موشکاف ۲۷ تیر به نظر میاد اوضاع و احوال، با دوران طلایی اوباما یه تفاوتایی کرده

موشکاف ۲۷ تیر
?موشکاف: سلام! جالبه ها! رئیس جمهور دو تا کشور دیگه، از شرق و غرب عالم تو یه گوشة دور افتادة دنیا باهم ملاقات میکنن، بعد این عمود خیمة نظامه که میلرزه. هاهاهاها. منظورم دیداد ترامپ و پوتین تو هلسینکیه. هاهاهاها. هنوز جزئیات صحبت درز نکرده، فقط معلوم شده که صحبت سخت گرفتن به نظام هم بوده، همین این همة لرزونده نظام و عظما رو. هاهاهاها.
فریدون مجلسی عضو پیشین مجلس ارتجاع ـ 26تیر
در این مذاکرات قطعا موضوع اوکراین و پیوستن کریمه به روسیه نیز مطرح می‌شود. روسیه مایل است پیوستن آن سرزمین روسی را به خاک خود قطعیت ببخشد و از قید تحریم‌های غربی نیز آزاد شود و همچنین خواهان ادامه بهره‌مندی از پایگاه دریایی‌اش در لاذقیه سوریه در دریای مدیترانه است. غرب هم به‌ احتمال ‌زیاد برای قبول تمنّیات روسیه و رسمیت‌دادن به آن بهایی می‌خواهد. به نظر می‌رسد این بها رفع تهدید موجودیت اسرائیل و رنگ غیرنظامی یا غیر تهدیدآمیز دادن به حضور ایران در سوریه خواهد بود. اینکه آنها چه تصمیمی را با توجه به چه امکاناتی بگیرند، یک مسئله و اینکه جمهوری اسلامی تا چه‌ اندازه و به چه بهایی پذیرای امیال آنان باشد، مسئله دیگری است.
نباید فراموش کرد که در شرایطی حاد به‌ سر می‌بریم. سران نظامی غرب در دیدار ناتو درباره مسئله موشکی ایران اتفاق‌نظر داشتند، روس‌ها نیز متحد اسرائیل و خواهان رفع مسئله هستند».
?موشکاف: بعله، روسا قیمتشو از نظام ولایت می پردازن. هاهاها. به نظر میاد اوضاع و احوال، با دوران طلایی اوباما یه تفاوتایی کرده. هاهاهاها. تمرکز روی نظام ولایته. هاهاهاهاها.
جاوید قربان‌اوغلی- دیپلمات رژیم ـ 26تیر
بازی پوتین با کارت ایران
«براساس گمانه‌زنی‌های محافل سیاسی «بحران سوریه» در مرکز ثقل مذاکرات ترامپ و پوتین قرار دارد. ... جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز به‌تازگی گفته است که مسئله استراتژیک آمریکا در سوریه حضور نظامی (رژیم) ایران در این کشور است و بودن و نبودن اسد در قدرت موضوع اصلی واشنگتن نیست. در کنار این موضوع و احتمالا آینده خاورمیانه در پرتو تحولات پسابهار عربی، خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم‌های سنگین اقتصادی علیه کشورمان و به‌ویژه محرومیت کامل ایران از صادرات نفت با وجود مخالفت صریح روسیه با رویکرد ترامپ علیه ایران در زمره موضوعاتی است که در مذاکرات سران روسیه و آمریکا قرار داشته و درباره آن به رایزنی پرداخته‌اند...
?موشکاف: هاهاهاها. نظام ولایتو باش که شده یه کارت تو دست روسا. هاهاهاها. روسا هم واسه نگه داشتن کریمه Kerimeh و پایگاه نظامیش تو لاذقیه حاضرن به سادگی نظامو قربونی کنن. هاهاها. حالا نگرانی نظام کجا بالا میگره؟‌ جایی که روسا حرفای پا منقلی عظما یعنی ولایتی رو تایید نکردن. هاهاها.
به نظر می‌رسد برخلاف ایران، روسیه خط قرمز مشخصی در سوریه ندارد و پوتین از همه اهرم‌ها و بازیگران مطرح به نحو کاملا هوشمندانه‌ای در راستای اهداف روسیه بهره می‌برد.
طرفه آنکه خبر سرمایه‌گذاری 50‌ میلیارد‌دلاری روسیه در صنایع نفت و گاز ایران که پس از ملاقات ولایتی با پوتین از سوی مقام ایرانی مطرح شده بود، بلافاصله با واکنش مقام‌های روسیه روبه‌رو شد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه، در پاسخ به سؤالات خبرنگاران دراین‌باره گفت: «نمی‌توان چنین چیزی را تأیید کرد». این خبر تا این حد نمانده و در ادامه به گفته وزیر انرژی آن کشور به برنامه «نفت در مقابل کالا» تنزل یافت. برخلاف خوش‌بینی‌های برخی از مقامات مسئول سابق و لاحق، روس‌ها از سابقه چندان روشنی در رویکردشان درباره ایران برخوردار نیستند.
?موشکاف: هاهاهاها. القصه، می گه روسا سابقة چندان روشنی در مقابل نظام ندارن. بعله به همین دلیلم هست که این طور لرزه افتاده به عمود خیمه. می گن احتمالا نتیجة دیدار ولایتی از با پوتینم دو کلمه بوده، احترام در برابر اخراج. یعنی خودت از سوریه برو بیرون تا در مقابل برات حفظ آبرو کنیم. مثلا بگیم که نظام در آیندة سوریه نقش داره و خیلی مهمه. هاهاهاها. حالا کم کم روشن می شه، فعلا خدانگهدار.

لطفا به اشتراک بگذارید: