سمفونی پرشکوه وحدت ایرانیان در داخل و خارج کشور در آستانه گردهمایی مقاومت در پاریس

گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا



گردهمایی جوامع ایرانیان در آمریکا با حضور نمایندگان انجمنهای ایرانی از ۴۰ایالت و شخصیت‌های برجسته آمریکایی روز ۱۵اردیبهشت ۱۳۹۷ در واشینگتن پایتخت آمریکا برگزار شد. سخنرانان شرکت‌کننده در این کنوانسیون برای شرکت هر چه گسترده‌تر در گردهمایی ایرانیان در پاریس در ۹تیر ۹۷ فراخوان دادند.


این گردهمایی، اضافه بر انعکاس گسترده در رسانه‌ها و محافل سیاسی و اجتماعی آمریکا، در رسانه‌های دیگر کشورها نیز بازتاب بالایی داشت.



پشتیبانی ایرانیان خارج کشور از مقاومت ایران، پشتوانه عظیم حرکت‌های اعتراضی مردم ایران


در یادداشت‌های قبلی پیرامون این گردهمایی و تاثیر آن در محافل سیاسی و رسانه‌یی به‌ویژه در رسانه‌های حکومتی آخوندها، درحد مقدور یادآوری‌هایی شد.


به‌ویژه که آخوندهای حاکم بر ایران از این گردهمایی به‌شدت گزیده شده و در رسانه‌هایشان تا فراسوی هتاکی به مردم و مقاومت ایران نیز پیش رفتند. واکنشی که ناشی از سوزش شدید آخوندها و وحشت آنها از پیشروی مردم و مقاومت ایران در مسیر براندازی دیکتاتوری حاکم بر میهن است.


در این یادداشت نگاهی می‌کنیم به بازتاب آن گردهمایی در تعدادی رسانه‌های دیگر خارجی:


فاکس نیوز:‌


فاکس‌ نیوز ۱۵اردیبهشت ۹۷: سخنرانی شهردار جولیانی در کنوانسیون واشینگتن را پخش کرد و گزارش داد: رودی جولیانی به‌عنوان سخنران اصلی در کنفرانس ایران آزاد سخنرانی کرد.


(رودی جولیانی در سخنرانی خود گفت): ما به‌عنوان جمهوریخواه یا دموکرات اینجا حضور نداریم، بلکه اینجا هستیم چون به آزادی عشق می‌ورزیم... و ما اکنون می‌توانیم آن‌را حس کنیم و ببینیم؛ همیشه می‌توانیم آن را در افرادی که اینجا و در پاریس هستند ببینیم و شاهد عشق آنها به آزادی باشیم. من حدود ۲ماه پیش آن‌را از نزدیک در آلبانی دیدم.


تلویزیون سی.ان.ان:


تلویزیون سی.ان.ان ۱۵اردیبهشت ۹۷ کنفرانس خبری شهردار جولیانی در کنوانسیون واشینگتن را به‌طور زنده پخش کرد.


شهردار جولیانی در این مصاحبه رژیم آخوندی را بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان نامید و گفت: من از... ۱۰سال پیش از تغییر رژیم (در ایران) حمایت کرده‌ام؛ هم‌چنان هم از آن حمایت می‌کنم و به‌نظرم این تنها راه برقراری صلح در خاورمیانه است.


رودی جولیانی لیست‌گذاری مجاهدین توسط دولت وقت آمریکا را بزرگ‌ترین اشتباه آن دولت برای دلجویی از رژیم آخوندی توصیف کرد و افزود:


این باید به شما این را بیاموزد که نمی‌توان از (چنین رژیمی) دلجویی کرد. آنها قاتل، دزد و فاسدند. آنها اعضای سازمان مجاهدین را به‌قتل رسانده‌اند.


تلویزیون الحره:


تلویزیون الحره ۱۶اردیبهشت ۹۷ در گزارشی از کنوانسیون واشینگتن گفت:


نمایندگانی از ۴۰ایالت آمریکا برای شرکت در کنفرانسی که توسط ایرانیهای مقیم آمریکا برگزار میشد حضوریافتند تا از دموکراسی و حقوق‌‌بشر در ایران حمایت کنند.
همهچیز در سالن این کنفرانس درباره ایران بودسرود ملی، پرچمهای برافراشته، موسیقی متنوع و علاوه براین‌ها، مستند کردن یک قرن فداکاری برای ایرانی دموکراتیک در مقابل نظامهای حاکم.


‌ ایرانیان مقیم آمریکا در کنفرانس خود در واشینگتن تأکید کردند، پیام تظاهراتی که در اواخر سال گذشته وشروع امسال در شهرهای ایران برگزار شد تمایل مردم ایران برای تغییر و ناتوانی حکومت تهران در برآوردهکردنخواستههای مردم است.


در پنل این کنفرانس شخصیتهای ایرانی از نسلهای مختلف سخنرانی کردند.
رودی جولیانی (گفت): ما در اینجا بهعنوان دموکرات یا جمهوریخواه حضور نداریم؛ بلکه به این دلیل اینجاهستیم که همگی از دموکراسی حمایت میکنیم و میتوانیم آن‌را در چهره ایرانیها چه در اینجا و چه در پاریسو یا در خیابانهای تهران ببینیم.


الحره افزود: پیام مهم این کنفرانس حمایت از دموکراسی و حقوقبشر در ایران بودپیام اول آن به داخل کشور وبه جنبشی است که جوانان آنرا رهبری میکنند و خواستار تغییر هستند؛ به این معنی که ایرانیان در آمریکا ازخواستههایشان حمایت میکنند تا آرزوهایشان محقق شودپیام دوم به جامعه جهانی است و بر این امر تأکیدمیکند که زمان تغییر در ایران فرا رسیده است.


تلویزیون الغد:


تلویزیون الغد نیز در گزارشی روز ۱۶اردیبهشت ۹۷ گفت: تهدیدات ناشی از پرونده اتمی (رژیم) ایران و به‌هدر دادن اموال ایرانیان و نقض حقوق‌بشر و دخالت در امور سایر کشورها، مسائلی است که کنفرانس اپوزیسیون ایران (در واشینگتن) آن‌را مورد بحث و بررسی قرار داد. در این کنفرانس تعدادی از ایرانیانی شرکت داشتند که مقامات (رژیم) ایران آنها را قبلاً به‌دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز و یا مخالفتشان با عملکردهای رژیم زندانی کرده بودند؛ آنها از جامعه جهانی و به‌خصوص اروپا خواستند که در روابطشان با حکومت ایران تجدیدنظر کنند.
هدف کنفرانس اپوزیسیون ایران در واشینگتن فقط افشای عملکردهای رژیم ایران نبود؛ بلکه همچنین فراخوان به تغییر کامل این رژیم داشت تا صلح و امنیت جهانی تضمین بشود.


تلویزیون اسکای نیوز:


تلویزیون اسکای‌ نیوز نیز روز ۱۶اردیبهشت ۹۷ گزارش داد: مسیر صلح از تهران عبور می‌کند؛ این خلاصه حرف رودی جولیانی حول بحران خاورمیانه بود. تهدید اصلی و جدی اقداماتی است که (رژیم) ایران علیه کشورهای منطقه و جهان انجام می‌دهد.


رودی جولیانی (گفت): طی ۱۰سال گذشته من از تغییر رژیم ایران حمایت کرده‌ام و هنوز بر این عقیده هستم که تنها راه برقراری صلح در خاورمیانه تغییر این رژیم است.


اسکای نیوز می‌افزاید: توافق اتمی (با رژیم) ایران برای رئیس‌جمهور فعلی آمریکا تنها یک بخش ناچیز از مشکل است.


روزنامه دیلی میل:


دیلی میل در انگلستان ۱۶اردیبهشت ۹۷ طی گزارشی نوشت: رودی جولیانی در سخنرانی خود در کنوانسیون (ایران) آزاد در واشینگتن برای مخالفان ایرانی، به «تغییر رژیم» فراخوان داد... کنوانسیون ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق‌بشر، با هدف ابراز حمایت از مردم ایران (برگزار شد).


(رودی جولیانی) گفت... که برای تحقق آزادی در ایران، باید خامنه‌ای از قدرت کنار زده شود... وی گفت: «آزادی برای همه ملت‌های تحت ستم، کمکی برای همه ما است».


(جولیانی) به خبرنگاران گفت: «این تنها راه برقراری صلح در خاورمیانه است».


العربیه نیز همان روز ۱۶اردیبهشت ۹۷ در گزارشی از گردهمایی واشینگتن نوشت:


هواداران مقاومت ایران در گردهمایی جوامع ایرانیان مقیم آمریکا شرکت کردند. در این گردهمایی نمایندگانی از ۴۰ایالت آمریکا شرکت داشتند.


بیل ریچاردسون، وزیر پیشین انرژی آمریکا و فرماندار پیشین نیومکزیکو، در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت: باید از قیام ایران و تمایل مردم برای برقراری یک کشور آزاد و دموکراتیک که در صلح با همسایگانش زندگی کند حمایت کرد. وی گفت: «زمان تغییر فرا رسیده است».


ایلیانا رزلهتینن عضو کنگره آمریکا نیز حمایت خود را از این گردهمایی اعلام کرد و گفت: «شما صدای مردم ایران و کسانی را که در خیابانهای ایران تظاهرات می‌کنند نمایندگی می‌کنید».


الیوت انگل عضو کنگره آمریکا نیز گفت: «در کنگره آمریکا حامیان اپوزیسیون ایران حضور دارند که می‌خواهند برای برقراری صلح و ثبات در ایران تلاش کنند».


مریم رجوی در پیامی (به این گردهمایی) گفت: «مردم ایران که از دیماه گذشته به‌ صدها قیام و خیزش دست زده‌اند، در پی سرنگونی تمامیت رژیم ولایت فقیه هستند. مردم ایران از جامعه جهانی و مشخصاً از دولتهای غرب می‌خواهند که از قیام ایران برای براندازی رژیم حمایت کنند».


خانم رجوی خواستار جمع‌کردن بساط برنامهٔ اتمی رژیم در کنار برچیدن برنامهٔ موشکی آن، اخراج سپاه پاسداران از کشورهای منطقه و وادار کردن این رژیم به توقف شکنجه و اعدام شد.


حجم بازتاب‌های رسانه‌یی کنوانسیون ایرانیان در آمریکا و قدرت‌نمایی سیاسی هم‌میهنان آزاده در برابر دیکتاتوری آخوندها این روزها به یکی از معضلات رژیم تبدیل شده تا جایی‌که پیشاپیش در حال ابراز وحشت از گردهمایی سالانه بزرگ ایرانیان در پاریس در خرداد آتی است.




لطفا به اشتراک بگذارید: