شکست فیلتر تلگرام و تشدید تضاد و کشمکش در رژیم

روحانی عامل اصلی فیلترینگ



تلاش‌های مذبوحانه حاکمیت آخوندی در زمینه از دسترس خارج کردن و فیلتر تلگرام با شکست مفتضحانه مواجه شده است؛ تقریباً همه کاربران برای دور زدن فیلترینگ، از فیلترشکن استفاده می‌کنند و به تلگرام دسترسی پیدا می‌کنند. این شکست آن‌چنان است که بسیاری از رسانه‌ها و مهر‌ه‌های آن نیز ناگزیر شده‌اند به آن اذعان کنند.


بر اساس این شکست مفتضحانه است که آخوند حسن روحانی هم وقتی متوجه شد این طرح با شکست مواجه می‌شود، با شیادی و رندی پز مخالفت با فیلتر تلگرام را گرفت.


اما حریف هم دست او را خواند و در جنگ قدرت درونی رژیم جناحهای مقابل فاش کردند که روحانی با تمامی دست‌اندرکاران و ارکان نظام در فیلتر تلگرام، هم‌دست و هم‌داستان بوده است.




اعتراف به شکست فیلترتلگرام


در زمینه شکست این طرح مفتضح عبدالکریم حسین زاد عضو مجلس ارتجاع اعتراف می‌کند با وجود فیلتر تلگرام «هیچ تغییری در دسترسی مردم به تلگرام رخ نداده است».


این عضو مجلس آخوندی به این واقعیت اذعان می‌کند که «ما هزینه فیلترینگ را می‌دهیم اما به همان میزان از تلگرام استفاده می‌شود و هیچ تغییری در موضوعیت دسترسی مردم به تلگرام رخ نداده است. دسترسی به تلگرام سخت شده اما این سختی برای یک ماه است. در حال حاضر هم فیلترشکن‌ها در اختیار مردم است.


لذا من معتقدم که فیلترینگ پاسخ نخواهد داد و نهایتاً تلگرام مورد استفاده قرار خواهد گرفت».(سایت حکومتیشعار سال ۲۳اردیبهشت ۹۷)


مهدی مطهرنیا، یکی از عناصر باند روحانی، به این واقعیت اعتراف می‌کند که «اکنون مردم در یک فضای گذار از ساختار سیاسی موجود در افکار عمومی قرار گرفته‌اند» و در محافل گوناگون هنری، فرهنگی سیاسی و لایه‌های مختلف جامعه، صحبتهایی شنیده می‌شود که «بیانگر آغاز دوران گذار از اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی هستند(یعنی این‌که مردم هر دو باند رژیم را نفی می‌کنند و خواستار سرنگونی هستند)».


او به نقش رسانه‌های اجتماعی در این رابطه هم‌چنین اذعان می‌کند «الآن به‌دلیل گسترش فضای ارتباطی با وجود فیلترینگ، ما شاهد نقل و انتقال آزاد اطلاعات و آشنایی مردم با این بافت ساختار قدرت هستیم».(سایت فرا رو ۲۰اردیبهشت ۹۷)


در زمینه شکست فیلتر تلگرام روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی ۱۷اردیبهشت ۹۷ هم می‌نویسد: «تلگرام فیلتر شد ولی مثل روسیه نه مدیر این پیام‌رسان موضعی گرفت و نه مردم به خیابانها آمدند، چرا؟ چون مثل گذشته دارند از تلگرام استفاده می‌کنند. به مصداق ‌‌آش نخورده و دهن سوخته! فقط این وسط جنگ و جدل مسئولان و سیاسیون طبق معمول مضحکه خاص و عام است. هر هدفی که موجب صدور حکم فیلتر تلگرام شد، اجابت نگردید و محقق نشد ولی همه مسئولان کشور چوبش را خوردند. و حالا هر یک مسئولیت را به گردن دیگری بیاندازد و پیشنهاد مصوبه مجلس و شورای عالی امنیت ملی و حکم حکومتی و امثال اینها... هیچ وجهی ندارد».


ملاحظه می‌شود در زمانی که این اقدام نظام آخوندی با شکست مواجه شد و در شرایطی که به‌نوشته این روزنامه وابسته به باند روحانی این سیاست «مضحکه خاص و عام» گردید، آنگاه آخوند روحانی مدعی شد که با فیلترینگ تگرام مخالف بوده است!




نقش روحانی در فیلتر تلگرام


عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان رژیم، در جنگ باندهای حکومتی با یکدیگر نقش روحانی را در فیلتر تلگرام رو کرد.


این مهره سرکوب رژیم اذعان می‌کند «تلگرام در اجرای سیاستهای شورای عالی فضای مجازی فیلتر شد».


خرم‌آبادی در ادامه اظهاراتش به جلسات «کارشناسی متعددی با حضور رئیس مرکز ملی فضای مجازی نماینده رئیس‌جمهور و معاونین وزرا و معاونین سایر نهادهای عضو شورای عالی فضای مجازی و اعضای حقیقی آن شورا» اشاره می‌کند، که در این جلسات «هماهنگی کامل بین همه نهادها وجود داشت بالاتفاق بر ضرورت فیلتر تلگرام تأکید شد و همه نهادها از جمله وزارت ارتباطات پذیرفتند زمینه اتخاذ تصمیم فیلترینگ را فراهم کنند»!(خبرگزاری تسینم ۲۲اردیبهشت ۹۷)


اعضای حقوقی شورای عالی مجازی که طی حکمی از سوی خامنه‌ای در۱۴شهریور ۹۴ منصوب شدند عبارتند از «رئیس‌جمهور(رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، دادستان کل کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور، معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی».


ملاحظه می‌شود که روحانی هم به‌لحاظ داشتن منصب ریاست‌جمهوری و هم به‌عنوان «رئیس شورای عالی» نهاد سانسور و فیلترینگ، خودش در جریان همه مراحل بحث و تصمیم‌گیری در رابطه با فیلترینگ تلگرام قرار داشته است.


در جریان مراحل تصمیم‌گیری هم اضافه بر این‌که نماینده‌اش حضور داشته و تصمیمات شورای عالی‌ را تأیید کرده است، نماینده وزارت ارتباط دولتش نیز پذیرفته است که همراه سایر نهادها «زمینه اتخاذ فیلتر تلگرام را فراهم کند».


اکنون که شکست این سیاست نظام درگل‌مانده آخوندی مسجل شده روحانی وانمود می‌کند گویا با فیلترینگ تلگرام مخالف بوده است.




لطفا به اشتراک بگذارید: