شکست فیلترینگ تلگرام و روان‌پریشی‌های یک جلاد سایبری

شکست فیلترینگ تلگرام و روان‌پریشی‌های یک جلاد سایبری



- محمد جواد جهرمی، وزیر ارتباطات روحانی در مورد شکست فیلترینگ تلگرام:‌ «فراگیرشدن فیلترشکن‌ها مطلوب کسانی است که همواره به‌دنبال براندازی بودند و این مطلوب نیست».


- «تحت دستوری که آقای رئیس‌جمهور دادند و در چارچوبی که شورای عالی فضای مجازی ارائه داده، حرکت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها آغاز شده و طبق قانون هم بوده است».


- شکست فیلترینگ تلگرام ـ یک دیکتاتوری هاشور زده شده




شکست فیلترینگ تلگرام ـ یک دیکتاتوری هاشور زده شده


این کلمات و اصطلاحات که واژه‌ها و عبارتهای ادبیات و گویش اینترنتی هستند، وقتی از زبان محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نظام آخوندی، ابراز و بیان می‌شوند، ترجمان همان بگیر و ببند، زندان، شکنجه، تبعید و اعدام و برگردان حیات حکومت سرنیزه هستند که فیلترینگش از ۴۰سال پیش شروع شد و یک ساعت هم تعطیل نشد؛ با یک تفاوت و آن، زیر و رو شدن جامعه‌یی که در عصر ارتباطات و اینترنت، دیکتاتوری عصر حجر ولایت فقیه را ترک‌ترک و هاشوری کرده است.


وزیر ارتباطات کابینه آخوند روحانی تلاش رژیم برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها را امری قانونی دانسته و اعلام کرده است که هیچ مشکل مقرراتی درباره مسدود کردن فیلترشکن‌ها وجود ندارد.




شکست فیلترینگ تلگرام ـ رد شیاد در سرکوب و سانسور


یک نکته دیگر هم در حرف‌های جنابش هست و آن این‌که «مسدود کردن فیلترشکن‌ها تحت دستوری که رئیس‌جمهور دادند، آغاز شده» است. در یک بیان رسمی، به شیادی و دروغگویی روحانی در موضعگیریهایش بر سر تلگرام اشاره می‌کند. هفته قبل هم یک ابلاغیه‌ٔ رسمی با جمله‌ها و امضای روحانی علنی شد که دستور فیلترینگ اینترنت را حین قیام دی ۹۶ داده بود. این هم برگی دیگر از اتحاد عملیِ به‌اصطلاح جناحین حاکمیت بر سر سرکوب و سانسور علیه مردم ایران.


شکست فیلترینگ تلگرام و روان‌پریشی‌های یک جلاد سایبری

نامه آخوند شیاد به جهرمی جلاد سایبری برای فیلترینگ تلگرام


وزیر روحانی را این روزها در توئیتر با هشتگ و عنوان «#جهرمی_ جلاد_سایبری» معرفی می‌کنند.


او با نعل وارونه و فرافکنی می‌گوید: «اختلالات ایجاد شده در خدمات اینترنتی، به‌دلیل استفاده از فیلترشکن است... با این کار به جمع‌آوری اطلاعات مشترکین اقدام می‌کنند و فراگیری و استفاده از فیلترشکن‌ها تبعات بسیار زیادی دارد».




شکست فیلترینگ تلگرام ـ جاسوسی علیه مردم: اوجب واجبات نظام


به این می‌گویند روان‌پریشی ناشی از پاره کردن کرباس سانسور ولایت فقیه توسط مردم ایران و بن‌بست لاعلاج وزیر قسم‌خورده به ولایت فقیه. در همه عالم و در ادبیات سیاسی، همگان اشراف دارند که «اختلالات اینترنتی» و «جمع‌آوری اطلاعات مشترکین» ـ آن هم در ایران آخوندی ـ هیچ مرجعی جز حاکمیت نداشته و ندارد. این شیوه‌ٔطرح موضوع که ریشه در دجالگری و فرافکنی کلیت نظام آخوندی و اجزا و عناصر آن دارد، مسبوق به عمر اندیشه آخوندیسم است و در پهنه‌ٔ سیاسی نیز ۴۰سال است علیه مردم ایران جریان دارد. باید به وزیر روان‌پریشگشته‌ٔ روحانی یادآوری کرد که خمینی بنای جاسوسی علیه مردم را از همان سال‌های اول بنیانگذاری ولایت فقیه، دستور شرعی و فقهی کرد تا حفظ نظامش «اوجب واجبات»‌ (حتی خلاف تمام اصول اخلاق و نص قانون) باشد.




شکست فیلترینگ تلگرام ـ شخم زدن آب دریا، پاک کردن ستارگان


وزیر ارتباطات روحانی که اکنون شکست فیلترینگ تلگرام روی سرش آوار شده است یک نکته را به‌درستی اعتراف کرد و آن این‌که «فیلترشکن‌ها تبعات بسیار زیادی دارند». این «تبعات» را هم نظام آخوندی و هم بسیاری از مردم و جوانان آزادی‌خواه ایرانی تجربه کرده است. نظام ولایت فقیه هم هرگز از تبعات فیلترشکنی نسل نوخواه و ضدارتجاع خلاصی نداشته است و نخواهد داشت؛


جلاد سایبری جمهوری اسلامی دم از حکومت نظامی در اینترنت می‌زند. «حکومت نظامی» هم در دولتهای دیکتاتوری، نشان از آخرین ساز و کار دوران پایانی است. اما این ساز و کار به فضای مجازی و مجرای فیبر نوری که می‌رسد، فقط «خنده حضار» را نثار جلادان می‌کند. سرنیزه‌های حکومت نظامی در اینترنت هم‌چون شخم زدن آب دریا است؛ هم‌چون پاک کردن ستارگان از آسمان و زنجیر کردن مدارهای نصف‌النهار زمین!


شکست فیلترینگ تلگرام و روان‌پریشی‌های یک جلاد سایبری

جهرمی جلاد سایبری و تلاش برای پاک کردن ستارگان 



شکست فیلترینگ تلگرام ـ بر سریر زندان و تخت‌گاه فیلترینگ


به جلاد سایبری و روان‌پریش گشته‌ٔ نظام آخوندی باید گفت اولین فیلتری که خمینی سر راه ارتباط مردم با آزادی گذاشت، پدرجد تمام فیلترینگ‌های جمهوری اسلامی بوده است. اما مردم و نسل جوان این چهار دهه، فیلترشکن آزادی را در بزرگترین نبرد با ارتجاع ضدبشر به‌کار انداختند و توانستند اختناق سنگین و کلان فیلترینگ نظام آخوندی را در قیامهای ۱۸تیر ۷۸، خرداد تا دی ۸۸ و دی و بهمن ۹۶ بشکنند و نظام فیلترزیست جمهوری اسلامی را هزار تکه و پاره کنند.


این حرف‌ها هم فقط مایه «خنده حضار» می‌شود. نظام ترک‌ترک خورده‌ٔ ولایت فقیه از پس فیلترشکنآزادیخواهی و برابری‌طلبی زن و مرد ایرانی ـ به‌خصوص نسل جوانش ـ برنیامده و هرگز برنخواهد آمد...


آثار قیام دی و بهمن ۹۶ بر تمامیت حاکمیت ولایت فقیه بسا فراتر از آن می‌باشد که بشود با حکومت نظامی در اینترنت و با سرنیزه و زنگار فیلترینگ، از پسش برآمد؛ و نیز بسا گسترش نافذتر، عمیق‌تر و فراخ‌تر در جامعه‌ٔ ایران داشته است که بشود با آن هماوردی کرد. از این رو:


«باش بر سریر زندان و تخت‌گاه فیلترینگ


باش بر فخر سانسور و تبه‌گاه زیستن


باش تا اروح ابلیس


تعظیمت کنند


ای زیسته در انزوای ننگ!


باش تا ارثیه‌های عاطفی خلق


بر آستانه‌ٔ رستاخیز آزادی فرود آیند...


بنگر چسان انسان و ایران و زمان از تو بگذرند...!




لطفا به اشتراک بگذارید: