شکست سیاست فیلتر تلگرام نمودی از شکست رژیم در مهار قیام‌آفرینان

فیلترینگ تلگرام



 


ناظران امور ایران معتقدند تلاش و تقلای رژیم برای فیلتر تلگرام، صحنه‌یی و آزمون دیگری بود از جنگ آشتی‌ناپذیر بین حکومت آخوندی و مردم ایران.


در یک طرف این جنگ دیکتاتوری قرون‌وسطایی قرار دارد که تلاش می‌کند تمام راه‌های آگاهی و دسترسی ملت ایران به جریان آزاد اطلاعات را ببندد. وحشت رژیم از ارتباط مردم با یگدیگر، تشکل و سازمان‌یافتگی اقشار معترض و جوانان قیام‌آفرین و به‌خصوص ارتباط آنها با مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران است. رژیم این امر را روندی می‌داند که چنان‌چه مانع شکل‌گیری آن نشود، لاجرم به سرنگونی‌اش منجر خواهد شد.


اما مردم نیز مصمم هستند که با تمام قوا از حقوق خودشان برای سرنگون کردن حکومت آخوندی دفاع کنند، یکی از این حقوق دسترسی به اطلاعات آزاد و سانسور نشده از طریق رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.




اعتراف به شکست در فیلتر تلگرام


در زمینه سیاست فیلتر تلگرام و مقابله مردم با این سیاست سرکوبگرانه، آن‌چه که مشخص است مردم در این دور از جنگ پیروز شدند، تا جایی که ایادی فاشیسم مذهبی حاکم هم مجبور شدند صراحتاً به شکست نظام در این زمینه اقرار کنند.


آنها هم به شکست رژیم در فیلتر تلگرام اعتراف می‌کنند و هم به تنفر عمومی از پیام‌رسانهای دست‌ساز وزارت اطلاعات.


بر اثر این شکست بود که روحانی شیادانه تلاش کرد خود را مخالف فیلتر تلگرام و هر گونه محدودیت در فضای مجازی وانمود کند.


اعتراف‌ها و اظهارات رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی در این زمینه‌ها بسیار قابل‌توجه هستند.


پروانه سلحشوری، یکی از نمایندگان مجلس ارتجاع: «فیلترینگ تلگرام در همین چند روز ثابت کرد که در مقابل اراده مردم نمی‌توان قرار گرفت به جای فیلترینگ از پتانسیلی که این پیام‌رسان دارد باید استفاده کرد؛ نمی‌شود هر آن‌چه برای مردم مقبولیت دارد مسئولان در مقابل آن قرار بگیرند و عده زیادی را از اشتغال محروم کنند و این پرسش مطرح هست که آیا قاضی یک شعبه می‌تواند برای کل مردم ایران تصمیم بگیرد»؟


سایت رویداد ۲۴ - ۲۳اردیبهشت ۹۷: «فیلتر تلگرام در گام اول با شکست مواجه شده و مردم ترجیح می‌دهند به جای کوچ به پیام‌رسانهای داخلی مانند سروش یا آی‌گپ، با هر مشقتی که شده فیلترشکن دانلود کنند و به تلگرام وفادار بمانند».


غلامعلی جعفرزاده، عضو دیگر مجلس آخوندی:‌ «مردم به سمت پیام‌رسانهای داخلی نمی‌روند به‌دلیل این‌که اعتماد ندارند. بعد از فیلتر تلگرام یک میلیون نفر از این پیام‌رسان بیرون رفته‌اند و ۴۴میلیون نفر هم در تلگراممانده‌اند».


و...


ملاحظه می‌شود که رسانه‌ها و مهر‌ه‌های حکومتی بهتر از این نمی‌توانند به شکست نظام آخوندی در برابر اراده مردم و تداوم نبردشان با سانسور و خفقان رژیم اعتراف کنند.


واقعیت این است که مبارزه مردم با سیاست سرکوب و فیلترینگ، بخشی از مبارزه روزمره آنان با حاکمیت منحوس آخوندی و در عداد سایر مقاومتهای آنها در صحنه‌های مختلف اجتماعی علیه نظام است.


مبارز‌ه‌‌یی که بیانگر این حقیقت هم هست که قیام و اعتراض مردم نه تنها سر بازایستادن ندارد، بلکه روز به روز گسترش می‌یابد و مردم راههای جدیدی برای مقابله با سرکوب، سانسور و فیلترینگ پیدا می‌کنند. متقابلاً روشهایسرکوبگرانه رژیم نیز روز به روز کارایی گذشته خود را از دست می‌دهند.


شکست حکومت آخوندی در فیلتر تلگرام نمودی از شکست قطعی رژیم در مهار قیام مردم ایران است. این شکست در کنار ناتوانی رژیم در سرکوب حرکتهای اعتراضی اقشار گوناگون از کارگران و کشاورزان گرفته تا دانشجویان و معلمان و بازاریان، نویدبخش سرنگونی حاکمیت آخوندی و دسترسی مردم ایران به حق حاکمیت ملی است.




لطفا به اشتراک بگذارید: