موشکاف ۸ دی - این روزا حال و روز نظام اونقده قاراشمیشه که کشیده به اعصاب عظما

موشکاف ۸ دی
?موشکاف: سلام و صد سلام خدمت دوستان خودم. خوب و خوشین؟ سلامتین؟ این روزا حال و روز نظام اونقده قاراشمیشه که کشیده به اعصاب عظما. تا جایی که عظمای فلک زده حتی نماز میت یارو شاهرودی که سقط شده رو اشتباه خونده. هاهاها. وقتی میگم روضه خون دوزاری یعنی همین. آخه نماز میتو هر روضه خونی هم بلده. هاهاهاها. یکی از پارامترایی که به عظما فشار آورده اقتصاده. هاهاهاها. ملاحظه بفرمایین.
روزنامة حکومتی ابتکار – 5 دی
«سونامی در تجارت ایران»
«مبادلات بانکی ایران و چین از جمله مسائلی است که برای فعالیت‌های اقتصادی در کشور نقش حیاتی دارد و هرگونه اختلال در آن می‌تواند صادرات و واردات ما را با چالش‌های جدی روبه‌رو کند. چالشی از جنس وقفه در فعالیت‌های اقتصادی!
«فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق بانک‌های عامل خود پیگیر مراودات با بانک چینی (کونلون) باشند... اما کمتر از ۲ هفته از انتشار این خبر نگذشته بود که این بانک طی اظهار نظری اعلام کرد برای از سر‌گیری روابط تجاری شرایطی را لحاظ کرده که شرط یکی از بند‌های آن، قطع تراکنش و (مبادلات مالی) با برخی صنایع است... در شرایطی که تقریبا تمام کشورها با ایران قطع رابطه کرده بودند، چین تنها کشوری بود که همچنان اندک رابطه‌اش را با ما حفظ کرده بود. ... به عبارتی یک سونامی در تجارت ما به راه می‌افتد».
?موشکاف: هاهاهاها. یه چین واسه نظام مونده بود که اونم تیر تپر شد. هاهاهاها. اینم از سیاست نگاه به شرق. هاهاهاها. عظما! حالا دیگه واقعا می تونی بگی نه شرقی و نه غربی و دو دستی بکوبی تو سر و عمامه ات. هاهاهاهاها. آخه حالا نه اروپا و آمریکا صنار میذاره کف دستت، نه چین. هاهاهاها.
سایت حکومتی جهان صنعت – ۷ دی
«به دنبال مشکلات موجود در بازار کاغذ، از ۶۰۰ واحد صنفی فعال در تولید کاغذ، تعداد ۱۰۰ واحد صنفی تعطیل شدند»‌.
تعطیل واحدهای تولید کاغد به دنبال تعطیلی زنجیروار کارخانجات پارچه بافی، تولید کفش، تولید لوازم خانگی و واحدهای تولید پوشاک، اکنون تعطیل واحدهای تولید کاغذ، خبر از گسترش و تعمیق رکود و افزایش نرخ بیکاری می‌دهد.
?موشکاف: هاهاهاها. شیخ فری کجاست که می گفت تحریما تاثیر نداره. هاهاهاها. عظما کجاست که میگفت اقتصاد مقاومتی. هاهاهاها. اینم نتیجة اقتصاد نظام ولایت. بیخود نبود یارو خمینی میگفت اقتصاد مال خر است. با عقل همچون حمارشون میخواستن این بلا رو سر اقتصاد مملکت بیارن. بعله.



سایت حکومتی اقتصاد آنلاین
صندوق بین‌المللی پول نیز به مانند بانک جهانی پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی امسال و سال آینده ایران منفی خواهد بود،.
رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب منفی ۱.۴۷ درصد و منفی ۳.۶۱ درصد پیش‌بینی شده است». ‌ به دلیل کاهش ارزش ریال در برابر دلار، تولید ناخالص داخلی ایران بر حسب دلار از ۴۳۰میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۳۳۳میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ کاهش خواهد یافت. صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرده که اقتصاد ایران سال آینده میلادی 6/3 درصد کوچک‌تر خواهد شد. طبق این پیش‌بینی، نرخ بیکاری نیز به 7/12 درصد افزایش خواهد یافت.
?موشکاف: هاهاهاها. زودی این آمارو داشته باشین چون همین روزاس که دوباره شیخ فری بیاد آماربافی و آمار سازی کنه. هاهاهاهاها. بعله. تازه داره اثرات دور جدید تحریما رو میاد. هاهاهاها. حالا این سونامی اقتصادی و بلاهایی که داره سر نظام میاره رو بذارین کنار کارای کانونای شورشی و بر و بچه های قیام. چه شود! هاهاهاها. سونامی اندر سونامی. هاهاها. فعلا خدانگهدار.

لطفا به اشتراک بگذارید: