شلاق کش کردن روحانی در مجلس ارتجاع

شلاق کش کردن روحانی در مجلس.



اگر چه موضوع اصلی جلسهٔ علنی روز یکشنبه ۱۶اردیبهشت مجلس ارتجاع، باصطلاح بررسی ۳لایحه‌یی بود که قرار است راه زهر خوران برجام ۲و ۳و غیره را هموار کند، اما علاوه بر آن جلسة دیروز  صحنهٔ شلاق کش کردن حسن روحانی بر سر مسائل مختلف بود.


 یکی از مسائل، فیلترینگ تلگرام بود که روحانی خواسته است  از  شکست آن و گل‌آلود کردن شدن اوضاع، ماهی خودش را بگیرد و خود را مخالف فلیترینگ قلمداد کند.


اما این ترفند او کارایی نداشته، تا جایی که حتی کسانی که تا کنون از او حمایت می‌کردند، در جلسه علنی مجلس پته‌اش را روی آب می‌اندازند.


در این رابطه مصطفی کواکبیان یکی از نمایندگان حامی دولت آخوند حسن روحانی می‌گوید: «این را هم بررسی کنید این آخرین عرض بنده هست آقای رئیس اینهم بررسی کنید که از آقای رئیس جمهور دعوت بشود برای یا جلسه علنی یا غیر علنی برای این فیلترینگ تلگرام, مردم از ما سوال میکنند اگر رئیس جمهور مخالف است  خوب چرا بعضی ها می‌گویند  نه ایشون مخفیانه موافقت کرده است, اگر موافق هست چرا پس می‌گوید من مخالفم؟ بیاید اینجا توضیح بدهد به افکار عمومی».


البته این مهره حکومتی خودش بهتر می‌داند که در نظام شیادان حاکم عمامه به سر آنچه که اهمیت ندارد افکار عمومی است.


علی اکبری یکی دیگر از اعضای مجلس  ضمن اشاره به بی نتیجه بودن سیاست سانسور در رژیم‌های گذشته، به نفرت مردم نسبت به سیاست سانسور و فیلیرتینگ در حاکمیت آخوندی هم اذعان می‌کند: «تجربه ناموفق فیلترینگ از تلگراف تا تلگرام دستاوردی جز افزایش گسل بی اعتمادی در بر نداشته است, مخالفت عین الدوله صدراعظم مظفرالدین شاه با تلگراف بخاطر نگرانی از آگاهی مردم چه نتیجه ای  داشت؟ ممنوعیت استفاده از فتو استنسیل در دوران پهلوی هم بی نتیجه بود, ممنوعیت استفاده از ویدئو و ماهواره هم هرگز کارگر نیفتاد».


نتیجه گیری این نماینده مجلس آخوندی در زمینه فیلترینگ تلگرام این است: «مردم اشتیاق به دانستن و آگاهی و همچنین نظارت بر اعمال حاکمان و دولتمردان را با انسداد تلگرام از دست نخواهند داد».


باند مخالف هم آخوند روحانی را مورد حمله قرار می‌دهند که چرا در برابر حکم بازپرس مربوطه ایستاده است. و علیه تلگرام حرف زده است. یکی  از نمایندگان این باند به نام حسن نوروزی می‌گوید: « از رئیس جمهور انتظار میرود اگر یک بازپرس شجاع حکمی را صادر کردند برای انسداد تلگرام چرا رئیس جمهور محترم در مقابل حکم قاضی می‌ایستند و گلایه میکنند, همین قضات هستند که نخست وزیر کره شمالی را به حکم خودشون زندانمیکنند حکم قاضی حکم قاضی عادل حکمی است که حتی رهبر عزیز انقلاب, رئیس قوه قضائیه هم در مقابل آن باید تمکین بکنند نه اینکه با بیائیم در مقابل این حکم مسلم ایستادگی بکنیم و بگیم ما اینجا خود سانسوری کردیم».


ناگفته نماند  آن مقامی که در کره زندانی شد اولا در کره شمالی نبود بلکه در کره جنوبی بود، ثانیا نخست وزیر نبود رئیس جمهور بود.!


علی مطهری نایب رئیس مجلس ارتجاع هم  که به طور معمول پز دفاع از به اصطلاح آزادی بیان و پز دفاع از به اصطلاح آزادی اطلاع رسانی و... می‌گیرد! با اصل فیلیترینگ مخالفت نمی‌کند! بلکه موافق فیلترینگ است اما از طریق و مسیر قانونی!: «بهتر بود فیلتر تلگرام از مسیر قانونی انجام می‌شد, قانون کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای ۱۳عضو و نهادهای مربوطه است مسئول اینکار قرار داده نه قوه قضائیه را, اگر حکم حکومتی در کار بوده لازم است با ذکر دلائل اعلام شود. رئیس جمهور بعنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسئله تلگرام میتوانست به قوه قضائیه تذکر قانون اساسی بدهد».


تنها موضوع فیلترینگ تلگرام نیست که نمایندگان مجلس رژیم حول آن روحانی را شلاق کش می‌کنند. بلکه بحرانهایی که رژیم با آِن دست به گریبان است، آنچنان بسیار است که در جنگ و جدال درونی قدرت، جابجا یقه رئیس جمهور نظام حول آنها  گرفته می‌شود.


یکی از این بحرانها  وضعیت وحشتناک اقتصادی است که برخی حملات روز گذشته ۱۶ اردیبهشت۹۷نمایندگان مجلس ارتجاع به روحانی به همین دلیل و بخصوص فضاحت سقوط آزاد ارزش پول ملی و جهش‌های پشت سر هم نرخ دلار و طلا است.


در این زمینه آخوند ذوالنوری نماینده مجلس ارتجاع از قم در زمینه مشکلات اقتصادی روحانی را به«ضعف، عدم نظارت و سوء عملکرد دولت» متهم کرد و گفت که در اثر این سوء عملکرد «حدود شش میلیون نفر گرفتار مصیبت موسسات مالی غیر مجاز و یا موسسات مجاز تابلودار دولت شما شدند بطوریکه زندگی بعضی از آنها در حال فروپاشی ست و بعضی ها متلاشی شدند...».


قاضی پور یکی دیگر از نمایندگان باند خامنه‌ای نیز روحانی را به خاطر فساد و پولشویی مورد مواخذه قرار داد که چرا «پول‌شویان آزادانه قیمت ارز را بالا میبرند. ارزش پول ملی را در یکسال گذشته ۷۰درصد کاهش دادند. روز روشن پول جیب مردم را می‌دزدند...».


بحران دیگر مشکل جدی بی‌آبی و محیط زیست است.


در این رابطه نیز دو نماینده دیگر  مشکلات محیط زیست را ردیف کرده ویکی از آنها خواستار این است که  «آقایون دولت» جواب بدهند، اما خودش بلافاصله جواب می‌دهد که «جواب نمی‌دهند» ‌چون «نمیتونه ساختارها» را مشخص کند و «باید بخش خصوصی ایجاد کند و با تشکیل وزارتخانه درست نمی‌شود...»!


واضح است که هر باند دنبال این است که کاسه و کوزه این همه تباهی و خرابی را بر سر باند مقابل بشکند، و تمامیت حاکمیت و ولی فقیه ارتجاع  را در ببرند و آتش خشم و کینه مردم به جان آمده را به‌زغم خود به سمت و سوی دیگری منحرف کنند.


اما برای مردم ایران روشن است که سرمنشأ تمامی خرابی ها و تباهی‌ها  حکومت فاسد ولایت فقیه و در رأس آن علی خامنه‌ای است.


آنچنانکه در قیام ایران نیز مردم تمامیت نظام و در راس آن ولی فقیه ارتجاع را مقصر اوضاع کنونی و تمامی مصیبت‌های مردم می‌دانستند، و خواستار سرنگونی تمامیت آن  با همه باندهای درونی آن شدند.




لطفا به اشتراک بگذارید: