«لغو برجام فاجعه است»

فاجعه لغو برجام



سردمداران رژیم تلاش زیادی دارند  تا باسیلی صورت سرخ کنند و وانمود می‌کنند خروج آمریکا از برجام هیچ مسأله مهمی نیست.!


آنها به نیروهای وارفته نظام این‌طور القا می‌کنند که برای هر شق و هر صمیمی که ترامپ بگیرد آماده و گزینه‌های مختلفی را روی می‌زدارند.


در این زمینه جواد ظریف  وزیر خارجه روز ۱۳اردیبهشت ۹۷ یک کلیپ ویدیویی پر کرد و گفت این آمریکاست که باید تصمیم بگیرد.!


ظریف تهدیدهای آمریکا در زمینه برجام و خواسته‌های اروپا در زمینه کوتاه آمدن از برنامه موشکی و سیاست منطقه‌یی را «سر و صدا و تهدید» می‌داند که «قرارداد جدید به ارمغان نمی‌آورد».


او خطاب به مخاطبان آمریکایی و اروپایی می‌گوید: «طی سال گذشته گفته شد که رئیس‌جمهور ترامپ از این توافق ناخرسند بوده و هم اکون مشخص شده است که واکنش برخی کشورهای اروپایی به این ناخرسندی، پیشنهاد اعطای امتیازات بیشتر به آمریکا از جیب ما بوده است. ما نه امنیت‌مان را به دیگران می‌سپاریم و نه مذاکره مجدد درباره توافقی که پیشتر با اعتقاد خوب بدان دست یافتیم انجام خواهیم داد و نه چیزی به آن اضافه خواهیم کرد ».!


محمود واعظی رئیس دفتر آخوند روحانی هم  مدعی است که«دولت فرض رابر خروج آمریکا از برجام گذاشته که سبب شد، برنامه‌ریزیهای مناسبی برای شرایط خروج از برجام انجام گیرد، مقدمات لازم در بودجه‌نویسی و هماهنگی باکشورهای نزدیک به ما از قبل از عید فراهم‌ شده است»!


بعیدی‌نژاد سفیر رژیم در انگلستان هم از اعلام آمادگی نظام و دولت روحانی «برای سناریو خروج آمریکا از برجام» خبرمی‌دهد. (خبرگزاری ایسنا ۱۳اردیبهشت ۹۷)


اما به‌رغم هیاهوی سردمداران حکومت آخوند حسن روحانی در زمینه کوچک‌نمایی خروج  آمریکا از برجام و آمادگی برای شرایط بعد از خروج آمریکا از برجام و تبعات خروج آن، مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی اعترافهایی می‌کنند مبنی بر این که خروج آمریکا از برجام به‌معنی لغو برجام است.


آنها در خلال نوشته‌ها و اظهاراتشان اذعان می‌کنند که لغو برجام فاجعه و به‌معنی تیر خلاص به همه امیدهای حاکمیت آخوندی برای رهایی از طناب دار تحریمها است.


در این رابطه محمد رضا بادامچی عضو مجلس ارتجاع  ضمن ابراز سردرگمی در زمینه مواجه نظام برای مقابله با تاثیرات خروج آمریکا از برجام می‌گوید: «نمی‌دانم نتیجه خروج از برجام بر وضعیت زندگی مردم  چه خواهد شد».!


او به دولت روحانی توصیه می‌‌کند «در صورتی که این اتفاق رخ دهد باید تدبیری اندیشید».


سهیلا جلو‌دار زاده عضو مجلس ارتجاع نگرانی‌اش را از لغو برجام چنین ابراز می‌کند: «لغو برجام یک جنایت و فاجعه بین‌المللی است». او سخت شدن شرایط برای  حاکمیت آخوندی را «سخت‌ترین دوران» می‌داند.


زیرا در شرایط کنونی که «عملکرد سیستم داخل کشور ضعیف شده و ابزارهای لازم برای حفظ انرژی داخلی بکار گرفته نمی‌شود بلکه توسط خود سیستم در حال تخریب است...»، پس از خروج آمریکا از برجام  نیز «شرایط سخت خواهدشد» و در این شرایط «باید مشکلات را تحمل کنیم».


و...


واقعیت چیست؟ آیا اظهارات سردمداران دولت روحانی مبنی بر آمادگی برای مقابله با شرایط پس از خروجآمریکا از برجام واقعی است، و یا نگرانی‌های  رسانه‌ها و مهر‌ه‌های این باند؟


واقعیت این است که در صورت تمکین نکردن حاکمیت آخوندی به خواست‌های آمریکا در زمینه برجام و خواست اروپا برای عقب‌نشینی از برنامه موشکی و سیاست منطقه‌یی، دست آن  برای مقابله با تحریم‌ها و فشارها دراین رابطه خیلی خالی است. زیرا هیچ اهرم جدی اقتصادی برای رویارویی با تحریم‌ها ندارد.


واقعیت این است که خروج آمریکا از برجام  به این معنا است که مزایای برجام برای رژیم آخوندی که در فضای مماشات به آن داده شده بود، نه تنها تا حد زیادی از بین می‌رود، بلکه ممکن است شرایط خطرناکی را هم برای آن به‌وجود بیاورد.


این حرف نیز  از طرف مقامات  نظام  و مقاماتی هم از دولت روحانی بسیار شنیده می‌شود که در صورت خروج آمریکا از برجام ما هم بیرون می‌رویم و...


ممکن است خروج رژیم از برجام در لفظ  بسیار ساده و شدنی باشد، اما واقعیت این است که در مقام عمل خروج از برجام به بهای سنگینی تمام خواهد شد.


وانگهی خروج از برجام نمی‌تواند آب از جوی رفته را بازگرداند. یعنی این که ظرفیتها و قابلیتهایی که طی نزدیک به دو دهه دریک اقدامات فوق العاده پر هزینه و البته خائنانه آن هم ازکیسه مردم ایران به‌دست آورد، و در جریان برجام و زهرخوران اتمی آن را از دست داد،‌ دیگر به این سادگی برای آن قابل حصول نخواهد بود.


زیرا در شرایط کنونی که اساساً سیاست مماشات با این رژیم شکست خورده اعلام شده است، وضغیت برگشت به قابلیت و ظرفیت گذشته بسیار بسیار مشکل و شاید هم ناشدنی به‌نظر می‌آید.


ضمنا در صورت اعلام خروج حکومت آخوندی از توافق اتمی و از سرگیری هر گونه اقدامی که مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باشد، تمامی تحریم‌های لغو شده به‌صورت خودکار علیه آن اعمال خواهد شد. ضمن این که  خطر نظامی علیه آن را به منظور بازداشتنش از تولید سلاح اتمی افزایش خواهد داد.




لطفا به اشتراک بگذارید: