فیلتر تلگرام و جدال میان باندهای رژیم

فیلترینگ تلگرام



فیلتر تلگرام موضوعی است که امروز ۱۶اردیبهشت‌ماه، در مجلس رژیم کشمکشهای زیادی در پی داشت و در بین اظهارات نمایندگان مجلس ارتجاع پشت‌پرده‌های جدیدی از این موضوع برملا شد.


آخوند حسن روحانی روز گذشته در پست اینستاگرامی‌اش نوشته بود: « اگر در عالی‌ترین سطح نظام، تصمیمیبرای محدود کردن یا مسدودسازی ارتباطات مردم گرفته شده است، باید صاحبان واقعی این کشور که مردمهستند در جریان امور قرار بگیرند».




کشمکشهای امروز مجلس بر سر فیلتر تلگرام


امروز در مجلس رژیم موسوی لاریگانی، عضو مجلس ارتجاع، جواب داد: «آقای روحانی... اگر توان ندارید، تقصیرها را برای مقام معظم رهبری بیان نکنید، تلگرام چه ربطی به مقام معظم رهبری داره که می‌گید از اولین شخص مملکت سؤال بکنید».


روز چهارشنبه ۲۹فروردین‌ماه کانال تلگرامی علی خامنهای از توقف فعالیت خود در این پیامرسان خبر داده بود.این اقدام نمودی از آغاز فیلترینگ تلگرام محسوب می‌شد.


بدین صورت نقش خامنه‌ای در فیلتر تلگرام روشن‌تر می‌شود.


موسوی لاریگانی با نسخه‌پیچیدن برای مردم و برای کم‌اهمیت جلوه‌دادن موضوع تلگرام گفت: «آقای دکتر روحانی اولویت مردم تلگرام نیست... چرا وقتی نمی‌توانید به وعده‌های خود عمل کنید فرار به جلو می‌کنید»؟


کواکبیان، عضو دیگر مجلس رژیم، با اشاره به شیادی های آخوند حسن روحانی گفت: «از آقای رئیس‌جمهور دعوت بشه برای یا جلسه علنی یا غیرعلنی برای این فیلترینگ تلگرام، ما هم مردم از ما سوال می‌کنند اگر رئیس‌جمهور مخالفه خب چرا بعضی‌ها میگند نه ایشون مخفیانه موافقت کرده، اگر موافق هست چرا پس میگه من مخالفم؟ بیاد اینجا توضیح بده به افکار عمومی».


سخنان کواکبیان گواه این نکته بود که سران رژیم جملگی برای مقابله با تهدید روزافزون سرنگونی تمامیت نظامیشان دست به فیلترینگ تلگرام زده‌اند. اما این تصمیمات باعث گیجی نمایندگان مجلس رژیم شده است.




فیلتر تلگرام مثل فیلتر تلگراف بی‌ثمر است


نماینده دیگر مجلس ارتجاع به نام علی اکبری نماینده شیراز آب پاکی را روی دست همه عوامل رژیم ریخت و گفت: «مردم اشتیاق به دانستن و آگاهی و هم‌چنین نظارت بر اعمال حاکمان و دولتمردان را با انسداد تلگرام از دست نخواهند داد، تجربه ناموفق فیلترینگ از تلگراف تا تلگرام دستاوردی جز افزایش گسل بی‌اعتمادی در بر نداشته است».


وی با اشاره به گستردگی استفاده از تلگرام اذعان کرد: «تلگرام امروز ضرورتی روشن در ارتباطات و بخشی از فضای کسبوکار است...».


علی مطهری، عضو دیگر مجلس ارتجاع نیز با کنایه به بی‌عملی آخوند روحانی در قبال فیلتر تلگرام گفت: «رئیس‌جمهور به‌عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسأله تلگرام می‌توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد وی باید اقتدار لازم را در اجرای اصل ۱ ۱۳قانون اساسی از خود نشان دهد».




دست‌داشتن هر دو باند در فیلتر تلگرام


بنابراین با گذشت کمتر از یک هفته از فیلتر تلگرام و کناررفتن پرده‌های ابهام هر روز روشن‌تر می‌شود که هم باند خامنه‌ای و هم باند روحانی دست‌اندرکار فیلتر تلگرام بوده‌اند و خطر تهدید آن‌چنان جدی است که برای ایجاد تأخیر در سقوط نظام‌شان دست به چنین اقدامی زده‌اند.




لطفا به اشتراک بگذارید: