تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا: تحریم ۵تن از مهره‌های سپاه پاسداران

وزارت خزانه ‌داری آمریکا



خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه اول خرداد تحریمهای جدیدی علیه سپاه پاسداران اعلام کرد. بر اساس تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا ۵تن از مهره‌های وابسته به سپاه پاسداران به لیست سیاه افرادی که شامل تحریم‌ها می‌گردد اضافه شد. اسامی مهره‌های وابسته به سپاه پاسداران که مورد تحریم قرار گرفته‌اند عبارتند از:‌ «مهدی آذرپیشه، محمد آقاجعفری، محمود باقری کاظم‌آباد، جواد بردبار شیر‌آمین و محمدعلی حدادنژاد تهرانی.


بنا بر اعلام خزانه‌داری آمریکا این افراد کسانی بوده‌اند که دانش فنی مرتبط به موشکهای بالستیک به شبه‌نظامیان حوثی در یمن ارائه می‌دادند و به‌ نمایندگی از نیروی قدس سپاه پاسداران سلاحهایی را به یمن منتقل می‌کرده‌اند که پیش از درگیریهای یمن در این کشور وجود نداشته است.




۵پاسدار تحریم‌شده چه کسانی هستند


۵پاسداری که مشمول تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا شده‌اند،‌ توسط این وزارت‌خانه این‌گونه معرفی شده‌اند:


۱– محمود باقری کاظم‌آباد: متولد ۵تیر ۱۳۴۴ - میبد – دارنده پاسپورت شماره J۳۲۳۷۷۱۲۹ با تاریخ انقضا ۱۰شهریور ۱۳۹۹ - او فرمانده بخش فرماندهی موشکهای الغدیر در نیروی هوافضای سپاه پاسداران است. این بخش مسئول ارسال موشک است.


۲– محمد آقاجعفری: متولد ۱۹۶۶ – کاشان - از اعضای بلندپایه بخش فرماندهی موشکهای الغدیر در نیروی هوافضای سپاه پاسداران. وی به‌همراه محمود باقری کاظم‌آباد مسئول انتقال اجزا موشکهای بالستیک و اعزام متخصصان موشکی به سراسر منطقه در پشتیبانی از اقدامات سپاه هستند.


۳- جواد بردبار شیرامین: متولد ۵آبان ۱۳۶۰ - از مقامات سپاه پاسداران در نیروی هوافضا – دارنده پاسپورت شماره A۳۷۸۴۵۴۰۸ با تاریخ انقضا ۲شهریور ۱۴۰۰


۴– مهدی آذرپیشه: متولد ۹مرداد ۱۳۶۲ – درانده پاسپورت به شماره ۲۶۳۳۸۷۷۵ا - از جانب نیروی قدس سپاه عمل می‌کند.


۵– محمدعلی حدادنژاد: متولد ۱۳۴۹ دارنده پاسپورت شماره ۳۲۳۷۱۰۰۲ – از اعضای سازمان جهاد پژوهش و خودکفایی سپاه پاسداران



دلائل تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا


استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت:‌ «این وزارتخانه ۵مقام ایرانی را که وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران و برنامه موشکی (رژیم) ایران هستند هدف قرار داده است. اقدامات آنها باعث شده است تا حوثیهای یمن توان پرتاب موشکهای بالستیک به شهرهای عربستان سعودی و زیربناهای نفتی این کشور پیدا کنند. آنها همچنین در رسیدن کمکهای انسانی به یمن اخلال ایجاد کرده و آزادی رفت و آمد کشتی‌ها در آبراه‌های کلیدی را تهدید کرده‌اند.


وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود:‌ آمریکا حمایت (رژیم)‌ ایران از شورشیان حوثی که متحد نزدیک ما، عربستان سعودی را مورد حمله قرار می‌دهند تحمل نخواهد کرد. تمام کشورهای منطقه باید در آماده‌باش باشند تا از ارسال نیرو، سلاح و پول از جانب ایران برای نیروهای نیابتی آن در یمن جلوگیری کنند».


در قسمت دیگری از اطلاعیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید شده است که به‌دنبال خروج آمریکا از برجام، این کشور در حال اقدام برای خنثی‌سازی تجاوزات منطقه‌یی رژیم ایران است.



ارتباط تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا با تحریم ۹مهره سپاه در ۲۰اردیبهشت و تحریم رئیس بانک مرکزی در ۲۵اردیبهشت


خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقدام امروز در ادامه اقدامات قبلی این وزارتخانه برای جلوگیری از سوء‌استفاده (رژیم) ایران از سیستمهای مالی عراق و امارات است. رژیم ایران با سوء‌استفاده از سیستمهای مالی این دو کشور از طریق نیروی قدس نیروهای وابسته به خود را تأمین مالی کرده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید می‌کند متحدان منطقه باید سعی و کوشش لازم را در برابر تلاشهای (رژیم) ایران برای ارسال سلاح و سایر اقلام به حوثیهای یمن به نمایش بگذارند.


پیش از این در تاریخ ۲۰اردیبهشت وزارت خزانه‌داری آمریکا به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده رژیم از سیستم مالی امارات متحده عربی در یک اقدام مشترک با مقامات امارات فعالیت یک شبکه تبادل ارز عظیم در ایران و امارات را منحل کرد و ۹مهره و نهاد وابسته به سپاه پاسداران رژیم آخوندی را که بخشی از شبکه دلالان ارزی وابسته به نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران بودند تحریم کرد. این شبکه میلیون‌ها پول نقد را که در ابعاد کلان به دلارتبدیل‌ شده به‌دست آورده و به نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل می‌کردند تا از آن برای تأمین مالی فعالیت‌های نیروی تروریستی قدس و گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه استفاده کند.


در همان موقع وزیر خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد: ما قصد داریم جریان درآمد سپاه پاسداران را هر منبع و هر مقصدی که داشته باشد، قطع کنیم. همراه با این اقدام خزانه‌داری آمریکا ضمن درج مشخصات ۹مهره و نهاد وابسته به سپاه پاسداران کروکی و گردش‌کار شبکه دلالان ارزی وابسته به نیروی تروریستی قدس را نیز منتشر کرد.


همچنین در تاریخ ۲۵اردیبهشت خزانه‌داری آمریکا با اعلام مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه حکومت آخوندی، علاوه بر لیست‌گذاری و تحریم سیف، رئیس بانک مرکزی رژیم و طرزعلی، مشاور بین‌المللی این بانک، به‌عنوان «تروریست‌های جهانی که به‌طور ویژه لیست‌گذاری شده‌اند»، بانک البلاد عراق و رئیس و مدیرعامل آن‌ را تحریم و لیست‌گذاری کرد.


تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا: تحریم ۵تن از مهره‌های سپاه پاسداران

شبکه انتقال میلیونها دلار ارز وابسته به نیروی قدس




لطفا به اشتراک بگذارید: