مروری بر ۲سال حضور مجاهدین خلق در آلبانی و توطئه‌های رژیم

مجاهدین در جشن نوروز ۹۷ در آلبانی



مجاهدین خلق، مخالفان سرسخت رژیم ایران


رژیم آخوندی از ورود سازمانی و ساختاری مجاهدین خلق به آلبانی به‌غایت هیستریک شد.


استراون استیونسون، سیاستمدار اروپایی و نماینده ۱۵ساله پارلمان اروپا، می‌گوید که رژیم ایران سوزش خود را از بابت از دست دادن فرصت قتل‌عام هزاران عضو اپوزیسیون ایران که از عراق به آلبانی منتقل شدند، پنهان نمی‌کند.


به‌گفته این نماینده پارلمان اروپا این انتقال نتیجه کارزار بزرگی بود که توسط اعضای اپوزیسیون و حامیان آنها در اروپا و آمریکا انجام شده بود در حالی که ملاهای تهران هر کار ممکن را برای متوقف کردن آن انجام داده بودند. مقامات در تهران پذیرفته‌اند که انتقال اپوزیسیون ایران نقش کلیدی در تظاهراتهایی که اخیراً در سراسر این کشور گسترش داشت بازی کرده است.


خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان «مجاهدین خلق، مخالفان مصمم و درازمدت رژیم ایران» از جمله نوشت: از سال ۱۳۶۸، سازمان مجاهدین خلق ایران توسط مریم رجوی هدایت می‌شود. او را ”خورشید انقلاب“ می‌خوانند. در سال ۱۳۷۲ مریم رجوی به‌عنوان رئیس شورای ملی مقاومت ایران انتخاب شد. ارتش آزادیبخش ملی ایران در سال ۱۳۶۶ تشکیل شد، آنها سال ۱۳۹۵ عراق را ترک کرده و به آلبانی رفتند.



رژیم آخوندی دست به توطئه می‌زند


از همین جهت رژیم آخوندی عناصر اطلاعات خود را در سفارت ایران در آلبانی بسیج کرد تا فعالیتهای اعضای مجاهدین خلق را در آلبانی زیر نظر داشته باشند و علاوه بر آن به جاسوسی در کشورهای بالکان و سایر کشورهای اروپایی بپردازند.


رژیم آخوندی مصطفی رودکی، یکی از مهره‌های سابقه‌دار وزارت اطلاعات را به‌عنوان دبیر اول در سفارت رژیم در این کشور روانه آلبانی کرد و ۲شعبه وزارت اطلاعات به اسامی کانون هابیلیان و مؤسسه دیده‌بان را تحت عناوین فرهنگی و مطبوعاتی در آلبانی فعال کرده است و مسئولان آنها با مساجد، دانشگاهها و رسانه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند تا سیاست‌های رژیم و اهداف آن را به اسم این ۲مؤسسه تبلیغ نمایند.


شایان یادآوری است که در سال ۹۵ در جریان انتقال مجاهدین به آلبانی، غلامحسین محمدنیا، یکی دیگر از مهره‌های سابقه‌دار اطلاعات آخوندها، به سفارت رژیم در آلبانی گماشته شد. آخوند احمد حسینی الست، رایزن فرهنگی سفارت رژیم در آلبانی نیز دست‌اندرکار توطئه‌های رژیم در آلبانی و دیگر کشورهای بالکان است. وی نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وابسته به دفتر خامنه‌ای است.



اعتراف به نقش مجاهدین مستقر در آلبانی


سلیمی نمین، از عناصر باند خامنه‌ای، در مصاحبه‌یی با تلویزیون افق رژیم به تاریخ ۱۸دی ۹۷ گفت: «مجاهدین خلق در آلبانی همه‌شان در فضای مجازی الآن دارند یک کار بسیار بسیار هدفمند انجام می‌دهند. در صحنه‌های اخیر هم شما شاهد بودید. ببینید بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی منتشر شد که مبدأ آن بیرونی بود و توانست مشکلات جدی برای داخل کشور به‌وجود بیاورد، قبلش هم هیچ هشداری به جامعه داده نشد که مثلاً این کارها دارد صورت می‌گیرد، جوانها مراقب باشید و طبیعتاً اگر هشدار داده می‌شد به‌نظر من اون چیزی که رقم خورد، رقم نمی‌خورد».


سایت مشرق(رژیم) هم در تاریخ ۲۶دی با نشان‌دادن صحنه‌هایی از درگیریها در ۳۰خرداد ۶۰ نوشت: «به واقع، از ابتدای حیات سازمان مجاهدین، آشوب خیابانی کنش اصلی و اساسی آنها باقی مانده و به‌نظر می‌رسد که در تمام این سال‌ها، تغییری در آنها ایجاد نشده است. رهبران مجاهدین، در همه این سال‌ها هیچ‌گونه بازنگری در شیوه‌های مقابله خود با جمهوری اسلامی انجام نداده‌اند و آن‌چه که در نزدیک ۳دهه اخیر در ذهن اعضای خود در اشرف و اکنون در تیرانا آلبانی فروکرده‌اند، با آشوب ربطی وثیق دارد و در واقع مجاهدین خلق از صدر تا ذیل چیزی جز این بلد نیستند».



جان بولتون در دیدار با مجاهدین مستقر در آلبانی در کلامی خطاب به ملاها گفت: دوران طلایی شما در ارتباط با آمریکا به پایان رسیده است


جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد و مشاور کنونی امنیت ملی آمریکا، در مراسم نوروز و تحویل سال نو ۱۳۹۶ طی سخنانی خطاب به اعضای مجاهدین خلق با ابراز خوشحالی از انتقال امن آنان به آلبانی گفت: یقین دارم در ایران آزاد با هم ملاقات خواهیم کرد.
جان بولتون خطاب به ملاها در تهران گفت: دوران طلایی شما در ارتباط با آمریکا به پایان رسیده است. وی افزود: این اهمیت حیاتی دارد که جهان درک کند که سیاست آمریکا در قبال رژیمی که به سیاست هسته‌یی‌اش ادامه می‌دهد از پایه تغییر کرده است.
جان بولتون تأکید کرد این توهم که رژیم ایران مردم ایران را نمایندگی می‌کند به کل از میان رفته است. من سالهاست مجاهدین را می‌شناسم و به‌دقت آنها را دنبال کرده‌ام، این همان گفتمانی است که ایران به آن نیاز دارد. رژیم سرکوبگر به پایان خودش بسیار نزدیک شده است.



دیدار مک‌کین در بهار ۹۶ با مجاهدین مستقر در آلبانی


سناتور جمهوری‌خواه، جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، در جریان دیدار خود از کشورهای بالکان، در تیرانا، پایتخت جمهوری آلبانی، با مجاهدین مستقر در پایگاههای مجاهدین خلق در تیرانا، دیدار کرد. مک‌کین گفت: "شکی نیست کسانی که اینجا هستند، نه تنها خودشان رنج زیادی برده‌اند، که عزیزان خود را هم از دست داده‌اند!... شما ایستادید، جنگیدید و خود را برای آزادی، برای حق آزاد زندگی کردن، حق تعیین سرنوشت، قربانی کردید".



جولیانی به دعوت مجاهدین در تیرانا


رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و مشاور کنونی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، به دعوت مجاهدین خلق وارد تیرانا شد. جولیانی به‌مناسبت جشن نوروز ۹۷ در جشن مجاهدین خلق مستقر در آلبانی شرکت کرد و در برابر مجاهدین سخنرانی نمود. جولیانی حضور اعضای اپوزیسیون ایران که بیش از ۲۰۰۰نفرشان در آلبانی زندگی می‌کنند را هیجان‌انگیز خواند. وی همچنین حمایت بی‌شائبه خود از دولت آلبانی که موافقت کرد اپوزیسیون ایران را پناه بدهد، ابراز نمود. او همچنین با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت دیدار نمود.


خانم مریم رجوی گفت: سال گذشته با فصل قیام پایان یافت و سال آینده می‌تواند و باید به یک سال پر از قیام تبدیل شود و این قیامی تا پیروزی خواهد بود.


وی تأکید کرد مردم ایران خواهان اقدام، تغییر، سرنگونی و آزادی فوری هستند. آنها خواهان نان و شغل و مسکن هستند. آنها خواهان لغو همه محدودیتهای حکومتی شامل حجاب اجباری هستند.


آقای جولیانی در سخنرانی خود اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که علیه رژیم آخوندی چند دهه است مبارزه می‌کنند و به‌خصوص آنها که همه درد و رنجها و توطئه‌ها در کمپهای اشرف و لیبرتی در عراق را ۱۴سال تحمل کردند قهرمانان واقعی خواند. او بر حمایتش برای این مقاومت مردم ایران برای ایجاد دموکراسی و حقوق‌بشر تأکید کرد و نقش خانم رجوی در هدایت جنبش مقاومت ایران را ستود.



دیدار هیأت عالی‌رتبهٔ سنای آمریکا با خانم مریم رجوی و مجاهدین در تیرانا


روز شنبه ۲۱مرداد ۹۶، یک هیأت عالی‌رتبه از سنای ایالات متحده آمریکا با خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، در مقر مجاهدین در آلبانی، دیدار و پیرامون وضعیت مجاهدین در آلبانی، آخرین اوضاع ایران و منطقه و راه‌حلهای پایان دادن به بحران در منطقه که از تغییر دموکراتیک در ایران می‌گذرد، گفتگو کردند.


در هیأت سنا به ‌ریاست سناتور روی بلانت، نایب‌رئیس کنفرانس جمهوریخواهان در سنا، عضو کمیته‌های تخصیص بودجه، اطلاعات، قوانین و اداری، بازرگانی، علوم و ترابری؛ سناتور جان کورنین، ناظم اکثریت سنا عضو کمیته‌های قضایی، اطلاعات و مالی؛ و سناتور تام تیلیس عضو کمیته‌های قوای مسلح، قضایی، بانکداری، امور مسکن و شهری و امور بازنشستگان ارتش حضور داشتند. سناتورهای برجستهٔ آمریکایی انتقال امن و سالم کلیه ساکنان لیبرتی را تبریک گفتند و برای آنها در مبارزه‌شان برای استقرار دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران آرزوی موفقیت کردند. سناتور بلانت که در طول سالهای گذشته تلاشهای گسترده‌یی را برای امنیت مجاهدین در لیبرتی و انتقال آنها به خارج از عراق به‌عمل آورده بود، این انتقال را یک پیروزی بزرگ برای مردم و مقاومت ایران توصیف کرد و از تلاشهای خانم رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران برای تحقق این مأموریت بزرگ قدردانی کرد.


خانم رجوی از سناتورهای آمریکایی به‌خاطر مواضع قاطع آنها در قبال رژیم ایران به‌خصوص نامگذاری سپاه پاسدران رژیم ولایت‌ فقیه و تصویب تحریمهای جدید علیه سپاه و سردمداران رژیم به‌خاطر نقض حقوق‌بشر، پروژه‌های موشکی و صدور تروریسم، تقدیر کرد. وی همچنین از تلاشهای سناتورهای برجستهٔ آمریکایی به‌ویژه سناتور بلانت در مورد حفاظت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در اشرف و لیبرتی و نیز تلاش بی‌وقفه برای انتقال امن آنها به آلبانی تشکر نمود.


در پایان این دیدار، سناتورهای آمریکایی با شماری از اعضای مجاهدین و شاهدان و قربانیان جنایات رژیم آخوندی در ایران و اشرف و لیبرتی، گفتگو کردند.



دیدار شهردار ناحیه ۱ پاریس با مجاهدین مستقر در آلبانی


ژان فرانسیس لوگاره، شهردار ناحیه ۱ پاریس که هفته اول بهار ۹۷ برای دیدن مجاهدین به آلبانی آمده بود، با مطبوعات آلبانی مصاحبه داشت. روزنامه کوهایونه(آلبانی)روز ۹فروردین ۹۷ نوشت: «ژان فرانسیسکو لوگاره، شهردار منطقه ۱ پاریس می‌گوید که اپوزیسیون ایران در آلبانی یک نقطه مثبت برای این کشور جهت شروع مذاکرات با اتحادیه اروپا خواهد بود». او همچنین گفت: «مجاهدین خلق نماد مقاومت ایران هستند. آنها با مریم رجوی نمادی از آزادی در ایران، بازگشت به ایرانی دموکراتیک و ارزشهایی مثل اسلام بردبار و حقوق‌بشر و حقوق زنان را نمایندگی می‌کنند. به همین دلایل دولت و رئیس‌جمهور کنونی ایران که با مشکلات زیادی دست به گریبانند، مجاهدین خلق را به‌عنوان دشمن اصلیشان معرفی کرده‌اند. آنها حتی به رئیس‌جمهور فرانسه مراجعه کرده و از او خواسته‌اند که مجاهدین خلق را از خاک فرانسه بیرون کند، در حالی‌که ما به آنها پناه داده و از آنها حفاظت می‌کنیم.




لطفا به اشتراک بگذارید: