ادعای ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم - «آش نخورده و دهان سوخته»!

ادعای غنی‌سازی توسط ولی‌فقیه ارتجاع



پس از این‌که خامنه‌ای بر سر قبر خمینی ادعای ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم را کرد و گفت: «سازمان انرژی هسته‌‌یی موظّف است سریعاً مقدمات و آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به «۱۹۰هزار سو -فعلاً در چارچوب برجام- را فراهم بکند»، واکنشهای منفی جامعه جهانی بلافاصله متوجه این ادعای خامنه‌ای شد.



واکنشهای جهانی به ادعای ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم


خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «کشورهای اروپایی نسبت به افزایش تنش در مورد برنامه هسته‌یی رژیم ایران هشدار دادند. رئیس‌جمهور فرانسه بعد از این‌که رژیم ایران طرحی را برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود اعلام کرد، نسبت به خطر افزایش تنش در ارتباط با بن‌بست توافق اتمی هشدار داد».


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت رژیم ایران هرگز نباید اجازه داشته باشد به جنگ‌افزار هسته‌یی دست یابد.


سخنگوی موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفت اقدامات اخیر رژیم ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی، در «مقطع حساس» کنونی کمکی به اعتمادسازی نمی‌کند.


هدر نائورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا هم گفت: «در صورتی که رژیم ایران تلاش کند برنامه هسته‌یی خود را شروع کند، آمریکا و جامعه جهانی اهرم‌های زیادی علیه آن دارند. اگر کشورها با رژیم ایران تجارت نکنند درآمدهای این رژیم که صرف اقدامات مخرب می‌شود کاهش می‌یابد».


همزمان معاون خزانه‌داری آمریکا بانک مرکزی رژیم را یک ارگان تروریستی توصیف کرد.



جنگ باندها بعد از ادعای ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم


اما این ادعاهای خامنه‌ای علاوه بر این‌که واکنشهای منفی جامعه جهانی را برانگیخت در درون رژیم نیز درگیری باندهای رقیب را شدیدتر کرد.


هم به‌اصطلاح دستور خامنه‌ای به ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم و هم حمله او به روحانی و باندش و انداختن تقصیر نافرجامی برجام به گردن روحانی موضوعی برای رویارویی بیش‌‌از‌پیش باندها شد.


صادق زیباکلام از باند روحانی که اخیراً گفته بود برای حفظ رژیم حاضر است اسلحه به دست بگیرد و بجنگد، حرف‌های خامنه‌ای را «پایان تلاشهای اعتدلال و میانه‌روی ۵سال گذشته دولت روحانی»! دانست.


خبرگزاری حکومتی آنا ۱۵خرداد ۹۷ نیز حرف‌های خامنه‌ای را «‌آب پاکی» خواند که «روی دستان طرف‌های قرارداد برنامه جامع اقدام مشترک» ریخته شد.


سایت شرق وابسته به باند خامنه‌ای ۱۴خرداد ۹۷ روحانی و باندش را مورد حمله قرار داده که «‌درباره برداشته شدن سایه جنگ توسط برجام»‌ دروغ گفتند و این حرف روحانی هم دروغ بود که گفته بود:‌ «یکی از موفقیت‌های برجام برداشتن سایه تهدید از سر مردم بود. پرونده ایران در شورای امنیت، در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داده شده بود».


بعضی از عناصر باند خامنه‌ای هم در این توهم هستند که پس از حرف‌های خامنه‌ای ممکن است اروپایی‌ها وادار شوند که در مذاکره با حکومت آخوندی امتیاز بدهند که این هم خواب و خیالهای پنبه‌دانه‌‌یی است...


واقعیت این است که دود و دم خامنه‌ای مبنی بر این که رژیم غنی‌سازی اورانیوم را ازسرمی‌گیرد و به سمتدستیابی به ۱۹۰هزار سو می‌رود، غیرواقعی و پوشالی است و تنها مصرف داخلی دارد. برای دستیابی به ۱۹۰هزار سو، باید سانتریفوژهای زیادی بکار گرفته شود، در صورتی که در حال حاضر رژیم از چنین امکانی برخوردار نیست. زیرا در جریان برجام دوسوم سانتریفوژها از کار افتاده و طبق توافق برجام به مدت ۱۵سال از دور خارج هستند. بر اساس میزان سانتریفوژهایی هم که در حال حاضر نصب هستند دسترسی به چنین ظرفیتی امکانپذیر نیست و...


بنا بر این آن چیزی که به‌صورت نقد از دود ودم خامنه‌ای از «رسیدن به ۱۹۰هزار سو -فعلاً» نصیب نظام می‌شود، واکنشهای منفی جهانی نسبت به آن و شدت‌گیری تضادهای درونی حاکمیت است که مصداق «آش نخورده و دهان سوخته»  است.




لطفا به اشتراک بگذارید: