آژیرهای مستمر و بی‌اثر درباره «نارضایتی مردم از نظام»

آژیر دومینوی فروریختن اقتدار نظام



صدای آژیرهای خطر و هشدار نسبت به «نارضایتی مردم از نظام» در رژیم پیوسته بلندتر و گوشخراش‌تر می‌شود. هشدار نسبت به ابعاد خشم و نارضایتی‌های مردم و این‌که خشم و ناامیدی از آستانه تحمل گذشته است و هشدار نسبت به این‌که نظام از هر طرف در محاصره قرار دارد و هشدار نسبت به حرکت دومینووار بحرانها و...


به‌نظر می‌رسد این آژیرهای هشدار آن قدر مداوم است که سردمداران رژیم و آنها که باید احساس خطر کنند و قدری در چپاول و غارت و نامردمی آهسته‌تر برانند، حساسیت خود را نسبت به این هشدارها از دست داده و اصلاً آن را نمی‌شنوند.


این تقدیر همه نیروهای تاریخ گذشته است که آن‌چنان در سرکوب و چپاول مردم بی‌دنده و ترمز می‌رانند که دست آخر به پرتگاه سرنگونی می‌رسند. مواردی از این هشدهارها در مورد نارضایتی مردم از نظام و اذعان به بی‌اثر بودن آنها به این شرح است:



هشدار نسبت به فراگیر شدن اعتراضهای مردمی


روزنامه جهان صنعت وابسته به باند روحانی ۱۲خرداد ۹۷ اعتراف می‌کند: «اعتراض‌های مردمی در سطح جامعه در مخالفت با دولت و حاکمیت فراگیر شده است».


نویسنه مقاله جهان صنعت قیام دیماه و خروش مردم را «پیش‌لرزه‌های نارضایتی فراگیر شده مردم» می‌داند و هشدار می‌دهد که لرزه‌های اصلی این پیش‌لرزه در آینده «‌مسلما حکومت را به مخاطره می‌اندازد».


همین روزنامه پس از طرح این سؤال که «آیا صدای ناراحتی مردم شنیده می‌شود؟» و طرح سوالهای دیگری هشدار می‌دهد که تنفر مردم به‌گونه‌یی است که باید «کسی در ساختار حکومت دست‌بکار شود و چاره‌‌یی اساسی و دائمی برای این مشکلات بیندیشد؟» که در غیر این‌صورت کار تمام است.(جهان صنعت ۱۲خرداد ۹۶)


روزنامه آرمان، دیگر روزنامه‌ این باند، در تاریخ ۱۲خرداد ۹۷ هم «بروز رویدادهایی هم‌چون اعتصاب‌های کارگری، تجمعات صنفی، حضور زنان در ورزشگاهها» را «عطف به ناآرامی‌هایی که در دیماه ۹۶ با درونمایه مطالبه‌خواهی اقتصادی رخ داد» می‌داند که «نوعی هشدار و زمینه‌ساز بحرانها و نشان‌دهنده شکافها و چالشهای عمیق در جامعه ایران» است.



نارضایتی مردم و از بین رفتن اقتدار نظام


عباس عبدی، از باند موسوم به اصلاح‌طلب، «اقتدار سیستم» را «ازمیان رفته» ‌می‌داند به‌گونه‌یی که «به بی‌اعتمادی و بی‌اعتباری ساختارها منجر شده است» که «در نتیجه هر آن ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده در سطوح مختلف روی دهد و اگر فکری به‌حال آن نشود، به‌صورت دومینو وار حرکت می‌کند».


و...



بی‌نتیجه بودن هشدارها نسبت به نارضایتی مردم از نظام


این هشدارهای مستمر فقط بیانگر وحشت تمامیت حکومت آخوندی از چشم‌انداز پیش‌رو است و فاقد هر گونه راه‌حلی برای برون‌رفت از این بن‌بست است.


از سالیان پیش مهر‌ها و رسانه‌هایی که با مشکلات جامعه سروکار بیشتری دارند نسبت به خطرات بحرانهای اجتماعی و خطر بروز انفجار اجتماعی بارها و بارها هشدار داده‌اند.


هشدار نسبت به چالش‌ها و ابرچالشها، هشدار نسبت به فقر و فاقه مردم و خطر مبرم این وضعیت برای نظام و...


اما وضعیت بحرانی آن‌چنان است که کار از کار گذشته است و بحرانها به آن‌چنان شدت مرز خطرناکی رسیده‌اند که اهرمی برای برخورد با آنها و برطرف کردن آنها باقی نمانده است.


مهمترین اهرم برای حل این چالشها و بحرانها، اهرم اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم است که در حاکمیت فاسد و چپاولگر ولایت فقیه جایی ندارد.


در رژیم آخوندی ظرفیتی وجود ندارد که در جهت تغییر شرایطی گام بردارد که باندهای مختلف آژیر خطر آن را مرتب به صدا درمی‌آورند.




لطفا به اشتراک بگذارید: