بانک مرکزی و رئیس آن کارچاق‌کن تروریسم!

حریم بانک مرکزی رژیم آخوندی



روزی نیست که شاهد اعتراض مالباختگان در ایران نباشیم، مؤسسات چپاولگر مالی وابسته به نهادها و ایادی حکومت آخوندی، اموال میلیون‌ها ایرانی را دزدیده‌اند و به آنها پس نمی‌دهند.


چپاول این نهادهای غارتگر از مردم به‌گونه‌یی است که امروز در کشور قشری به‌وجود آمده که مالباختگان نام گرفته‌‌اند، که البته خودشان نام بهتری انتخاب کرده‌اند که نام غارت‌شدگان است.


این مؤسسات مالی با اسامی شیک ایرانی و ملی و یا با اسامی مذهبی و با تبلیغ گسترده در صدا و سیمای رژیم، با امیددادن به سود زیاد سرمایه اندک مردم را جذب کرده‌اند. اما سرمایه‌های مردم را بالا کشیده‌اند و میلیون‌ها نفر را بلاتکلیف رها کرده‌اند. آنها مجوز بانک مرکزی را داشتند، مجوزی که با آنها اعتماد مردم را جلب می‌کردند.


بر اساس این مجوز بانک مرکزی باید اموال مردم را تضمین می‌کرد، اما در عمل این اتفاق نیفتاد، زیرا خود بانک مرکزی و رئیس آن هم شریک دزد بود.



ماست‌مالی دزدی ۱۲هزار میلیاردی توسط سیف


مجری تلویزیون رژیم درباره یک نمونه از دزدی‌های هزارمیلیارد تومانی از سیف پرسید:‌ «آقای دکتر این سوء‌جریان ۱۲هزار میلیارد تومانی که در خبرها عنوان شد این را بفرمایید چطور بوده»؟


او در پاسخ به این سؤال آن را ماست‌مالی کرد و گفت:‌ «جزئیاتی را که در ذهنم است خدمتتان بگویم اولاً این اتفاق از سال ۸۵ تا اوایل سال ۹۱ اتفاق افتاده کل بالاترین مبلغ در یک زمانی در اختیار سوء‌اسفتاده‌کنندگان بوده ۷۰میلیارد تومان بوده است».


دزدی ۱۲هزا میلیارد تومانی در شرایطی صورت گرفت که بانک مرکزی و مشخصاً ولی‌الله سیف در زمینه اعاده آن که اموال مردم ایران است هیچ کاری نکرد.



مردم مال‌باخته مقصرند!


در زمینه وضعیت مال‌غارت‌شدگان نیز او در گفتگو با تلویزیون رژیم در تاریخ ۱۴مرداد ۹۵ مردم را مقصر دانست و گفت: «مؤسسه‌‌یی بوده که ۸۴درصد سود می‌داده... این آدم بیسواد که بالای سر این مؤسسه غیرمجاز نشسته از کجا می‌خواهد این پول را در بیاورد. آیا این معنی‌اش این نیست که خودش می‌داند پولش دارد از بین می‌‌رود».


ملاحظه می‌شود که ولی‌الله سیف چگونه با وقاحت تمام می‌گوید مردم خودشان می‌خواستند که اموالشان دزدیده شود!



پولهای بانک مرکزی به کجا رفته است


وزارت خزانه‌داری آمریکا بخشی از این سؤال را پاسخ داده است.


روز ۲۵اردیبهشت ۹۷ دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی رژیم را مورد تحریم قرار داد.


ولی‌الله سیف به‌عنوان تروریست جهانی به‌طور ویژه لیست‌گذاری شده است.


به همراه سیف رئیس بانک البلاد عراق و ۲ نفر دیگر لیست‌گذاری شده‌اند.


استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد: «رئیس بانک مرکزی ایران به‌صورت مخفیانه‌‌یی میلیونها دلار را از طرف نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران از طریق بانک البلاد الاسلامی در عراق برای تقویت و پشتیبانی از برنامه خشونت‌بار و افراطی حزب‌الله سرازیر می‌کرد».


لیست‌گذاری سیف اثبات کرد که وی و بانک مرکزی در تأمین گروه‌های تروریستی دست‌نشانده رژیم آخوندی در لبنان نقش تعیین‌کننده‌‌یی داشته‌اند و اموال مردم را به جیب تروریستهای نشان‌داری نظیر حسن نصرالله رئیس حزب‌الله لبنان و سایر سرکردگان این گروه تروریستی سرازیر کرده‌اند.


بی‌دلیل نیست که غارت‌شدگان به جان آمده در خیابانهای ایران خشم خود را به انواع مختلف علیه ولی‌الله سیف و بانک مرکزی ابراز می‌کنند.




لطفا به اشتراک بگذارید: