با خروج آمریکا از برجام چه کسی از تحریم ضربه خواهد خورد؟

چه کسی از تحریم ضرب خواهد خورد؟



در حاکمیت رژیم ضدایران و ایرانی اگر از آسمان طلا ببارد هیچ خیراتی برای ملت ایران نخواهد داشت. این حرف نه یک اغراق و از سر مخالفت با رژیم بلکه واقعیتی است که ۴۰سال تجربه شده و به اثبات رسیده است. به‌طور مثال طی این مدت طبق آمار هزاران میلیارد دلار نفت از منابع این کشور فروخته شده است ولی طی همین مدت ملت ما به‌لحاظ اقتصاد و معیشت و رفاه سیر نزولی را طی کرده‌اند. هر سال به نسبت سال قبل آمار بیکاران سیر صعودی داشته و شاخص خط فقر رو به افزایش و مستمراً تعداد بیشتری از مردم به زیر خط فقر و فقر مطلق نقل مکان می‌کنند.


در این گفتار فرصت پرداختن به معضلات مردم و چالشهای اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و... طی این سالیان نیست، البته نیازی هم نیست چرا که هر ایرانی با گوشت و پوست و استخوان با این مشکلات و مشخصاً مشکلات اقتصادی دست و پنچه نرم کرده است.


اگر بخواهیم کلام آخر را بگوییم، این است که چه تحریم باشد، چه نباشد به‌حال مردم ایران فرقی نمی‌کند.


چرا؟


به این آمار توجه کنید:


در اواخر سال ۹۵ بر اساس قرارداد برجام آمریکا ۱.۷میلیارد دلار پول نقد بسته‌بندی شده در کارتن با هواپیمای باربری در تهران به رژیم تحویل داد. سؤال این است که این پول چه شد؟ رژیم طبق معمول اهل آمار و حساب پس‌دادن نیست، چون مردم را صاحب حق و پول نمی‌داند که بخواهد حساب پس بدهد. ولی شکی نیست که تمامی این ۱.۷ملیارد دلار صرف هزینه‌های سرکوب در داخل و جنگ در سوریه و یمن و عراق و تروریسم در منطقه شده و بخش زیادی از این پول را نیز خود خامنه‌ای و اعوان و انصار او چپاول کرده‌اند.


نمونه دیگر همین ۲روز پیش بود که رسانه‌ها خبر دادند ۳۱کارتن اسکناس ۱۰۰دلاری که از ایران وارد عراق شده بود سر مرز توسط عراقیها توقیف شد. جالب این‌که در بالای کارتون‌ها جهت عادی‌سازی تعدادی عکسهای تبلیغاتی هادی عامری مزدور که رژیم می‌خواهد او را در انتخابات عراق نخست‌وزیر کند وجود داشت ولی در زیر عکس‌ها دلارها جا‌سازی شده بودند.


هم‌زمان با این خاصه‌خرجی‌ها کلیپی در فضای مجازی پخش می‌شد که یک جوان ایرانی گرسنه به عابران التماس می‌کرد که به او کاری بدهند تا بتواند یک وعده غذا بخورد. که البته این نه یک مورد بلکه میلیون‌ها مورد است که روزانه منجر به خودکشی‌ها و سرقت‌ها و فروش مواد مخدر و تن‌فروشی‌ها و... خودش را بارز می‌کند. شکی نیست که این میلیون‌ها انسان همه قربانی فقر و فاقه‌‌یی هستند که عامل اصلی آن همین حکومت است.


مورد دیگر: مطابق آمار و بدون احتساب بودجه موشکی و پولهایی که خرج عراق و یمن می‌شود، سالانه رژیم ۶۰ملیارد دلار هزینه برنامه‌های امنیتی و نظامی در منطقه و سرکوب در داخل می‌کند. ۶۰ملیارد دلار فقط مربوط به یکسال. یعنی اگر بخواهیم این پول را بین ۲۴ملیون خانوار ایرانی تقسیم کنیم سهم هر خانواده ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان می‌شود. شکی نیست که این پولها حاصل حذف یارانه‌ها و تغییر مسیر خصوصی‌سازی و... است که مستقیم از جیب و سفره مردم غارت می‌شود. این البته یک قلم از خاصه‌خرجی‌های رژیم است. اضافه کنید به آن هزینه سرسام‌آور اتمی‌شدن رژیم را طی این سالیان.


محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: «بیش از ۳۰میلیارد دلار ارز در طول ماه‌های پایانی سال ۹۶ا ز کشور خارج شده است».(سایت حکومتی انتخاب ۷فروردین ۱۳۹۷)


سؤال این است که چه کس یا کسانی این پولها را خارج کرده‌اند؟ آیا جز عوامل رژیم؟


کوتاه‌سخن این‌که این تحریمها نه تنها آسیب اقتصادی به مردم ایران نمی‌رساند بلکه در بسیاری زمینه‌ها به‌نفع مردم می‌باشد.


به‌طور مثال با تحریم بانک مرکزی، رژیم دیگر نمی‌تواند پول حاصل از فروش نفت را نقد بگیرد که بعد آن را خرج سوریه و یمن و... بکند و مقولاتی از این قبیل که رژیم را در دخالت در کشورهای منطقه و سرکوب محدود و دچار مشکل جدی می‌کند.


شمه‌‌یی از موارد تحریمها که رژیم را با بحرانهای جدی و کمرشکن مواجه می‌کند به‌قرار زیر است:


- بازگشت تحریمها در ۲فاز انجام خواهد شد. یک پریود ۳ماهه و یک پریود ۶ماهه


- تحریمهای نفت خام، تمامی مواد نفتی، پتروشیمی و سپس تحریمهای جانبی در این رابطه باز خواهند گشت


- تحریم بانک مرکزی ایران، کشتی‌رانی، کشتی‌سازی، بنادر و... باز خواهد گشت


- هر گونه معامله با ریال ایران، تأمین فلزات گرانبها و طلا تحریم خواهد شد


- وزارت خزانه‌داری کار خواهد کرد تا مجوزهای معامله در زمینه هوانوردی با ایران را لغو کند


- اقدام بزرگ دیگر، وارد کردن تمامی افراد در لیست ممنوعه است که در برجام از این لیست خارج شدند، مقامات رژیم ایران و... که حدود ۶۰۰نفر هستند


- با توجه به نفوذ سپاه پاسداران در اقتصاد ایران و رفتار این کشور در منطقه و سایر فعالیتهای شریرانه آن، شرکتها نباید در ایران فعالیت داشته باشند



البته مردم ایران ضمن این‌که از هر تحریمی که علیه این رژیم جانی و غارتگر شکل بگیرد و او را در سرکوب و غارتگری در مخمصه قرار بدهد، استقبال می‌کنند ولی روی این نکته نیز تأکید دارند که سرنگونی این رژیم ضد ایران و ایرانی فقط و فقط کار خودشان یعنی مردم ایران و کانونهای شورشی و ارتش آزادیبخش است و بس و نه مسئولیت کس دیگر و نه در توان و ظرفیت هیچ قدرت دیگر.




لطفا به اشتراک بگذارید: