ادامه جدال نمایندگان مجلس رژیم بر سر خروج آمریکا از برجام

برجام در آتش



یک روز پس از خروج آمریکا از برجام، نمایندگان باند خامنه‌ای طی نمایشی جنجالی پرچم آمریکا و یک کاغذباطله‌ را به‌عنوان نماد سند برجام به آتش کشیدند.


این نمایش نمایندگان مجلس آخوندی باعث مضحکه بسیاری شد و بسیاری از مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی هم فرصت را از دست ندادند تا ضمن به سخره گرفتن نمایندگان باند رقیب حمایت خامنه‌ای از روحانی برای ماندن در برجام از طریق آویختن به اروپا را چماقی بر سر باند مقابل کنند و به حملات تبلیغاتی اخیر باند خامنه‌ای که همه‌ کاسه کوزه برجام را سر روحانی و ظریف و باند او می‌شکنند و می‌خواهند خامنه‌ای را در ببرند، خنثی کنند. ضمنا آنها تصریح می‌کنند که برجام تحت هدایت و نظارت شخص خامنه‌ای امضا شده و به پای کل حاکمیت نوشته شده است.




باند روحانی و مخالفت با نمایشات باند خامنه‌ای در مجلس


علیرضا رحیمی عضو مجلس ارتجاع از باند روحانی با اشاره به این‌که تمامی برجام با اعتماد خامنه‌ای به تیم دیپلوماسی صورت گرفته و نظام را «از پیچ‌های سخت مذاکرات» عبور داد، به موضعگیری نمایندگان باند خامنه‌ای در مجلس ارتجاع نیز اعتراض می‌کند که چرا در اثر بی‌تدبیری پرچم آمریکا را آتش زده‌اند: «در این شرایط حساس که تدبیر ویژه و تصمیم عقلایی می‌تواند کشور را از شرایط سخت بین‌المللی عبور دهد حرکتهای احساسی بی‌مبنا و مسحور کردن فضا برای برون‌رفت از این شرایط در عمل کمک به جبهه دشمن در فشار به ایران تلقی می‌شود، آتش زدن پرچم کشورها در فرهنگ اسلامی هیچ جایی ندارد و در منطق سیاسی و نگاه عقلانی هم مردود است».(رادیو فرهنگ ۲۳اردیبهشت  ۹۷)


روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی وابسته به باند روحانی ۲۳اردیبهشت ۹۷ هم اقدام نمایندگان مجلس رژیم را این چنین زیرضرب می‌برد: «بهانه دادن‌ها و دورکردن دوستان و همراهان، کاری خلاف سیاست هوشمندانه و اگر عمدی باشد، خلاف مصالح و امنیت ملی است. به‌عنوان مثال هر چه زمان می‌گذرد. واقعه آتش زدن پرچم آمریکا آن هم در جایگاه هیأت‌رئیسه مجلس غیرمنطقی‌تر و زیان‌بارتر جلوه می‌کند و آثار خود را در رسانه‌های بیگانه نشان می‌دهد».


پیش از این نیز چند عضو دیگر مجلس ارتجاع اقدامات نمایندگان باند خامنه‌ای را به‌عنوان رفتارهای بد، غیرعاقلانه و غیردرست محکوم کردند.


از جمله یکی از این نمایندگان پروانه سلحشوری است که در گفتگو با خبرگزاری ایلنا این اقدام نمایندگان باند خامنه‌ای را«خارج از عرف و اخلاق» دانست و گفت که آنها از اول هم مخالف برجام بودند.(خبرگزاری ایلنا ۲۱اردیبهشت ۹۷)


فاطمه سعیدی یکی دیگر از نمایندگان باند روحانی در یک پیام توئیتری این کار را عملی در راستای تأمین منافع ملی حاکمیت آخوندها نمی‌داند.


خبرگزاری حکومتی ایسنا هم از قول علی مطهری نایب‌رئیس مجلس ارتجاع نوشت: «این اقدام ناگهانی برخی نمایندگان مجلس کار عاقلانه‌‌ نبود و نمی‌شد هیچ واکنشی به این رفتار ناگهانی نشان داد. با این کار در حقیقت مردم آمریکا را در برابر خودمان قرار می‌دهیم».(خبرگزاری ایسنا ۲۰اردیبهشت ۹۷)


و...




تصفیه‌حساب با آخوند روحانی بر سر خروج آمریکا از برجام


نمایندگان باند روحانی، آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس را عملی در راستای مخالفت و ضدیت با آخوند حسن روحانی می‌دانند.


آن‌چنان که یکی از نماینده مجلس رژیم(علیرضا رحیمی) نیز در این رابطه می‌گوید: «با خروج آمریکا از برجام احساس شعف عده‌یی در داخل برای تصفیه‌حساب سیاسی با دکتر روحانی و ظریف فضای حساس کنونی را به جای بهره‌گیری برای تقویت همبستگی و امنیت ملی تبدیل به فضای عقده‌گشایی علیه دولت و در مقابل رهبری کرده است».


صرف‌نظر از تصفیه‌حسابهای باندی در زمینه برجام، واقعیت این است که این واکنش‌ها نسبت به خروج آمریکا از برجام و جدال در درون حاکمیت بر سر آن به این دلیل است که نظام با بن‌بست پیچیده‌تری نسبت به گذشته در زمینه برجام مواجه است.


واقعیت این است که نمایندگان باند خامنه‌ای هم خودشان خوب می‌دانند که نظام توانایی این را ندارد که در حال حاضر از برجام خارج شود و از طرفی هم می‌دانند که با توجه به لفاظی‌های گذشته خود و خامنه‌ای نسبت به برجام و این‌که در صورت خروج آمریکا از برجام چنین و چنان خواهیم کرد، نمی‌توانند نسبت به خروج آمریکا هم بی‌تفاوت باشند.


بنابراین از روی ناچاری ناگزیرند که چنین اقداماتی کنند که به‌قول معروف برای خالی نبودن عریضه است و هم این‌که اگر بتوانند کاسه و کوزه شکست را بر سر روحانی خراب کنند و خامنه‌ای را در ببرند.




لطفا به اشتراک بگذارید: