موشکاف ۶ آبان کل نظام با اقتصادی که حاکم کرده، رو به موته

موشکاف ۶ آبان

?موشکاف: دوستان عزیز خودم، سلام! امام دجالان، یعنی خمینی ملعون یه خطی به کارگزاران نظامش داد که خداوکیلی تا همین حالا دارن بی وقفه دنبال می کنن. گفت «اقتصاد مال خر است» هاهاهاها. بخاطر همین یه طویله از خران نظام سوار اقتصاد کشورن. و الا چطوری میشد مملکتی که رتبة دوم و سوم گاز و نفت جهانو داره به این وضعیت اقتصادی رسوند. هاهاها.

خبرگزاری حکومتی تسنیم – ۴ آبان

سقف پس انداز کارگران آب رفت/ حقوقی که جوابگوی۳۳درصد هزینه هاست

گرانی 36 درصدی خوراک مردم و قدرت خریدی که از بین رفت

قدرت خرید کارگران طی 6 ماه نصف شده است و فرهنگ پس انداز در سال های نه چندان دور مشکلات خانواده ها را حل می کرد اما امروز به فراموشی سپرده شده است. یکی از دلایل فراموشی خانواده ها از این سنت این است که... قدرت پس انداز ندارند.

?موشکاف: نمیدونم سن و سالتون قد میده یا نه، ولی من خوب یادمه که اون یارو گور به گور شده، منظورم خمینیه، میگفت آبو مجانی میکنیم، برقو مجانی می کنیم، لامصب سنگ پای قزوین هم جلوش کم میاورد. حالا ببین وضع اقتصاد مملکتو به چه کجا رسوندن. ببینین کارشناسای خود این نظام چی می گن:

حسین راغفر، اقتصاددان حکومتی – ۵ آبان

«بعد از انقلاب خصوصی سازی به اختصاصی سازی تبدیل شد و منابع در خدمت نهادهای خاصی قرار گرفت.» .. اقتصاد ایران تولید محور نیست بلکه اقتصادی رانتی است و بر اساس توزیع رانت بین گروه های مختلف شکل گرفته است.

«در اقتصاد ایران طی سالهای گذشته، عملا حکومت و مراکز تصمیم گیری های اساسی، به تسخیر صاحبان ثروت درآمده است... نگاه حاکم بر اقتصاد ایران طی سه دهه گذشته یکی از اصلی ترین دلائل رشد پوسیدگی و فساد در اقتصاد ایران است.»

?موشکاف: هاهاهاها. عجب اقتصادی درس کردن این آخوندا. جالب اینه که یارو شیخ فری اول کارش یه وعدة ۱۰۰ روزه میداد. هاهاها. اگه تمام اقتصاد دانهای دنیا هم جمع بشنا، اقتصاد نظام سرپا شدنی نیست که نیست. هاهاهاهاها.


فرشاد مؤمنی یک اقتصاددان حکومتی

این سرگیجه ای که در مدیریت اقتصادی کشور مشاهده می شود، در واقع بازتاب سهل انگاری های جدی در سه دهه اخیر است. شناخت عالمانه بنیان های اندیشه ای به وجودآورنده وضع موجود جزو حیاتی ترین مسائل ماست». رئیس جمهوری طوری صحبت می‌کند که انتظار دارد نوبل اقتصاد به او بدهند. با چنین فردی رابطه برقرار کردن سخت است».

?موشکاف: هاهاهاها. اینم حرف یک کارشناس دیگة همین نظام. اون قسمت نوبلش رو خیلی خوب اومد. هاهاهاها. البته که شیخ فری به تبعیت از همون جملة قصار امامشه که تو اقتصاد اینقدر دخالت می کنه. هاهاهاها. تازه میدونین چیه، این حرفا بعد اونه که بستة اروپایی و ساز و کاری که وعده داده بودن پوچ از آب دراومد. خلاصه اینکه کل نظام با اقتصادی که حاکم کرده، رو به موته. فعلا خدانگهدار.
لطفا به اشتراک بگذارید: