حملات بی‌امان به روحانی، برای پنهان کردن نقش خامنه‌ای

حمله به روحانی برای پنهان کردن نقش خامنه‌ای



پس از خروج آمریکا از برجام نمایندگان وابسته به باند خامنه‌ای در مجلس رژیم دولت آخوند حسن روحانی را شلاق کش کردند که بیخودی به «کدخدا» اعتماد کرده و برجام او نتیجه‌یی برای حکومت آخوندی در برنداشته است و...


اما علاوه بر صحن مجلس سایر تریبونها هم صحنه واکنش‌ باند خامنه‌ای و به‌خصوص صحنه حملات بی‌امان باند خامنه‌ای و دلواپسان به روحانی و دولت او بود.


این حملات آن‌چنان سنگین است که بعضاً مهره‌های وابسته به باند خامنه‌ای بحث طرح عدم کفایت سیاسی و عزل او را هم مطرح می‌کنند.


حملات به روحانی آن‌چنان است که علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع نیز که متحد روحانی محسوب می‌شود، از این حملات بی‌ نصیب نماند.


آخوند نبویان، از باند خامنه‌ای، اضافه بر این‌که روحانی را زیرضرب گرفته، لاریجانی را نیز مقصر سرانجام بدفرجام برجام برای نظام می‌داند و در این رابطه می‌گوید: «مردم ایران باید بدانند که آقای علی لاریجانی به اندازه روحانی و ظریف در این موضوع مقصر است. همین‌طور دوستان و نزدیکان آقای لاریجانی در مجلس مانند کاظم جلالی. اینها مقصرین اصلی در برجام هستند و مطلقاً اجازه نمی‌دادند که انتقاد جدی در مجلس مطرح شود».


این مهره خامنه‌ای ضمن حمله به روحانی و ظریف می‌گوید «اکنون صلاح در این است که آقای ظریف استعفا دهد و پاسخگو باشد. هم‌چنین مجلس باید روحانی را استیضاح کند. نکته تأسف‌انگیز این است که همین آقایان مجدد دارند اشتباه گذشته را تکرار کرده و به سمت مذاکره با اروپا می‌روند».(سایت رجا نیوز ۱۹اردیبهشت ۹۷)


به نوشته سایت اقتصاد نیوز ۲۰اردیبهشت، قرارگاه سایبری عمار وابسته به باند خامنه‌ای «طرح عدم‌کفایت روحانی» را پیشنهاد کرده است.


این سایت حکومتی نوشته است: «ادامه توافق ایران با ۵قدرت جهانی منتقدان رئیس‌جمهوری را به این نتیجه رسانده که باید باز هم بحث بی‌کفایتی رئیس‌جمهور را پیش بکشند».


سایت جهان نیوز، یکی از سایت‌های وابسته به باند خامنه‌ای، در مورد مشابهت سیاست روحانی با چمبرلین، نخست‌وزیر انگلستان که با امضای قرارداد مونیخ با هیتلر سازش کرد،‌ می‌نویسد «آقای روحانی! روی چمبرلین را سفید کردید. شباهت این قسمت از تاریخ اروپا با وضعیت ساخته‌شده توسط روحانی در ایران از جهت پیگیری سیاست شکست‌خورده «مماشات» است. دولت روحانی از ابتدا با اظهار عجز خالی بودن خزانه، دستان مذاکره‌کنندگان خود را در چانه‌زنی بست. دولت روحانی چنان مجدانه بر پیگیری سیاست مماشات‌طلبی اصرار دارد که حتی خروج اصلی‌ترین طرف توافقنامه از برجام هم نتوانسته او را از ادامه این مسیر منصرف کند. به قولی او بعد از ۵سال شکستهای پی‌درپی راهی را می‌پیماید که چمبرلین پس از ۳سال از آن منصرف شد».(جهان نیوز ۱۹اردیبهشت ۹۷)


صادق کوشکی یکی از کارشناسان این باند نیز به روحانی و سردمداران آن توصیه می‌کند که در فرصت باقیمانده از عمر دولت روحانی «دولتمردان در خصوص برجام حرف نزنند بهتر است و به روی خودشان نیاورند که چنین اتفاقی افتاده است و نصایح کسانی را که قبل از برجام به دولتمردان یادآوری می‌شد را گوش کنند».(سایت حکومتی انقلاب نیوز ۱۹اردیبهشت ۹۷)


مهره‌های باند روحانی و مدافعان او ضمن اشاره به وضعیت خطرناک رژیم و دعوت به سکوت و وحدت، به این واقعیت اشاره می‌کنند که تصیم‌گیرنده اصلی در زمینه برجام بدفرجام علی خامنه‌ای بوده است.


در این زمینه آخوند محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار می‌دارد: «تعارف نداریم؛ برجام با نظر مقامات عالی کشور انجام شد. این‌طور نیست که تصمیم موردی بوده و دولت یا وزیر امور خارجه به تنهایی این تصمیم را گرفته باشند. برجام قدم‌به‌قدم با نظر مقامات عالی انجام گرفت. این‌طور نباشد اکنون به جای این‌که به دشمن حمله کنیم به کسانی که خدمت کرده‌اند حمله کنیم. مقام معظم رهبری هم چندین بار تأکید داشتند که ما احیانا به جای این‌که دشمن را مورد انتقاد قرار دهیم خودی‌ها را مورد انتقاد قرار ندهیم. ما باید با وحدت و اتحاد به تصمیمی برسیم که انشالله مصالح کلی نظام تأمین شود».(سایت بهار ۱۹اردیبهشت ۹۷)


بر اساس این واقعیت که علی خامنه‌ای خودش در مورد قبول برجام تصمیم‌گیرنده اصلی بوده آخوند مرتضی مقتدایی مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم و مدیر حوزه‌ٔ علمیه قم که وابسته به خامنه‌ای است، به مخالفان دولت روحانی در حاکمیت آخوندی توصیه‌ می‌کند «در شرایط فعلی نباید‌‌ همان خوشحالی که نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل دارد و خروج آمریکا از برجام را تبریک می‌گوید و از این اتفاق ابراز خوشحالی می‌کند، به این بهانه به دولت و جناب آقای ظریف، حمله کنند و از این فرصت برای تخریب دولت، اظهار خوشحالی کنند».(خبرگزاری ایلنا ۱۹اردیبهشت ۹۷)


واقعیت این است که حملات باند خامنه‌ای به روحانی، در واقع فرار به جلو و برای منحرف کردن اذهان از این واقعیت است که تصمیم‌گیرنده اصلی برجام شخص خامنه‌ای بوده است. زیرا برجام با تمام جزئیاتش از اول تا آخر زیر نظر خامنه‌ای شکل گرفته و تدوین شده است. در این زمینه جواد ظریف و عباس عراقچی، معاون او و مذاکره‌کننده ارشد در جریان برجام، بارها تأکید کردند که در مقاطع مهم و سرفصلی در جریان مذاکرات برجام، تصمیم‌گیرنده اصلی شخص خامنه‌ای بوده است.


هم‌چنان که پس از خروج آمریکا از برجام نیز مشاهده می‌شود، در زمینه چگونگی برخورد نظام با خروج آمریکا از برجام و آویختن به دامان اروپا برای حفظ آن، تقریباً بین سران رژیم یعنی حسن روحانی، علی لاریجانی و علیخامنه‌‌ای وحدت نظر وجود دارد.


بر اساس این واقعیت است که با ادامه حملات باند خامنه‌ای به روحانی، باند روحانی هم با وضوح و صدای بلندتری این واقعیت را که خامنه‌‌ای تصمیم‌گیرنده اصلی بوده مطرح خواهند کرد.




لطفا به اشتراک بگذارید: