاومت‌های مردمی و با چنین وضعیتی از وارفتگی روحی و آشفتگی در نظام آخوندی، این اراده برتر مردم است که قطعاً پیروز میدان نبرد آنها با حاکمیت آخوندها است.




لطفا به اشتراک بگذارید: