بستن تلگرام، تلاش مذبوحانه برای گریز از توفان قیام!

فیلترینگ تلگرام



ماجرای بستن تلگرام به یک داستان پرفضیحت با پایان خفت‌بار برای نظام آخوندی تبدیل شده است.


دست‌اندرکاران فیلترینگ و سانسور، ائمه جمعه، و بسیاری از مهر‌ه‌ها آسمان و ریسمان را به‌هم بافتند تا با مطرح کردن مسایل اخلاقی، امنیت روانی خانواده‌ها و با علم کردن خطرات اقتصادی تلگرام، درد اصلی رژیم از بستن تلگرام را پرده‌پوشی کنند.


 اما وقتی همه این تدابیر شکست خورد و جوسازی تبلیغاتی سنگینی که در مورد کوچ همگانی از تلگرام بهپیام‌رسانهای وزارتی، پوچ از آب در آمد، اکنون به‌ناگزیر به‌علت واقعی ترس از تلگرام و تلاش برای حذف آن اعتراف می‌کنند و معلوم می‌شود علت این‌همه برچسب‌های آخوندی به این پیام‌رسان جمعی چیزی جز تلاش مذبوحانه و البته بی‌فایده برای جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش قیام نیست.




هشدار مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نسبت به بستن تلگرام


این دست و پا زدن بی‌نتیجه، مهر‌ها و رسانه‌های حکومتی را هم به چاره‌جویی کشانده به‌گونه‌یی که آنها هم تصمیم‌گیرندگان و دست‌اندرکاران بستن تلگرام را دست می‌اندازند و به باد انتقاد می‌گیرند.


سایت رویداد ۲۴ - ۱۴اردیبهشت ۹۷ می‌نویسد: «تصمیم‌گیرندگان فیلترینگ تلگرام با توجه به نا آرامی‌های دیماه ۹۶ و این مسأله که فیلتر تلگرام تا حدودی فضای ناآرامی‌ها را آرام کرد گمان می‌کنند با فیلترینگ دائمی تلگرام از تکرار چنین ناآرامی‌هایی جلوگیری خواهند کرد».


این رسانه هشدار می‌دهد: «فیلترینگ تلگرام در کوتاه‌مدت تأثیر روانی منفی بر اقشار مختلف جامعه و به‌خصوص جوانان خواهد گذاشت به شکلی که احتمال واکنش‌های مدنی و حتی غیرمدنی وجود خواهد داشت...».


رسانه حکومتی رویداد ۲۴ به تصمیم‌گیرندگان بستن تلگرام که به‌گفته او «میل و علاقه‌یی به همراهی با دغدغه‌های نسل جدید جامعه ندارند» توصیه می‌کند:  «با شفافیت کامل دلایل این تصمیم خود را برای افکار عمومی بازگو کنند»!


جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو مجلس ارتجاع نیز ضمن اذعان به این واقعیت که حاکمیت از ترس قیام اقدام به فیلترینگ تلکرام کرده است تأکید می‌کند که زمینه برای شعله‌ور شدن خشم مردم و جرقه‌زدن قیام در همه جا و در همه زمینه‌ها وجود دارد. وی می‌گوید: «تلگرام در اتفاقات دیماه ۹۶ نقش داشت اما خیابانها، میدانها، تلفنها و... هم نقش داشتند؛ نمی‌توانیم میدانها و خیابانها را هم ببندیم. ریشه مشکلات دیماه ۹۶ را باید واکاوی کرد».


این عضو مجلس آخوندی فیلترینگ تلگرام را به‌دلیل حضور و نقش سایر رسانه‌های اجتماعی در اطلاع‌رسانی به مردم بی‌فایده می‌‌‌داند «چرا که این روزها صدها نرم‌افزار وجود دارد. اتفاقاً بیشترین حجم ارتباط‌گیری در حوادث دیماه ۹۶ از طریق توییتر بوده است».(خبرگزاری ایسنا ۱۴اردیبهشت ۹۷)


آخوند محمدرضا زائری با مضمون دیگری حرفهای این نماینده مجلس ارتجاع و سایت رویداد ۲۴ را بیان می‌کندآنجا که می‌گوید به‌دلیل ترس از قیام رژیم تگرام را فیلتر کرد: «کسانی که همه هنرشان به‌جای مطالعه و تحلیل و اعتمادسازی و تدبیر و برنامه‌ریزی عقلانی و عالمانه مسایل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی فقط و فقط دستور فیلترکردن و پارازیت انداختن و ممنوع کردن باشد، سزاوار است که گرفتار کشمکش‌های نازل و سطحی کف خیابان شوند و خود را به‌جای دشمن با مردمشان درگیر سازند».(سایت حکومتی ایران آنلاین ۱۴اردیبهشت ۹۷)




بستن تلگرام و وحشت از قیام


ملاحظه می‌شود که در اظهارات این افراد و نوشته آن سایت ضمن تأکید بر این‌که فیلترینگ تلگرام به‌دلیل ترس از قیام بوده است، بی‌فایده بودن این اقدام نیز به رژیم گوشزد شده است.


اضافه بر این موارد در این اظهارات یک توصیه مشترک هم و جود دارد این‌که نظام آخوندی با مردم رو‌راست باشد. که البته این توصیه هم به‌دلیل ترس از شعله‌ور شدن خشم مردم و قیام است.


واضح است که نظام ولایت فقیه و نهادهای مأمور سانسور و فیلترینگ آن نمی‌توانند با مردم با «شفافیت» برخورد کنند و نمی‌توانند به‌جای روی آوردن به روش‌های ضدمردمی در برخورد با مردم و مشکلاتشان با «مطالعه و تحیل و اعتمادسازی و...» برخورد کنند. زیرا که این حاکمیت ضدمردمی و نهادهای سرکوب و سانسور آن فاقد هر نوع کارکرد مردمی هستند و محال است که رویکردی مردمی با مردم داشته باشند.


اگر قرار باشد این حاکمیت پلید با مردم رو‌راست باشد، به‌فرض محال که بخواهد در یک زمینه با مردم شفاف باشد، باید پایه‌های وجودی خود یعنی دجالیت و فریب، سرکوب و سانسور و غارت و چپال را نفی کند که این امر نیز به‌معنای این است که پای سرنگونی خود را به‌دست مردم، امضا کند.




لطفا به اشتراک بگذارید: