شدت گرفتن حمله به دولت روحانی

حمله دلواپسان به روحانی



دلواپسان باند خامنه‌ای حمله به دولت روحانی را شدت داده‌اند تا اولاً او را مرعوب کنند و از وی امتیاز بگیرند، ثانیاً خامنه‌ای را از عواقب شکستهایی که حکومت آخوندی بر اثر خروج آمریکا از برجام دچارش شده است در ببرند..


آنها شکستها و افتضاحات دولت روحانی را مطرح می‌کنند و تهدیدهای خود را تا عدم‌کفایت سیاسی روحانی که به‌معنی برکناری اوست پیش می‌برند.


این تهدیدها البته توخالی است چرا که هم به‌دلیل شکنندگی فوق‌العاده رژیم که بیش از همه خود خامنه‌ای از آن خبردار است و هم به‌دلیل آن که اکثریت مجلس ارتجاع در اختیار دلواپسان نیست، عملی نمی‌باشد. با این وجود حمله به دولت روحانی و تهدید او و سایر مهره‌های باندش آثار و عواقب خود را در تشدید بحران درونی و متزلزل کردن بیش‌از‌پیش حکومتی آخوندی بر جا می‌گذارد.



حملات باند خامنه‌ای به دولت روحانی


حاجی دلیگانی، عضو مجلس ارتجاع، روحانی را زیرضرب گرفته است که « چرا ۵سال فرصت کشور را به پای برجامی ریختی که همه برد آن برای طرفهای مقابل بود».


این عضو مجلس ارتجاع با این‌که خودش می‌داند در جریان روند مذاکرات، از اول تا آخر تصمیم‌گیری با خامنه‌ای بوده است. او از روحانی طلبکاری می‌کند که «چرا خط قرمزها (خط قرمزهای خامنه‌‌ای)» را رعایت نکرده و چرا نصایح دلسوزان نظام (دلواپسان) را نادیده گرفته است.


او راه‌کار جبران گذشته توسط روحانی را در این می‌بیند: «راه‌کار این است که آقای رئیس‌جمهور بیائید از گذشته عبرت بگیرید و از مردم عذرخواهی کنید».(رادیو فرهنگ ۳۰اردیبهشت ۹۷)


عبدالله ناصری، از باند موسوم به اصلاح‌طلب نیز پروژه جدید دلواپسان علیه حسن روحانی را این می‌داند که «برای جلوگیری از اتمام دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی» طراحی کرده‌اند که او را وادار به «استعفا» و یا «در همین راستا» فشار بر او بیاورند.(روزنامه اعتماد۳۰اردیبهشت ۹۷)


جواد امام، یکی دیگر از عناصر این باند، دلواپسان را متهم می‌کند که با طرح «عدم‌کفایت دولت در مجلس» یک طرح «‌کاملا هماهنگ‌سازی با ترامپ» را دنبال می‌کنند.


او با اشاره به این موضوع که دولت به تنهایی دنبال برجام نبود بلکه «تصمیم‌ نظام» بود لطمه به دولت را در این رابطه «لطمه به نظام»(یعنی خود خامنه‌ای) می‌داند که «‌در ضدیت با منافع ملی» حاکمیت آخوندی است.(سایت اعتماد آنلاین ۳۰اردیبهشت ۹۷)


حسین مرعشی، عضو سابق مجلس ارتجاع نیز فشار دلواپسان به روحانی و حمله به دولت روحانی را ناجوانمردانه و پیش بردن پروژه استعفای او توسط این باند را پروژه‌‌یی می‌داند که موفق نخواهد شد.(سایت انتخاب ۳۰اردیبهشت ۹۷)


تاکید باند روحانی بر این که تصمیم‌گیری در مورد زهرخوران اتمی تصمیم‌گیری حاکمیت بوده، به این معنا است که ولی‌فقیه نیز در این ماجرا نقش داشته است و اگر قرار باشد روحانی در این رابطه حسابی پس بدهد علی خامنه‌ای نیز مقصر است.


در این رابطه است که عواقب طرح عدم‌کفایت سیاسی آخوند حسن روحانی، تشدید بیش‌از‌پیش تضادهای درونی را به‌دنبال دارد.


اگر دلواپسان روی موضع خود اصرار کنند باند روحانی هم در دفاع از خود و در دفاع از روحانی دست‌بکار می‌شودو ناگفته‌هایی را در زمینه نقش خامنه‌ای در برجام را برملا خواهد کرد.


این در شرایطی است که دست باند روحانی علیه دلواپسان و به میان کشیدن پای خامنه‌ای در شکست برجام نیز از این بابت پر می‌باشد که شرایط ملتهب کنونی جامعه و نفرت مردم از رژیم که به آخرین حد خود رسیده را هم به این باند یادآوری می‌کند.


روزنامه قانون ۲۷اردیبهشت به مقامات بالایی رژیم هشدار می‌دهد که «دخالت‌ها و سوگیریهای سیاسی آنها» در زمینه عزل روحانی «نتیجه‌یی جز التهاب اجتماعی را در پی نخواهد داشت».


منظور از التهاب اجتماعی که این رسانه مطرح می‌کند بسیار روشن است، منظور این است که ورود باند خامنه‌ای به قضیه عزل روحانی نتیجه‌اش این می‌شود که مردم قیام‌آفرین از ضعف و بلبشوی درونی حکومت آخوندی استفاده کرده و فرصت را مغتنم شمرده و شدت دادن به قیام را تدارک خواهند دید.




لطفا به اشتراک بگذارید: