محموله‌های کالای قاچاق درمسیر1200کیلومتری!

قاچاق کالا از مبادی رسمی



بنا بر ادعای رئیس کل گمرک هیچ کالای قاچاقی از مبادی رسمی وارد کشور نمی‌شود!


این مهره حکومتی ادعا کرد «با کنترل‌هایی که از طریق سیستم‌ها انجام می‌دهیم و دریافت بارنامه و گواهی بازرسی از مبدأ، کالای قاچاقی از مبادی رسمی وارد کشور نمی‌شود».(خبرگزاری ایلنا ۳۱اردیبهشت ۹۷)


با این حال محمد شریعتمداری وزیر صنعت و تجارت که متولی تجارت خارجی است در تعجب است که «چطور محموله قاچاق ۱۲۰۰کیلومتر تا بازار تهران را طی کرده و کسی جلویش را نگرفته است؟»!


او همچنین با اذعان به قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیررسمی می‌گوید«باید با قاچاق کالا در مبادی رسمی و غیررسمی برخورد جدی شود و مدیریت واردات بدون جلوگیری از واردات امکانپذیر نیستد» (خبرگزاری ایلنا ۱خرداد ۹۷)


ملاحظه می‌شود در حالی رئیس گمرگ ادعا می‌کند که از مبادی رسمی قاچاق کالا انجام نمی‌گیرد، اما مقام بالاتر او(محمدشریعتمداری) اعتراف می‌کند کالای قاچاق از مبادی رسمی هم وارد می‌شود.



شگردهای وارد کردن کالای قاچاق


یکی از شگردهای قاچاق کالا و واردات قاچاق از طریق اظهار نامه دروغی و تقلبی است، به این ترتیب که در گمرک نهادها و مهر‌ه‌های قاچاقچی در گمرک اظهار می‌کنند یک کانتینر کالا وارد می‌کنند، اما به‌طور واقعی و با بکار بردن ترفندهایی در عمل ۱۰و یا دهها کانتینر وارد می‌کنند، و این کانتینرها هم بدون برخورد با هیچ مانعی به‌قول شریعتمداری مسیر ۱۲۰۰کلیومتری از گمرگ تا تهران را طی می‌کنند.


بخشی از ۱۱۲۸کانتیر کشف شده کالای قاچاق، که وزارت اطلاعات رژیم به آن اعتراف کرد نیز مؤید تقلب در اظهار نامه‌ها و به‌خاطر ثبت سفارشات بی‌اعتبار است.<h۲ dir="RTL"></h۲>



سفارشهای فاقد اعتبار برای وارد کردن کالای قاچاق


سفارشهای فاقد اعتبار نیز یکی از راههای وارد کردن کالای قاچاق است. در زمینه پشت پرده ۳۳هزارثبت سفارش جعلی خودرو، روزنامه حکومتی وطن امروز ۲۵اردیبهشت ۹۷ می‌نویسد: «بررسی اسناد موجود در پرونده ثبت سفارش‌های فاقد اعتبار نشان می‌دهد به‌غیر از ۶۴۸۱ثبت سفارش شائبه‌دار که از سوی دولت تأیید شده، طی یک دوره ۹روزه بیش از ۳۳هزار ثبت سفارش فاقد اصالت در سامانه ثبت سفارش به‌ثبت رسیده است...».



قاچاق سرسام‌آور کالا


اظهارات رئیس گمرک در شرایطی است که امیر خجسته عضو مجلس ارتجاع نیز اذعان می‌کند «حجم قاچاق از مبادی رسمی بالای ۸۰درصد است«.


حجم قاچاق کالا آن‌قدر زیاد است که این نماینده مجلس ارتجاع در تعجب است و اظهار می‌دارد: «نمی‌دانم،این مافیای قاچاق چقدر قدرتمند است که برخی از اسناد در مجلس گم شده است و کسی در این باره پاسخگو نیست. احساس من این است که این مافیا با پول‌های میلیاردی در همه جا راه یافته است».(خبرگزاری فارس ۸دی ۹۶)


آخوند محمد جعفر منتظری دادستان کل رژیم نیز «موضوع قاچاق کالا و ارز»‌ را« گرفتاری و مصیبت بزرگی« می‌داند که کشور را فراگرفته است.


آخوند منتظری با اشاره به این‌که «‌در خصوص موضوع قاچاق کالا و ارز حرف برای گفتن زیاد است« می‌گوید: « قاچاق کالا و ارز ابعاد گسترده‌یی دارد».(سایت مشرق ۲۶اردیبهشت ۹۷)


در مورد ورود نهادینه شده و ورود کالای قاچاق، منتظری پیش از این هم اعتراف کرد: «با همه تلاش‌ها هم‌چنان شاهد ورود کالای قاچاق آن هم به‌صورت کانتینری از مبادی رسمی و غیررسمی هستیم. باید ببینیم چرا موضوعی که رهبری مؤکداً درباره آن دستور دادند و قوانین لازم را در اختیار داریم و حتی یک ستادی برای آن پیش‌بینی شده، هم‌چنان شاهد قاچاق فراوان در کشور حتی از طریق گمرکات رسمی هستیم».(خبرگزاری تسنیم ۲۷آذر ۹۶)



تبرئه شدن پرونده‌های قاچاق کالا


این افتضاحات در نظام آخوندی در شرایطی است که بیشتر پرونده‌های قاچاق هم تبرئه می‌شوند. دلیل این امر هم این است که به‌گفته جمال انصاری رئیس تعزیرات حکومتی «بیش از ۶۰درصد آرا برائت در پرونده‌های قاچاق به‌دلیل این است که گمرک می‌نویسد، این کالا ۱۰۰درصد با اسناد ارائه شده منطبق است».(خبرگزاری فارس ۸اردیبهشت ۹۷)


ابعاد گسترده قاچاق کالا و ارز این واقعیت را تأیید می‌کند که این قاچاقچیان خورد وریز، کسبه خرده پا، کولبران وباربرانی که به‌طور بی‌امان هدف تیر و کین نیروی انتظامی هستند، عاملان قاچاق کالا نیستند. قاچاقچیان کالا در ابعاد گسترده نهادهای حکومتی هستند که از طریق اسکله‌های مجاز و غیرمجاز و از طرف مبادی رسمی کشور کشتی، کشتی و یا در ابعاد هزار، هزار کانتیتر کالای قاچاق وارد می‌کنند.



سپاه پاسداران ضدخلقی بزرگترین قاچاقچی کالا


یکی از بزرگترین قاچاقچی‌ها سپاه پاسداران ضدخلقی است که با انواع و اقسام اسکله‌های غیرقانونی و به‌اصطلاح قانونی، سرمنشاء فساد و قاچاق کالا است.


اخیراً توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا فاش شد که نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران ضدخلقی، مبالغ کلانی را از طریق یک بانک عراقی وابسته، به جیب حزب‌الله لبنان گروه تروریستی تحت الحمایه آن ریخته‌ است.


همه این واقعیتها در مورد چپاول، فساد و قاچاق کالا در نظام فاسد آخوندی در شرایطی است که کولبران محروم در منطقه مرزی کردستان و باربران محروم در منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان به جرم حمل چند کیلوبار، به گلوله بسته می‌شوند و کشته می‌شوند و مناطق مرزی عبور کولبران و باربران مسدود می‌شود.




لطفا به اشتراک بگذارید: