مردم باهوشند و روشن کردن آتش را انتخاب می‌کنند!

فیلترینگ تگلرام



هراس و سرآسیمگی از شعله کشیدن قیام و برخاستن توفان، رژیم را ناگزیر از اتخاذ تدابیر و تصمیمهای ضدونقیض و مسخره کرده است. خیز برای فیلترینگ تلگرام و فضای مجازی و جنگ و جدال در اطراف آن، شکست در این کار و برگشت نصفه‌نیمه از آن و باز جنگ‌وجدال در مورد آن، یک نمونه از این وضعیت است.


این سراسیمگی با توجه به بحران برجام و تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا که ۴روز هم آن را جلو انداخت، به نهایت خود رسیده است. در این شرایط برخی هم فریاد می‌کشند که پرداختن به تلگرام و غافل شدن از برجام، انحرافی است. دشمنان اعلام کرده‌اند که نمی‌گذارند عمر نظام به ۴۰سالگی بکشد. در این میان وضعیت روحانی تماشایی است که هر روز به رنگی در می‌آید و سوژه تمسخر حتی در میان باند خودش هم شده است.


تمامی تلاش حاکمیت آخوندی برای سانسور و فیلترینگ رسانه‌های اجتماعی و به‌خصوص فیلترینگ تلگرام هم در هراس از وقوع قیام در آینده است، آن‌چنان که بعضاً سردمداران رژیم را نیز وادار به اعتراف به این واقعیت کرده است.


آخوند صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه خامنه‌ای، ضمن اعتراف به این‌که «برخی خدمات در یک فضای فیزیکی و واقعی بستری امن» برای مخالفت شده است، به این واقعیت نیز اعتراف می‌کند که در قیام دیماه سال گذشته نیز‌ «از این طریق افراد به اقدام علیه امنیت(بخوانید امنیت حکومت آخوندی) کشور تحریک می‌شدند».


آخوند لاریجانی به صراحت اعتراف می‌کند که در هراس از وقوع قیامی دیگری است که فیلترینگ تلگرام انجام گرفته و علی خامنه‌ای هم شخصاً «مصوبه را تأیید کرده» است.(خبرگزاری ایسنا ۱۷اردیبهشت ۹۷)


 عبدالله ناصری از باند موسوم به اصلاح‌طلب ضمن اشاره به شرایط سختی که در زمینه‌های مختلف و به‌ویژه در زمینه داخلی حاکمیت آخوندی با آن مواجه است، ضمن رد اظهارات باند خامنه‌ای که عامل خارجی باعث قیام دیماه گذشته شده اذعان می‌کند: «برای مجموعه مسؤلان مسجل شد که حوادث دیماه داخلی است. بر اساس تحقیقات دولتی، نظامی و امنیتی به این نتیجه رسیدند که حادثه دیماه حادثه‌یی ملی و داخلی بوده است».


او در هراس از زنگ‌خطر قیام در آینده نیز چنین توصیه می‌کند: «بنابراین با توجه به همین زنگ‌خطر همه ارکان حکومت باید سعی کنند که برجام از دست نرود»!


فیاض زاهد، یکی دیگر از عناصر این باند، فضای ترس‌آلود سردمداران، مهره‌ها و امام‌جمعه‌های خامنه‌ای در جریان قیام بهمن‌ماه را به این شرح یادآوری می‌کند: «وقتی شورش‌ها و آشوب‌های دیماه ۹۶ رخ داد از فرماندهان پاسگاه تا امامان جمعه در یک روستای دورافتاده همه از مردم می‌خواستند که مطالبات خود را از طرق قانونی و مسالمت‌آمیز پیگیری کنند».


او پس از این یادآوری، به بی‌نتیجه بودن فیلترینگ تلگرام نیز اذعان می‌کنند و اعتراف می‌کند که قیام در آینده ناگزیر و در تقدیر است زیرا: «‌هیچ شورش و بحران اجتماعی را نمی‌توان با پاک کردن صورت‌مسأله حل کرد. یعنی این تلگرام و فیس‌بوک و اینستاگرام نیستند که منشأ ایجاد تنش هستند این نحوه اداره کشور است که می‌تواند موجب نارضایتی مردم شود. مردم باهوشند. اگر مسئولان منشأ اعتراضات را حل نکنند، حتی اگر هیچ رسانه‌یی نباشد آنها راههای مختلفی از جمله روش سرخپوستها مثل روشن کردن آتش را انتخاب و از طریق دود پیام‌های خود را به یکدیگر می‌رسانند».(سایت حکومتی بهار ۱۷اردیبهشت ۹۷)


نویسنده یک سایت دیگر به نام پیام ۱۷اردیبهشت نیز در حیرت است که در فضای ملتهب پس از قیام دیماه «چه باید کرد»؟!


ملاحظه می‌شود که حتمیت قیام تا چه اندازه در چشم‌انداز قرار دارد که تمامی تلاش‌های رژیم در راستای ممانعت از شعله‌ور شدن آن صورت می‌گیرد.


البته روشن است که این اقدامات بلاهت‌بار نمی‌تواند مردم را از خیزشی دوباره بازدارد.


زیرا به‌قول آن مهره نظام (فیاض زاهد) «مردم باهوشند (و) آنها راههای مختلفی از جمله روش سرخپوستها مثل روشن کردن آتش را انتخاب و از طریق دود پیام‌های خود را به یکدیگر می‌رسانند».




لطفا به اشتراک بگذارید: